فرهاد رهبر با حضور در رشت

توقع مردم از دانشگاه حل مشکلاتشان است | گیلان پتاسیل خوبی برای پرورش دانشگاه نسل سوم دارد

رهبر با بیان اینکه گیلان با داشتن منابع های طبیعی پتاسیل خوبی برای پرورش دانشگاه نسل سوم دارد، تصریح کرد: توقع مردم از دانشگاه حل مشکلاتشان است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه ریس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: بنده بسیار خوشحال هستم که در روز ۱۲ دی ماه که به نام روز رشت نام گذاری شده است در بین مردمان فهیم و با فرهنگ و علم دوست این شهرستان حضور دارم.

رهبر با اشاره به اینکه جلسه امروز تکریم و معارفه دو تن از فرهیختگان عرصه علم است، گفت: همه ما امروز جمع شدیم تا از زحمات شایسته دکتر امیرتیموری برای دانشگاه آزاد قدردانی کنیم و نیز از دکتر ابراهیم چیرانی نیز ممنون هستیم که چنین وظیفه سنگینی را قبول کردند و از ایشان می‌خواهیم مانند دکتر امیرتیموری برای اعتلای این دانشگاه از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از زمانی که تاسیس شده خدمات زیادی به کشور داشته است، گفت: این دانشگاه تا کنون بیش از ۵ میلیون فارغ التحصیل به جامعه تحویل داده که این خود گام موثری در عرصه علم و دانش کشور می‌باشد.

رهبر با اذعان به اینکه دانشگاه‌های نسل دوم دانشگاهی‌هایی هستند که تولید علم می‌کنند، افزود: جمهوری اسلامی در تولید علم و پژوهش و تحقیق رتبه ۱۶ در جهان دارد که دانشگاه آزاد در تحقق این رتبه مقام نخست را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر جامعه دانشگاهی اکنون وارد نسل سوم که دانشگاه‌های کار آفرین هستند، شده است.

رهبر با بیان اینکه گیلان با داشتن منابع های طبیعی پتاسیل خوبی برای پرورش دانشگاه نسل سوم دارد، تصریح کرد: توقع مردم از دانشگاه حل مشکلاتشان است و امروز مشکلات جدی کشور بیکاری، درمان و گرانی است و دانشگاهها موظفند تا این مشکلات را در جامعه به همراه دولت برطرف سازند.

وی در پایان اظهار کرد: در دانشگاه آزاد فردی که مسئولیت پذیرفته است بداند که ما همیشه پشتیبان او خواهیم بود و انتخابها تحت تاثیر هیچ جناحی و فردی در دانشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و اصل انتخاب بر اساس کارشناسی و شایسته سالاری خواهد بود.

Share