دبیر جشنواره ملی مطبوعات:

توسعه اقتصادی بدون مشارکت رسانه‌ها محقق نمی‌شود

دبیر جشنواره ملی مطبوعات گفت: توسعه اقتصادی بدون مشارکت فعال رسانه‌ها محقق نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اقتصاد ایران، دکتر امیرحسین بازیار در دیدار با جمعی از خبرنگاران اقتصادی استان گیلان با اشاره به ضرورت مطالبه ایجاد زیرساخت‌های اشتغال‌زایی از دولت، اظهار کرد: سال ۹۷ به گفته دولت‌مردان سال ایجاد شتغال پایدار در کشور است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی مطوعات با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی فرصت خوبی برای احیای روزنامه‌نگاری حوزه اقتصاد است، افزود: معیشت مهمترین مشکل مردم در سال جاری بود.

دبیر جشنواره ملی مطبوعات با تاکید بر نقش رسانه‌ها در تولید اخبار اقتصادی، گفت: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

دکتر بازیار با اشاره به توزیع ناعادلانه آگهی‌های دولتی در رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی برای عادلانه‌کردن توزیع انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه‌های مکتوب و مجازی تلاش کنند.

وی با ابراز اینکه توسعه پایدار بدون حضور فعال رسانه‌ها غیرممکن است، یادآور شد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی اقتصادی توسز مدیران ارشاد و رسانه‌ها ضروری است.

دبیر جشنواره ملی مطبوعات تاکید کرد: دولت‌ها نمی‌توانند بدون جذب حمایت، همراهی و مشارکت مردم طرح های اقتصادی و توسعه‌ای را اجرایی کنند و رسانه‌ها مهمترین ابزار برای جلب مشارکت‌های مردمی از طریق گفتمان‌سازی هستند.

Share