تشریح نشست با وزیر ارتباطات از زبان جعفرزاده

تلگرام توسط آمریکایی‌ها تهدید شد | فقط ۲ میلیون نفر از نرم افزارهای ایرانی استفاده کردند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی نشست اعضای این فراکسیون با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگویی درخصوص نشست مشترک فراکسیون مستقلین ولایی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: توسعه روستایی و تنظیم مقررات در حوزه وزارت ارتباطات در حال انجام است و ۶ هزار و ۴۰۰ روستا پایش شده و بانک اطلاعاتی آن نیز تهیه شده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه با بیان اینکه در خصوص ۷ هزار روستا باید مسائل امنیتی رعایت شود، بیان کرد: روستاها از نظر دارا بودن امکان استفاده از تلفن همراه، تلفن و اینترنت به ۴ دسته سبز، زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده است که سبز بهترین وضعیت و قرمز نامطلوب ترین وضعیت را دارد و در این زمینه به هر نماینده جزوه‌ای ارائه شده تا وضعیت روستاهای حوزه انتخابیه خود را مشاهده کند.

وی با بیان اینکه ۹۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار پوشش داده می‌شود، افزود: ۸ هزار روستا در گام اول پوشش داده می‌شود که ایرانسل نسل ۳ و ۴ و تلفن همراه را در اختیار مردم قرار می‌دهد همچنین ۱۹ هزار روستا تا پایان شهریور ۹۷ تغییر وضعیت می‌یابند و سعی می‌شود در ۱۸ ماه , سریعتر از موعد تعیین شده به اتمام برسد و از کمیسیون تلفیق انتظار مساعدت و حمایت ویژه  هست.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه تلگرام هفته‌ای ۴ هزار و ۲۰۰ کانال را مسدود می‌کند، متذکر شد: در خصوص ناآرامی‌های اخیر، تلگرام توسط آمریکا تهدید شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط ۲ میلیون نفر از نرم افزارهای ایرانی استفاده کردند، گفت: “وی‌چت” رفع فیلتر شد ولی مورد استقبال قرار نگرفت زیرا اعتمادی به آن وجود ندارد.

Share