لاهوتی تاکید کرد:

تسهیل ورود و خروج گردشگران به کشور با حذف ویزای کاغذی

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به فواید و ضرورت‌های حذف ویزای کاغذی و الکترونیکی کردن روادید ایران با تمامی کشورها، گفت: تسهیل ورود و خروج گردشگران و تمایل بیشتر توریسم به حضور در ایران از جمله این فواید به شمار می‌آیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به تصمیم معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه مبنی بر حذف ویزای کاغذی و الکترونیکی کردن روادید ایران با تمامی کشورها تا ۶ ماه آینده، گفت: باید شرایط ورود و خروج توریسم به کشور را در بسیاری از ابعاد آسان کرد تا علاوه بر کنترل و نظارت بهتر بر آن‌ها تمایل به سفر بیشتر کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل روادید کاغذی به الکترونیکی موضوعی است که اکثر کشورها به سمت آن رفته‌اند، افزود: معطلی مسافران به واسطه استفاده از ویزای کاغذی در مرزها و فرودگاه‌ها موضوعی است که انتقادهای بسیاری به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه با الکترونیکی کردن ویزا شغل‌های کاذب نیز از بین می‌روند اما می‌توان با کمی آموزش، افراد مشغول در شغل بازرسی ویزا را در بخش‌های دیگر به کار گرفت، ادامه داد: کشورهای ارائه‌کننده خدمات ویزا به صورت الکترونیکی آن را یکی از شاخص‌های پیشرفت خود می‌دانند.

بائوج لاهوتی توضیح داد: اکنون ظاهراً تنها ۳ کشور روسیه، کانادا و استرالیا خدمات صدور ویزا را به صورت کاملاً الکترونیکی عرضه می‌کنند، اظهارکرد: سایر کشورها نیز برای ارائه این سرویس‌ها در تلاش هستند لذا امیدواریم با توجه به قول‌های داده شده ایران نیز زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و به این مرحله برسد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی مجلس با بیان اینکه در نهایت با الکترونیکی‌کردن گردشگری می‌توان یک کارت هوشمند را به توریست در ابتدای ورود تحویل داد تا در آن اطلاعات لازم از جمله ویزای الکترونیکی گردشگر وجود داشته باشد و مراحل کاغذی حذف و گردشگر عملیات مورد نیاز خود را از طریق همان کارت هوشمند به انجام رساند، اضافه کرد: به این ترتیب تعامل فیزیکی گردشگر با بخش‌های سرویس‌دهنده به حداقل رسیده و تمام فرآیند ورود گردشگر الکترونیکی خواهد شد.

Share