دکتر احمد رضی حکم ریاست خود را دریافت کرد

تبدیل به دانشگاهی کارآفرین و رساندن دانشگاه گیلان به تراز بین‌المللی از اهداف دوره جدید است

رییس دانشگاه گیلان با تشریح اهداف این دانشگاه در دوره جدید بیان داشت: تبدیل دانشگاه به دانشگاهی کارآفرین و ارتقاء کیفیت ارایه خدمات در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی از جمله برنامه های پیش روی این دانشگاه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم ابلاغ حکم مسئولیت دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در دوره دوم با حضور دکتر جواد فرهودی نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اتاق شورای حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته، ارزیابی فعالیت های دوره گذشته برای شناسایی نقاط ضعف و قوت را بسیار مهم و لازمه اصلاح مسیر حرکت دانشگاه دانست.
دکتر احمد رضی در ادامه با اشاره به اهداف دانشگاه در دوره جدید، ارتقاء کیفیت در ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی، تبدیل دانشگاه به یک دانشگاه کارآفرین و رساندن دانشگاه به تراز بین المللی را از اهداف اصلی دانشگاه در دوره جدید دانست و اجرای دقیق برنامۀ عملیاتی مصوب هیأت امنا را برای رسیدن به این اهداف خواستار شد.
رئیس دانشگاه گیلان توسعه ارتباط با بیرون از فضای دانشگاه، توجه ویژه به مدیریت سبز و تحول اداری به ویژه تسریع در الکترونیکی کردن امور، جهت دهی تحقیقات دانشگاهی به ویژه پایان نامه ها به سمت نیازهای جامعه، ایجاد تحول در برنامه های آموزشی از جمله حذف بعضی رشته ها، تعریف رشته های میان رشته ای و تغییر بخشی از دروس و سرفصل ها متناسب با نیازهای جامعه و تقویت نظارت و ارزیابی درون دانشگاهی را از دیگر برنامه های دانشگاه در دوره جدید دانست.
در ادامه دکتر جواد فرهودی نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه گیلان اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته را مرهون مدیریت خوب و ایجاد همدلی و همگرایی در میان دانشگاهیان دانست. دکتر فرهودی در ادامه بر ارتقاء کیفی آموزش و پژوهش تأکید کرد و خواستار دقت و توجه ویژه در جذب اعضای هیأت علمی جدید شد. نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تربیت نیروی کارآمد و جوان را برای اداره دانشگاه ضروری دانست و خواستار به کار گیری نیروهای جوان در کنار مدیران باتجربه شد.
دکتر فرهودی با اشاره به همدلی مناسب میان مدیران دانشگاه برای پیشبرد امور خواستار تسری این همدلی در میان تمامی دانشگاهیان شد و ابراز امیدواری کرد که دانشگاهیان دانشگاه گیلان بتوانند با همراهی و همصدایی و پرهیز از تفرقه دانشگاه را به عنوان دانشگاهی پیشرو در کشور معرفی نمایند.

شایان ذکر است در این نشست بعضی از حاضران نیز به بیان دیدگاه ها و مسائل حوزه مدیریت خود پرداختند.

Share