گلایه حاجی دلیگانی بی عدالتی و تبعیض

بیش از یک سال است منتظر لایحه «مدیریت خدمات کشوری» هستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به اشکالات نظام فعلی پرداخت حقوق کارکنان دولت گفت: بیش از یک سال است که منتظر وعده دولت برای ارائه لایحه «مدیریت خدمات کشوری» هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی، با اشاره به بلاتکلیفی دستگاههای اجرایی در موضوع نظام حقوق و مزایای کارکنان دولت بدلیل آزمایشی بودن قانون مدیریت خدمات کشوری اظهارداشت: اگر نگاه دقیقی به قانون مدیریت خدمات کشوری بیندازیم مشخص می شود که بخاطر موقتی بودن این قانون و استثناهای مکرری که در طول دوران اجرا به آن خورده، در سراسر آن موارد بی‌عدالتی، تبعیض و پرداخت‌های غیرمتعارف زیاد دیده می شود.

وی افزود: بی‌ثباتی در مجموعه کارهایی که در برعهده افراد و مسئولیت‌هاست و احساس بی عدالتی و تبعیض، کمترین نتیجه این مشکل است که هم باعث نارضایتی مردم و هم کارمندان دولت می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: از سال قبل که موضوع که حقوق های نجومی و پرداخت های غیرمتعارف داغ شد، دولت وعده داد که لایحه دائمی قانون مدیریت خدمات کشوری را ارائه دهد که مشکل حل شود، اما بیش از یک سال گذشته و خبری نیست.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: اگر دولت لایحه دائمی قانون مدیریت خدمات کشوری را با اصلاح قانون فعلی ارائه دهد، خیلی از ناهنجاری‌ها و بی عدالتی‌هایی که الان وجود دارد و خیلی از استثمارهایی که از افراد می‌شود و پول‌های خاص که در جیب برخی شرکت‌های تامین نیرو می‌رود، برطرف می شود.

وی افزود: الان در بخشی از دستگاه‌ها وضعیت به این صورت است کاری مشابه توسط دو نفر کارشناس انجام می‌شود ولی نوع استخدام یکی رسمی یا پیمانی و دیگری قرارداد شرکتی است، بخاطر همین دریافتی‌ و مزایای شغلی این دو نفر هم متفاوت است و این تبعیض با روح وجدان انسان‌ها سازگاری ندارد و اگر افراد اظهار ظاهری هم نکنند ولی در باطن کار آنها و کیفیتشان تاثیرگذار است.

Share