رییس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان خبرداد

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری پهلوانی و زورخانه‌ای پیشکسوتان در گیلان

کارگرنیا افتتاحیه مسابقات ورزش‌‌های پهلوانی و زورخانه‌ای رده‌ی پیشکسوتان را روز پنجشنبه ۷ دی و راس ۱۶ عصر عنوان کرد و گفت: این مسابقات در سه روز برگزار می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری علی واثق کارگرنیا، ریاست هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان در خصوص مسابقات پیشکسوتان کشوری این رشته در رشت برگزار شد.

کارگرنیا با اشاره به اینکه برای اولین بار مسابقات کشوری پیشکسوتان در استان گیلان برگزار می شود، گفت: در ورزش‌‌های پهلوانی و زورخانه‌ای رده‌ی پیشکسوتان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ریاست این هیئت برعهده گرفته‌ام تصمیم داشتم‌ جایگاه گیلان در این ‌رشته به جایگاه اصلی خود برسانم، اظهار داشت: زمانی که بنده سکان این رشته را به دست گرفتم گیلان در رده های آخر کشور بود.

کارگرنیا ادامه داد: بنده در رده های سنی پایین اقدامات خود را آغاز کردم و برگزاری کلاس رایگان را برای رده سنی پایین در نظر گرفتیم.

رییس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان با اشاره به اینکه در استان گیلان در مجموع دو مربی داشتیم اما هم‌اکنون دارای ۳۰‌مربی کشوری هستیم، گفت: مسابقات پیشکسوتان در سه رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال ۵۱ تا ۶۰‌ و ۶۰ سال به بالا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون برای برگزاری این مسابقات ریالی به ما کمک نکردند، اظهار داشت: از آقای رهنما و عاقل‌منش تشکر می کنم که به ما کمک کردند.

کارگرنیا با اشاره به اینکه زورخانه‌، ورزش باستانی ماست و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار کرد: این ورزش تنها ورزشی است که با نام ائمه عجین شده است‌.

رییس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای این مسابقات را مهم دانست و افزود: امیدواریم با کسب مقام‌های مدنظر خود در رنکینگ تا رتبه دوازدهم کشور بالا بیاییم.

حضور طالقانی و داریوش ارجمند در گیلان

کارگرنیا با بیان اینکه تیم بسیار خوبی در استان داریم، اظهار کرد: امیدواریم گیلان را به سطح بالای کشور برسانیم.

وی با بیان اینکه ۲۱ تیم از کشور اظهار آمادگی کردند، گفت: بالای ۲۶۰ ورزشکار برای این مسابقات شرکت می کنند.

رییس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان با اشاره به اینکه کردستان، یزد، کرمانشاه و اصفهان تیم‌های خوبی در سطح کشور هستند، اظهار کرد: سعی می کنیم در این مسابقات گیلان نیز رتبه خوبی را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در دو سبک انفرادی و گروهی برگزار می‌شود، اظهار داشت: مسابقات گروهی در عضدی و مسابقات انفرادی در زورخانه‌ی پوریای ولی برگزار می‌شود.

کارگرنیا گفت: آقایان طالقانی و داریوش ارجمند، استاندار گیلان، اعضای شورای شهر و ریاست فدراسیون از مهمانان ویژه ما هستند.

وی با بیان اینکه هزینه این مسابقات ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان بوده است، گفت: این مبالغ به همت اداره کل ورزش و جوانان استان، اسپانسرها و مجموع دخانیات استان گیلان بخصوص مهندس عیدیان مدیرعامل مجموعه دخانیات گیلان، آیینه ساز معاون دخانیات و بهروز پورمحمد مدیر ورزشی دخانیات تامین می شود.

به گزارش دیارمیرزا، کارگرنیا با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای پشت درهای بسته انجام میشد، اظهار کرد: ورزش را از دل زورخانه ها در آوردیم و به فضای باز برده شده است.

وی جذب دانش آموزان در مدارس و چاپ ماهنامه در راستای ورزش های باستانی را از برنامه ها استان به جهت گسترش ورزش‌های زورخانه‌ای دانست و ادامه داد: ورزش های زورخانه‌ای باید در بین عموم مردم جا بیافتد.

برگزاری افتتاحیه در روز پنجشنبه ۷ دی

رییس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان تصریح کرد: به علت همزمانی مسابقات پیشکسوتان با سالگرد درگذشت پهلوان نامجو این مسابقات به نام ایشان قرار گرفت.

کارگرنیا در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر جوایز این مسابقات گفت: جوایز برعهده فدراسیون است که در چند سالی که برگزار شد تنها به مدال و لوح بسنده می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات به صورت پخش زنده در سه پخش ۵۰ دقیقه ای از شبکه باران، شبکه سه و ورزش برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۱۵۰ دقیقه نیز برنامه رادیویی پخش می‌شود.

کارگرنیا افتتاحیه این مسابقات روز پنجشنبه ۷ دی و راس ۱۶ عصر عنوان کرد و گفت: این مسابقات در سه روز برگزار می‌گردد.

Share