با عنوان «تورا به اندازه‌ی تو دوست دارم»

برگزاری آیین رونمایی از برگزین ده کتاب علیرضا پنجه‌ای در خانه‌ی فرهنگ گیلان

آیین رونمایی از برگزین ده کتاب علیرضا پنجه‌ای با عنوان تورا به اندازه‌ی تو دوست دارم در خانه‌ی فرهنگ گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از برگزین ده کتاب علی رضا پنجه ای با عنوان تورا به اندازه ی تو دوست دارم که در دی سال ۹۶ به زیور چاپ آراسته شد ، در خانه ی فرهنگ گسلان رونمایی شد.

این مراسم که با حضور جمع کثیری از چهره های فرهنگی و ادبی معاصر تشکیل شده بود، با سخنان ناشر کتاب، عنبر خوش صحبت آغاز شد. او گفت طی یک سال گذشته که این انتشارات موفق به اخذ مجوز شده ۱۵ جلد کتاب منتشر کرده است. او از جواد شجاعی فرد و علیرضا پنجه ای برای اعتمادشان به انتشارات دوات معاصر سپاس گزاری کرد. نیز به انتشار مجموعه شعر برنده ی سال ۹۳ جایزه ی خبرنگاران مهدی اکبری فر و به ترجمه ی کتاب عشق نزار قبانی برای اولین بار در کشور توسط محبوبه افشاری توسط دوات معاصر اشاره کرد، وی در سخنان خود همچنین از برنامه‌های آتی دوات معاصر که چاپ رمان از یک نویسنده امریکایی برای نخستین بار در ایران خبر داد.

سپس جلسه با شعرخوانی علی رضا پنجه ای ادامه یافت. پنجه ای پس از شعرخوانی گفت: یک شرح حال، دو نقد از خانم لادن نیکنام و دکتر سینا جهان دیده و گفت و گوی روزنامه ی شرق با او در خصوص شعرهایش و کتابشناسی او در این مجموعه آمده است.

پس از شعرخوانی این شاعر، دکتر سینا جهاندیده مدرس دانشگاه و یکی از منتقدان آثار علی رضا پنجه ای سخنرانی کوتاهی کرد. جهاندیده در قسمتی از سخنانش به اصرار و استمرار حضور ادبی این شاعر اشاره کرد و گفت نمی توان نوآوری های پنجه ای را مطرح کرد و به این نکته اشاره نکرد که در استان ما کمتر کسی شبیه اوست که پایتخت نشین نشده باشد اما با اغلب چهره های ممتاز ادبیات حشر و نشر داشته باشد و بتواند با تنگدستی و اصرار ده مجموعه شعر منتشر کند، او نیز مانند بسیاری از چهره‌های خلاق موافق و مخالف کم ندارد اما باید این مهم را در نظر گرفت که مناسبات و شخصیت فردی هر هنرمند را با اثرش جداگانه محاسبه کرد.

او با اصرار زیستی انسانی داشته و ما در گیلان با خصوصیات او نداریم. جهاندیده اشاره کرد که علت علاقه ی من به او خصایص انسانی در کنار کار خلاقانه اش است که ساختارشکنی داشته و ساخت ها و فرم های نویی هم ارایه داده است.

پس از دکتر جهاندیده فتاح پادیاب دبیر و شاعر فومنی از شور و تلاش وی در عرصه ی ادبیات گفت و عنوان داشت درباره ی پنجه ای و آثارش کم نوشته نشده من با خواندن یک قطعه شعر که از جوانی در آن گفته ام صحبت هایم را به پایان می رسانم.

رحیم چراغی گیلان پژوه و شاعر شعرهای نو گیلکی اذعان داشت که در حوزه ی شعر پارسی سررشته ای ندارد و صرفا خواننده ی آن است او از پنجه ای به عنوان کسی که فضاهای بسته را در حوزه ی فعالیت های ادبی شکسته نام برد، وی از نخسیتن بزرگداشت صالح پور در منزل پنجه ای و آغاز کوشش هایی که با تشکیل چنین جلساتی منجر به تشکیل نهادهای مستقلی مانند خانه ی فرهنگ شد، یاد کرد.

بهزاد عشقی منتقد فیلم نیز از آغاز آشنایی اش با جواد شجاعی فرد، همسرش رقیه کاویانی، هادی جامعی و همسرشان نیز از سال ۶۵ که با علیرضا پنجه ای آشنا شد و به پیشنهادش او در انتشار هنر و ادبیات کادح به او یاری رساند گفت و به ارتباطات گستره ی علیرضا پنجه ای با شاعران و نویسندگانی که بعضا دو برابر او سن داشتند اشاره کرد.

اسماعیل حبیبی ترانه سرا و شاعر نیز به خاطره‌ای اشاره کرد که پس از سربازی شعری برای پنجه ای ارسال کرده بود و وی با سعه ی صدر سال ها رهنمون جوان‌ها بودند، اشاره کرد.

کوروش جوانروح شاعر به سرآغاز آشنایی خود با شاعر اشاره کرد به اینکه وی نقش بزرگی در تعیین مسیر زندگی اش داشته و همو بود که وی را به شعر نو دعوت کرد.

با ورود محندحسن عاقل منش او نیز در خصوص تلاش های پنجه ای در زمان تصدی روابط عمومی و دبیری کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت اشاره کرد.

در پایان با دعوت پنجه ای، همسر شاعر با ناشر کتاب، از برگزین ده کتاب علی رضا پنجه ای با نام «تورا به اندازه ی تو دوست دارم» رونمایی به عمل آوردند. و پس از آن مراسم امضای کتاب برگزار شد.

شایان ذکر است این کتاب با قیمت ۲۰ هزار تومان و ۲۷۰ صفحه در قطع رقعی چاپخش شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

Share