آیت الله رمضانی:

برخی در مسائل سیاسی و دینی توجیه نیستند|تضعیف و زیر سوال بردن حوزه‌های مختلف ناپسند است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه درک مطلوب گفتمان نظام در جامعه امروز یک ضرورت است و سهم حوزه و دانشگاه در این گفتمان باید به درستی تبیین شود گفت: حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز ایجاد وحدت در جامعه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله رضا رمضانی ظهر امروز در همایش وحدت و دانشگاه در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه اهتمام به مقوله وحدت همواره باید در جامعه مهم تلقی شود اظهار داشت: توجه به مقوله وحدت با برگزاری جلسات متعدد و با عناوین مختلف باید در دانشگاه‌ها به‌صورت ویژه دیده‌ شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از مباحث مهم در جامعه امروز محسوب می‌شود افزود: بیانات مختلفی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه مطرح است اما منظور از وحدت بین این دو نهاد مهم، تغییر در هویت نیست.

رمضانی با اشاره به اینکه وحدت در حوزه و دانشگاه به منظور تعاملات این دو نهاد مهم در جامعه است خاطرنشان‌کرد: هیچ تعارضی مابین علم و دین تعارض وجود ندارد و این امر برای دنیای اسلام یک امر مشخص و روشن است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به گستردگی دروس مختلف در دانشگاه و با بیان اینکه علم در حوزه باید علم تشریح باشد تا توحید را در افراد تقویت کند گفت: وجه تشابه دروس در دانشگاه و حوزه وجود دارد اما گستردگی دروس در دانشگاه بیشتر است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نسبت بین دروس حوزه و دانشگاه نسبت مطلق است بیان کرد: رشته‌های تحصیلی در دروس حوزوی توسعه یافته و مقوله وحدت در مباحث پژوهشی این دو نهاد اساسی با یکدیگر در تعارض نیست.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه یک واقعیت مهم نظام است و تاثیر مستقیمی بر تحوالات نظام دارد افزود: درک مطلوب گفتمان نظام در جامعه امروز یک ضرورت است و سهم حوزه و دانشگاه در این گفتمان باید به‌درستی معرفی و تبیین شود.

وی با بیان اینکه در مواجه با اجتماع کنونی با افزایش مطالبات حوزه و دانشگاه روبه‌رو هستیم افزود: شناسایی اولویت‌های مهم جامعه یک اصل اساسی است و فعالیت‌های حوزه و دانشگاه باید در راستای پاسخگویی به مطالبات اولویت‌دار جامعه برنامه‌ریزی شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه تعاملات مطلوبی را در جامعه دنبال می‌کنند تصریح کرد: نوع تعاملات مابین صاحبان فکر و اندیشه در مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید مطلوب باشد.

وی با اشاره به اینکه  تعاملات بر مبنای هم‌افزایی همواره باید اهداف حوزه و دانشگاه باشد خاطرنشان کرد: در خصوص پذیرش مشکلات و اشتباهات در راهکارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه باید انعطاف‌پذیر بود و رسیدن به توسعه را مبنای تعاملات قرار داد.

رمضانی مقام‌معظم رهبری را اندیشمندی فاضل و متفکر دنیای امروز عنوان کرد و با بیان اینکه امروز برخی در مسائل سیاسی و دینی توجیه نیستند گفت: نقدپذیری و پاسخگویی به سئوالات دانشجویان و طلبه یک ضرورت است تا در تبیین سیاست‌های دینی توفیق حاصل شود.

 نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه متاسفانه تبیین فلسفه دینی در جامعه امروز به درستی انجام نشده گفت: حوزه و دانشگاه در تبیین کاربردها و راهکارهای انقلاب اسلامی اثرگذار است و گفتمان انقلاب در عرصه‌های مختلف همواره به صورت متداوم نیازمند به روز رسانی است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه گذر از تحولات مهم حوزه و دانشگاه موجب ناامیدی و یاس در جامعه  به ویژه نسل جوان می‌شود خاطرنشان کرد: با پرداختن به اولویت‌های مهم فرهنگی جامعه به طور درست باید به معضلات موجود در کشور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه به منظور تزریق امید، تقویت باورها و ایمان باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در حوزه و دانشگاه بهره برد افزود: امروز سند و مبنای مباحث مطرح شده در جلسات مختلف مطالب منتشر شده در فضای مجازی بوده و این امر مقوله‌ای کاملا اشتباه است.

رمضانی با اشاره به اینکه تضعیف و زیر سوال بردن حوزه‌های مختلف در جامعه اقدامی ناپسند است بیان کرد: در حوزه  سیاسی و فرهنگی برخی افراد با  تغییرات ناگهانی راهکارها و راهبردهای تبیین شده را نمی‌پدیرند و به گسترش ناامیدی در جامعه کمک می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اقتدار عقلانی و معنوی را مستلزم کاربردی اثرگذار عنوان کرد و افزود: در جامعه امروز اگر افراد سخنان خود را به درستی درک کرده و منتقل کنند در عرصه‌های مختلف به توسعه و پیشرفت می‌رسیم.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان با تاکید بر اینکه در افراد در عرصه‌های مختلف مدیریتی باید توجیه شده و مسیر حرکت خود را به درستی درک  کنند تصریح کرد: حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز  ایجاد وحدت در ابعاد وسیع جامعه هستند و این امر می‌تواند جامعه‌ای توسعه یافته را فراهم کند.

Share