با حضور فرماندار آستارا

بخشدار لوندیل معرفی شد | طرح مطالبات محلی باید بر اساس واقعیت‌ها باشد

یونس رنجکش در مراسم تقدیر و معارفه بخشداران قدیم و جدید بخش لوندویل اظهار داشت: تغییر و تحول لازمه توسعه در هر جامعه‌ای است، طبیعت نیز مداوم در حال تغییر و دگردیسی است و تحول ایجاد می کند، این تغییر و تحول هیچ ارزشی را از انسانها کم نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: طرح مطالبات محلی باید بر اساس واقعیت ها و ظرفیت های موجود باشد و در این راستا تلاش می کنیم با همراهی نماینده شهرستان پاسخگوی نیازها باشیم.

یونس رنجکش در مراسم تقدیر و معارفه بخشداران قدیم و جدید بخش لوندویل اظهار داشت: تغییر و تحول لازمه توسعه در هر جامعه‌ای است، طبیعت نیز مداوم در حال تغییر و دگردیسی است و تحول ایجاد می کند، این تغییر و تحول هیچ ارزشی را از انسانها کم نمی‌کند بلکه فرصت‌های جدیدی را در اختیار قرار می‌دهد تا انسان از تجربیاتی که به دست آورد در جایگاه دیگری در مسیر تعالی جامعه به کار ببندد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت ها دائمی نیستند، گفت: ماندگاری مسئولیت‌ها به کارکردهایی برمی‌گردد که انسان از خود برجای می گذارد و اگر مروری به مسئولیت ها داشته باشیم افراد مختلفی آمدند و رفتند اما آنچه در اذهان باقی مانده عملکرد و کارکرد آنهاست.

وی این تغییرات را لازمه تحرک بخشی به جامعه دانست و اضافه کرد: دولت یازدهم، به رغم همه مشکلاتی که از گذشته باقی مانده بود، در سال ۹۲ یکسری شعارها و وعده هایی داده بود، از همین رو تلاش کرد رضایتمندی نسبی را از عملکرد ها ارائه دهد و یک شرایط نسبتا مناسبی را ایجاد کند و ایجاد این شرایط محصول زحمات کسانی است که با اعتماد به رویکرد اعتدالی دولت تلاش کردند از ظرفیت های موجود بهره مندی درستی داشته باشند و اعتماد مجدد مردم به آقای روحانی در انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم انتظارات و مطالبات جامعه را افزایش داد و آنها خواستار شتاب بیشتری در حوزه اجرا و خدمات رسانی شده اند که این شتاب بیشتر نیز مستلزم وجود نگرش، انرژی و تجربه جدید است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه دیگر فرصت برای آزمون و خطا نداریم، گفت: باید تلاش کنیم در حداقل زمان ممکن حداکثر استفاده را از این موقعیت ها در راستای توسعه منطقه ببریم.

به گفته وی؛ اگر به انتخاب استانداران سراسر کشور نگاهی بیاندازید در می یابید دولت سیاست جدیدی در انتخاب استانداران در پیش گرفته است و وزارت کشور نیز در حال اجرای آن است، تا بتوانند از ظرفیت نیروهایی که در بدنه دولت است در حوزه‌های دیگر استفاده کند، همه این افراد در جای دیگری استاندار بوده و تجربیاتی دارند شاید این سوال پیش بیاید کسی که در یک استان حضور نداشته چگونه می‌تواند در آنجا موفق باشد در مقام پاسخ باید گفت؛ مدیریت کردن یک دانش است برای مدیریت کردن باید فهم درستی از مدیریت داشته باشیم فرقی نمی کند شخص اهل کجا باشد و به این نکته هم توجه داشته باشیم که همه ما ایرانی هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث مدیریت نیازمند سرمایه اجتماعی هستیم، نیازمند انسان هایی هستیم که به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب شوند، توجه صرفا به بومی گرایی ما را از ظرفیت‌های دیگری که در جای‌جای کشور است دور می کند. علاوه بر این موفقیت کسی که به واسطه روابط خویشاوندی یا دوستی، مدیر شده ممکن است کوتاه مدت باشد و در دراز مدت جواب ندهد. با همه این احوال با توجه به همراهی هایی که با نماینده شهرستان داشته ایم و باتوجه به مطالباتی که مردم شهرستان دارند و در گذشته به آنها غفلت شده است الان در اکثر انتصاباتی که در سطح شهرستان داشته ایم از فرزندان همین شهرستان انتخاب صورت گرفته است. در هر حال اولویت ما انتخاب گزینه‌هایی است که هم از دانش لازم برخوردار و هم تجربه خوبی داشته باشند و اعتقاد به برنامه‌های دولت داشته باشند.

رنجکش ادامه داد: فرد منتخب باید نگاه سیاسی داشته باشد، مفهوم مدیریت توسعه را درک کرده باشد تا بتواند قطار توسعه منطقه را با توجه به اهداف، چشم انداز و برنامه هایی که در دست است حرکت دهد، بر همین اساس باتوجه به سیاست گذاری هایی که استاندار گیلان در حوزه جابجایی مدیریت های سیاسی داشته‌اند تصمیماتی بدین شکل گرفته شد که بعضی ها جابجا شوند و برخی چهره‌های جدید با تجربیات جدیدتر نیز اضافه شوند تا در مدیریت استان و شهرستانها از خدمات آن ها بهتر استفاده شود.

وی گفت: این تغییرات از دو ماه گذشته با بررسی پیشنهادات و معرفی گزینه‌هایی شروع شد و تلاش شد تا از بین گزینه‌های پیشنهادی افرادی در مسئولیت های جدید استفاده شود از بین افرادی که برای پست ها و مسئولیت های اجرایی شهرستان آستارا پیشنهاد شده بود افرادی از همکاران شهرستان هم بودند که در نهایت منجر شد به اینکه از بین همه گزینه ها دکتر قدیمی برای بخشداری لوندویل انتخاب شود.

وی قدیمی را شهردار و بخشدار پیشین فومن و کارشناس آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: دلایلی که باعث شد به استقبال این انتخاب استانداری برویم این است که ایشان هم در حوزه مدیریت شهری  و هم در حوزه مدیریت سیاسی و اجرایی در وزارت کشور می‌تواند با تجربه با توجه به کار نامه‌ای که دارد کمک خوبی برای پیشبرد اهداف شهرستان باشد انسانی که میدانی و عمل گراست و تلاش می‌کند از تجربیات گذشته هم بهره مند شود تا در مسیر توسعه بخش گام های خوب برداشته شود.

فرماندار آستارا افزود:  برای توسعه لوندویل باید همدلی و  همزبانی فراگیر شود و می‌بایست به فهم مشترک از چالش‌ها و مشکلات و ظرفیتهای بخش برسیم و دست و دل و زبان و قلب باید همه با هم حرکت کنند.

وی با بیان اینکه گاهی در فضای مجازی مطالبات به سمتی هدایت می شود که هزینه برخی از مدیران را افزایش می دهد، گفت: خدا را گواه می‌گیرم دوست عزیزمان آقای داداشی انسانی است که به شدت به دنبال رفع مشکلات این شهرستان و نگرانی های مردم است، اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که اگر زمان یاری کنند بسیاری از این مشکلات گام به گام برداشته می شود، هم من، هم اقای داداشی فکر و ذکرمان این است که چالش‌ها رفع شود، با این حال مطالبات نیز باید بر اساس واقعیت‌ها باشد اینکه دستگاهی در این چند دهه معیوب کار می کند نه آقای نماینده مقصراست نه فرماندار؛ ما مقصر نیستیم آقای داداشی و من در هر انتصابی تمام تلاشمان این است که انتخابی صورت بگیرد که از قبلی بهتر باشد تحصیلات بالاتری داشته باشد و با دانش تر باشد تا زمینه ای برای فردای بهتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بخش لوندویل نیز اشاره کرد و گفت: این بخش از سال ۱۳۸۰ به عنوان یک بخش مستقل معرفی شد، یک نقطه جغرافیایی بسیار حساسی به لحاظ برخورداری از منابع طبیعی مثل دریا و جلگه به شمار می رود، یک موقعیت گردشگری با ظرفیت بالاست، در این ۱۶ سال ۶ بخشدار داشته از آقایان خوش سلیقه و پورعزیزی گرفته تا مافی و خالق وردی پور پورحضرت، در این سالها هرچند که تلاش بسیار شد اما به گونه ای که باید توسعه پیدا می کرد کار نشد، چون نتوانستیم قابلیت‌های اینجا را به خوبی مورد استفاده قرار دهیم، نتوانستیم از ثروت های اینجا ارزش افزوده تولید کنیم همه تلاش کردند اما آنچه باید می شد، نشد.

رنجکش اظهار امیدواری کرد: در این فصل جدید با برنامه‌ریزی‌های که به ویژه در حوزه گردشگری شده است باید به گونه‌ای عمل کنیم تا دستاوردی مثبت داشته باشیم، هر کسی که بخواهد کار کند حرف‌ و حدیث ها زیاد است نمونه اش در بحث ساماندهی جاده جنگلی آبشار لاتون که شایعه کردن می‌خواهیم با قطع درختان انجا ویلاسازی کنیم. باید بدون توجه به این حرفها کارمان را به پیش ببریم و انتظار دارم بخشداران و دهیاران دست در دست هم توسعه را به پیش ببرند، مسئولیت دهیاری ها خیلی زیاد است، هر یک از وظایف آنها یک فرصت است و اگر انجام ندهند تبدیل به یک تهدید می‌شود باید تلاش کنیم تهدیدات مان را تبدیل به فرصت و از فرصت‌های مان ارزش افزوده تولید کنیم.

وی ضمن تشکر از زحمات آقای مافی در این مدت اظهار داشت: از حضور ایشان در جایگاه دیگری استفاده خواهیم نمود و برای آقای دکتر قدیمی آرزوی موفقیت دارم از ایشان انتظار دارم پیگیری استقرار دستگاههای اداری در این بخش باشد، جلسات اداری نیز به صورت منظم برگزار گردد، کار میدانی را در منطقه داشته باشند، بدون توجه به خواسته های فردی افراد فقط منافع عمومی را درنظر بگیرد و به بحث‌های سیاسی بخش توجه کند، به گردشگری ساحلی و بوم گردی توجه لازم داشته باشد، تجربیات خوب خود در فومن را اینجا بکار ببندند، از دهیاران هم می‌خواهم پابه‌پای بخشدار بیایند، مشکلات را مطرح کنند، برنامه داشته باشند، تا در یک فضای برنامه محور جلو برویم.

در ادامه این مراسم جوینده رییس شورای بخش لوندویل نیز ضمن تشکر از فرماندار و همچنین آقای مافی در زمان مسئولیت بخشداری لوندویل برای آقای قدیمی آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از سوی فرماندار از زحمات توکل مافی قدردانی شد و احمد قدیمی با دریافت حکم خود به عنوان بخشدار جدید لوندویل آغاز بکار کرد.

فرماندار آستارا همچنین در حکمی توکل مافی را به عنوان مشاور فرماندار در امور اجرایی برگزید.

Share