حجت‌الاسلام‌ ساجدی:

باید هاشمی را واقعی معرفی کرد | نباید به سرمایه‌های خودمان آسیب بزنیم

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه باید هاشمی را واقعی معرفی کرد گفت: رفسنجانی معصوم نبود و آدمی مانند ما بود، ممکن است افراد مختلف در لباس روحانیت باشند، به‌جز ۱۴ معصوم همه افراد ضعف و ناکامی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی در مراسم اولین سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع سیاهکل، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار کرد: پس از رحلت آیت‌الله هاشمی در مراسم مختلف من را دعوت می‌کردند و درجاهایی که وقت می‌شد می‌رفتم، روزی یک نفر به من گفت چرا فقط شمارا به مراسم دعوت می‌کنند که در جواب به وی گفتم شاید شما فضایی را فراهم کرده‌اید که صحبت کردن برای مردی همچون هاشمی برای بعضی‌ها تبعاتی داشته باشد که من آن را به جان خریده‌ام.

وی تصریح کرد: کار را به‌جایی رسانده‌اند که افراد بترسند که در مجلس آن شرکت کنند، این چه وضعی است که عده‌ای را تا عرش ببریم و عده‌ای دیگر را تا فرش بیاوریم.

امام‌ جمعه آستانه‌اشرفیه بیان کرد: رفسنجانی معصوم نبود و آدمی مانند ما بود، ممکن است افراد مختلف در لباس روحانیت باشند، به‌جز ۱۴ معصوم همه افراد ضعف و ناکامی دارند.

ساجدی خطاب به افرادی که منتقد هاشمی هستند، گفت: آیا برآیند زندگی رفسنجانی بد است، کسی که از حواریون امام و عاشق امام بود و تا آخر عمر خود وفادار به آرمان‌های امام بود، شایسته این‌گونه رفتارها است.

وی بابیان اینکه هاشمی مردی بزرگ بود، تأکید کرد: نباید به سرمایه‌های خودمان آسیب بزنیم، اگر چنین کاری کنیم دود آن به چشم خودمان می‌رود.

امام‌ جمعه آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه باید هاشمی را واقعی معرفی کرد، گفت: چند روز دیگر دهه فجر است، ببینید صداوسیما چه چهره‌ای از انقلاب و انقلابیون را نشان می‌دهد و چه چهره‌هایی را سانسور می‌کند.

ساجدی بیان کرد: هاشمی قبل از انقلاب شدیدترین شکنجه‌ها را دید و پس‌ از انقلاب نیز درجاهای رده‌ بالای انقلاب نقش‌آفرین بود، وی در جنگ و پس‌ از آن به‌عنوان سردار سازندگی به دنبال ارتقای کشور و کمک به مردم بود.

وی تصریح کرد: شخصی مانند هاشمی که روحانی و اسلام‌شناس، انسان انقلابی و خدوم و در موقعیت مدیر و خدمتگزار به مردم و مؤثر در پیشرفت نظام اسلامی بود را قدر بدانیم و اگر ضعفی دارد آن را نقد کرد، آن زمانی که ما علیه وی نقد می‌کردیم، عده‌ای آن را مقدس می‌دانستند، اما اکنون آن‌ها نمی‌خواهند از آن نامی آورده شود.

امام‌ جمعه آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه هاشمی مردی مدیر، با درایت و بصیرت بود، گفت: آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به برگزاری مراسم هاشمی رفسنجانی گفت می‌بایست مهم‌تر از نام هاشمی؛ سلوک آن گرامی داشته شود.

ساجدی با اشاره به ویژگی‌های امیرالمؤمنین امام علی (ع)، بیان کرد: ایشان در زمان حیات پیامبر و پس از ایشان خدمات زیادی به اسلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر درراه اجرای احکام اسلامی و حدود الهی هیچ میانجی‌گری را نمی‌پذیرفت، اما درعین‌حال در روایات در اعمال برخی از مجازات اسلامی خشن؛ مدارا و مماشات می‌کرد.

Share