نماینده مردم رودسر و املش

باید رسم مهمان‌نوازی را در سفر حجتی به گیلان به‌جا می‌آوردیم

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: نقدهایی بر عملکرد وزارت جهاد کشاورزی وارد هست اما سفر حجتی به گیلان حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسدالله عباسی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در بخش کشاورزی گیلان مشکلات بسیار زیادی داریم، اظهار کرد: مردم گیلان مدت‌ها هست که چای خود را به کارخانه‌ها تحویل داده‌اند اما هنوز بخشی از پول خود را دریافت نکرده‌اند و هرساله تعویق معوقات چای‌کاران ادامه دارد.

وی افزود: بسیاری از کارخانه‌داران چای‌هایی که خریداری کرده‌اند و فرآوری‌های لازم را به عمل‌آورده‌اند متأسفانه هنوز نتوانسته‌اند به فروش برسانند و همچنان چای در کارخانه‌ها چای‌کاران باقی‌مانده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات برنج‌کاران شمالی گفت: در مبحث واردات برنج هم مشکلات بسیار است و یکی از آن موارد واردات بی‌رویه برنج بوده که برنج‌کاران را رنج می‌دهد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد حجتی در رابطه با برنج صحیح بوده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واردات برنج ثبت سفارش شده بود و قانونا دولت می‌توانست از اول آذر اجازه واردات برنج را بدهد، خوشبختانه این اتفاق نیفتاده و جلوی واردات تاکنون گرفته‌شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اذعان به اینکه کارخانه‌های ابریشم در گیلان به‌کلی از بین رفته، افزود: در گذشته حدود هفت هزار تن تولید ابریشم داشتیم اما این میزان به زیر یک ‌تن کاهش پیداکرده است.

عباسی با اشاره به مشکلات مرکبات در استان بیان کرد: سال گذشته یخ‌زدگی و سایر مشکلات بر کشاورزان حاکم شد و منجر شد تا ضررهایی را کشاورزان متحمل شوند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد نمایندگان گیلان از وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر عدم حضور در سطح استان، تصریح کرد: در زمان رأی اعتماد به وزیر کشاورزی نمایندگان گله‌مند بودند که حجتی به گیلان سفری نداشته اما وزیر در دور بعد حضور در وزارت خانه، سفر به گیلان را از سر گرفت و خوشبختانه حضور حجتی را در گیلان شاهد بودیم.

وی افزود: وزیر کشاورزی از نزدیک با باغ مرکبات، کارخانه‌ها برنج‌کوبی، شیلات و غیره در گیلان بازدید داشت و نیازمندی‌های کشاورزان را گوش داد و قرار بر این شد تا پس از برگشتن به تهران جلسه‌ای را با حضور استاندار و مجمع نمایندگان در وزارت جهاد برگزار کند تا مشکلات کشاورزان رفع شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزیر به گیلان سفر کرد و به درد دل‌ها گوش کرد و در جریان مشکلات کشاورزان گیلانی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: متأسفانه حضور وزیر جهاد کشاورزی در گیلان با حواشی همراه بود که حتی رسانه‌های معاند هم از فضای ایجادشده سوءاستفاده کردند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید رسم مهمان‌نوازی را در سفر وزیر به گیلان به‌جا می‌آوردیم، گفت: برخی از رسانه‌های در این زمینه بی‌انصافی کردند و حرف‌هایی زدند که درست نبوده است.

عباسی گفت: انتظار این است مسئولینی که به گیلان سفر می‌کنند و به درد دل مردم در روستاها و شهرها گوش می‌دهند از آن‌ها استقبال و تشکر کنیم و فضا را برای سوءاستفاده دیگران فراهم نکنیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در عرصه‌های مختلف نقد داریم، گفت: درمجموع حضور یک‌روزه وزیر در گیلان می‌تواند بسیار حائز اهمیت و نتیجه مثبتی در بهبود فضای کشاورزی استان داشته باشد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share