بذرکار مدعی شد:

بازار تخم مرغ در استان گیلان متعادل است | هیچ گونه کمبودی در بازار وجود ندارد

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد: بازار تخم مرغ استان متعادل است و هیچ گونه کمبودی در بازار شهرستان ها وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد: بازار تخم مرغ استان متعادل است و هیچ گونه کمبودی در بازار شهرستان ها وجود ندارد.

لیلا بذرکار خطیبانی افزود: علاوه بر عرضه وسیع این فرآورده پروتئینی در استان، قیمت آن نیز در حد متعادل تعریف شده کشوری ( هر شانه بین ۱۲ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به تناسب اندازه ) قرار دارد و هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: خوشبختانه بیماری آنفلوآنزای مرغی در گیلان با تدابیر جدی اتخاذ شده، هیچ گونه خسارتی در سال گذشته و امسال نداشت و مرغداری های استان به سبب این بیماری زیان ندیدند.

بذرکار خطیبانی افزود: در زمان حاضر نیاز تخم مرغ استان ۱ / ۳۰ هزار تن در سال است از این میزان ۴ / ۲۰۵۰ تن از مازاد مزارع مرغ مادر و اجداد و ۶۷۵ تن نیز از تنها واحد تخم گذار صنعتی استان تامین می شود و سایر ماکیان و طیور بومی نیز ۶۶ / ۱۷ هزار تن نیاز استان را برآورده می کنند.

خطیبانی گفت: سر جمع در سال حدود ۲۰ هزار و ۳۸۷ تن تخم مرغ در استان تولید و حدود ۱۰ هزار تن کسری سالانه آن از استان های همجوار تامین می شود.

Share