رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال اعلام کرد:

ایجاد یک پیام رسان بومی با امکانات مشابه تلگرام در ایران

رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال گفت: نمونه داخلی و مشابه تلگرام افتخاری برای کشور ایران است چرا که این پیام رسان یک مهندسی معکوس دقیق از تلگرام به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، سید مرتضی موسویان، رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال درباره ایجاد یک پیام رسان با امکانات مشابه تلگرام گفت: ایجاد یک پیام رسان بومی با امکانات مشابه تلگرام با قابلیت‌های مناسب برای کسب و کارهای اینترنتی صحت دارد اما این مسئله که قرار است این پیام رسان داخلی جایگزین تلگرام شود به هیچ وجه صحیح نیست؛ در حقیقت مرکز رسانه‌های دیجیتال هیچ وقت اعلام نکرده است که این پیام رسان بومی با قابلیت‌های متعدد و مشابه تلگرام قرار است جایگزین تلگرام باشد.

رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال با اشاره به دلایل عدم توانایی جایگزینی پیام رسانی با امکانات تلگرام به جای پیام رسان تلگرام اظهار داشت: زیر ساخت‌های فنی نمونه کامل و مشابه ایرانی تلگرام در مراحل اولیه قرار دارد و توانایی رفع نیاز تعداد کاربران ایرانی عضو در پیام رسان تلگرام را ندارد به همین دلیل است که باید این پیام رسان گسترش پیدا کند تا به یک بستر مناسب تبدیل شود.

موسویان خاطر نشان کرد: نمونه داخلی و مشابه تلگرام افتخاری برای کشور ایران است چرا که این پیام رسان یک مهندسی معکوس دقیق از تلگرام به شمار می‌رود. کد نویسی نمونه داخلی تلگرام در ایران انجام شده و در آن از جدیدترین و برترین تکنولوژی‌ها استفاده شده است. همچنین نکته مهم در مورد پیام رسان داخلی جدیدی که قرار است تا امکانات تلگرام را در بستری بومی عرضه کند، مسئله مستقل بودن این پیام رسان و عدم ارتباط با تلگرام است.

وی تاکید کرد: نمونه داخلی و مشابه تلگرام به هیچ وجه قرار نیست تا جایگزین تلگرام شود اما امکانات بسیار مناسبی نسبت به تلگرام دارد که قطعا برای مردم و کسب و کارها جذاب خواهد بود.

موسویان با بیان این که شرکت سازنده نمونه داخلی تلگرام یک شرکت خصوصی است، گفت: یک شرکت خصوصی فرهنگی و دیجیتال با مجوز مرکز رسانه‌های دیجیتال در حال پیاده سازی این پیام رسان است و این مجموعه به یک نهاد دولتی تعلق ندارد.

Share