جانشین سازمان پدافند غیرعامل در لنگرود

اگر فتنه ۸۸ نبود داعش و حمله سعودی‌ها به یمن نبود

زارعی در خصوص خسارت های فتنه ۸۸ گفت: اگر فتنه ۸۸ نبود داعش نبود، حمله سعودی‌ها به یمن نبود، زیرا غربی‌ها زمانی که نتیجه کار در تهران را دیدند به فکر ایجاد فتنه و آشوب در دمشق و عراق افتادند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اصغر زارعی جانشین سازمان پدافند غیرعامل در همایش گرامیداشت ۸ و ۹دی در لنگرود با اشاره به دلیل مطالعه تاریخ و سرگذشت گذشتگان گفت:مرور تاریخ یک امر لازم است ومهم ترین دلیل مطالعه آن این است که بدانیم گذشتگان ما در برخور با حوادث چه کرده اند و چه چیزی باعث موفقیت و چه چیزی باعث گمراهی آن ها شد.

وی با اشاره به شکل گیری نهضت مشروطه گفت: در طول تاریخ و در همان زمان قاجار مردمان ما خواهان آزادی و عدالت بودند زیرا معتقد بودند که شاه قاجار سواد سیاسی ندارد و مردم خود نیز باید در سرنوشت مملکت دخالت کنند و نهضت مشروطه نیز بر همین اساس شکل گرفت.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل در خصوص اهداف مشروطه اظهار کرد: ما باید بدانیم در مشروطیت چقدر هزینه کردیم و چقدر شهید دادیم تا بتوانیم به هدف مشروطه که یک هدف ملی برای کم کردن نفوذ انگلیس بود برسیم.

نماینده سابق مجلس گفت: امام از روز اول انقلاب می‌فرمود” نه شرقی نه غربی” اما عده ای می‌گفتند اینقدر تندروی نکنید. اما این امام بود که به ما یاد داد هرگز نباید به آمریکا اعتماد کنیم و اگر بخواهیم به خودمان متکی باشیم باید از اول باید روی پای خود بایستیم.

زارعی با اشاره به برجام اظهار داشت: عده ای می‌گفتند که آمریکا دیگر آن آمریکا نیست اما برجام به ما نشان داد که امریکا همان آمریکای غیرقابل اعتماد است.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به گسترش انقلاب گفت: مراکز آمریکایی اذعان داشتند که ما توانایی فروپاشی شوروی را داشتیم اما اینکار را با جمهوری اسلامی نمی‌توانیم انجام دهیم و دلیل آن گسترش انقلاب و صادر شدن آن به کشورهای دیگر است همانطور که در اول انقلاب در اندونزی تنها ۱۱ شیعه وجود داشت اما اکنون بیش از ۲/۵ میلیون نفر شیعه و چندین دانشگاه اسلامی و حوزه علمیه در جاکارتا وجود دارد و این نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی فراتر از مرزها نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: چهره اصلی آمریکا و انگلیس زمانی نمایان شد که ما در اول انقلاب انتظار داشتیم عراق اولین کشوری باشد که به ما تبریک بگوید اما این انگلیس و آمریکا بودند که با دخالت های خود باعث شدند عراق به جنگ با ما برخیزد.

اگر فتنه ۸۸ نبود داعش و حمله سعودی‌ها به یمن نبود

به گزارش دیارمیرزا زارعی در خصوص نقش امریکا و انگلیس در فتنه ۸۸ گفت: یکی از جاهایی که میتوان شکاف در آن به وجود آورد انتخابات است و دشمن ابتدا با ایجاد شک و تردید در باور مردم برنامه خود را عملی میکند، همانطور که قبل انتخابات با ایجاد شک در میان مردم سعی در آشوب کردند و این تنها انتخاباتی بود که سلطنت طلب، منافق و فاسد هم در آن شرکت کردند.

وی افزود: قبل از انتخابات ۸۸ کشور در یک نقطه بسیار مرتفع قرار داشت و درحالی که آن زمان همه گمان می‌کردند جمهوری اسلامی سقوط خواهد کرد اکنون عده ای اکنون مدعی هستند که آن اتفاقات تنها یک دعوای انتخاباتی بوده است و زیاد به آن نپردازید، اگر این چنین عمل کنیم پس درس ما از عاشورا و برائت از دشمن چه می‌شود.

زارعی در خصوص خسارت های فتنه ۸۸ گفت: اگر فتنه ۸۸ نبود داعش نبود، حمله سعودی‌ها به یمن نبود، زیرا غربی‌ها زمانی که نتیجه کار در تهران را دیدند به فکر ایجاد فتنه و آشوب در دمشق و عراق افتادند و کسانی که در فتنه ۸۸ مشارکت داشتند باید پاسخگو باشند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل متذکر شد: رهبری مرتب تکرار می‌کند که اقتصاد ما مشکل دارد و ما همیشه بعد از دو سه سال تازه متوجه حرف ها و فرمایشات ایشان میشویم و اگر قصد داریم دچار آسیب و اشتباه نشویم باید وحدت و تبعیت از رهبری را در دستور کار خود قرار دهیم.

زارعی در پایان گفت: سرزمینی که در اختیار داعش بود بیشتر از سوریه بود اما با کمک نیروهای مقاومت توانستیم پیروز شویم و این پیروزی را مدیون سردارها و شهیدانمان هستیم.

Share