امام‌ جمعه موقت رشت

انقلابی‌گری نیاز به دین دارد نه سیاست | نباید برای مقابله با رقیب هر حرفی را بزنیم

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه جاده ایمان جاده لغزنده‌ای استگفت: انقلابی گری با انقلابی نمایی متفاوت است و انقلابی‌گری نیاز به دین دارد نه سیاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل پور رضا در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با محکومیت به فتنه  سال ۸۸  اظهار کرد: مردم پاسخ به این فتنه را با بصیرت، میثاق با ولایت و مانایی در حقیقت در مقابله با این هجمه بزرگ با قاطعیت دادند و هرکس بر اساس دغدغه خود با آن مقابله کرد.

وی به برخی از اتفاقات سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: مردم برای دفاع از مذهب، انقلاب و اقتدار ملت در منطقه، حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ ماندگار شد.

امام‌جمعه موقت رشت با اذعان به اینکه دو ماه قبل از انتخابات ۸۸ عده  کثیری از ملی مذهبی‌ها به آمریکا رفته و جلسه تشکیل دادند خاطرنشان کرد: با ایجاد کمیته صیانت از آرا، واژه‌هایی چون خیانت، دروغ و ابطال انتخابات را  مطرح کرده و آن را پروریدند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان می‌دانستد که از طریق جنگ سخت و نیمه سخت یارای  مقابله با ایران اسلامی را ندارند گفت: جنگ نرم و نفوذ در جامعه اسباب آسیب در جامعه را فراهم می‌کند زیرا این موضوع که ما باید از جانب خودمان آسیب ببینیم مهم و تأثیر گزار است.

پور رضا با تبیین برنامه‌های فتنه گران گفت: منافقین آمدند و با  شبهات دروغین و ایجاد ستاد شهدای سبز به فکر تأثیرگذاری بر اذهان و آسیب زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند

وی با بیان اینکه آن‌ها می‌خواستند تا فرزند شهید بهشتی را رئیس ستاد شهدای سبز معرفی کنند به مسئله نفوذ اشاره کرد افزود: باید از ایجاد شورش بپرهیزید چگونه است که برای بیان سخنان خود از  مراجع قانونی آن  استفاده نمی‌کنید؟

 امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آن‌ها بود حق ندارند نقش اپوزیسیون را بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند.

وی  با بیان سخنان رهبری معظم مبنی بر اینکه نقد واجب و توهین و لجن پراکنی حرام است تصریح کرد: انقلابی گری با انقلابی نمایی متفاوت است و انقلابی‌گری نیاز به دین دارد نه سیاست.

امام‌جمعه موقت رشت با تبیین این موضوع که نباید برای مقابله با رقیب هر حرفی را بزنیم با توجه به سخنان رهبری گفت: میزان حال فعلی افراد است و هیچ‌کس ضمانت درست ماندن دیگران را تا لحظه مرگ ندارد و نخواهد داشت.

وی با اشاره به آسیب‌های جنگ نرم اشاره‌شده در فرمایشات رهبری معظم نظام گفت: نباید جوانان احساس گیجی و حیرت کنند و باید شبهات را برطرف کرده و نقشه دشمن را باطل نمایند.

پوررضا مشکلات نظیر تورم و رکود را با تلاش مسئولان قابل‌رفع دانست و افزود: همه عزیزان را برای محکوم کردن جریانات سال ۸۸ و فتنه فتنه گران به حضور پررنگ مردم دعوت می‌کنم.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال که رو به پایان است گفت: خوش به حال آن مسئولینی که با تلاش به نام سالی  که رهبری معظم آن را از بطن و جان کشور برگزیده‌اند، تلاش کرده  سربلند شده‌اند.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه مسئولیت ایجاد اشتغال با قوه مجریه و شخص رئیس‌جمهور و کابینه وی است گفت: سه قوا و نمایندگان مردم باید در رفع این مشکل پویا باشند و برای به ثمر رسیدن آن تلاش کنند

وی با اشاره به مناسبات هفته به وفات حضرت معصومه (س) اشاره کرد و افزود: در منزلت این بانو همین بس که چند معصوم از ایشان به‌عنوان بانوی عالمه، مجاهده و معصومه سخن گفته است.

پور رضا با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: ما مسلمانان پیامبران الهی را ارج می‌داریم و به مسیحیان عزیز نیز تبریک می‌گوییم.

پور رضا با اشاره به پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب به گورباچف در سال ۶۷ تصریح کرد: این مهم نشان‌دهنده این است که امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه بینا به مسائل داخل کشور بوده است، بینا به مسائل خارج از کشور نیز بوده است.

پور رضا با تأکید بر اینکه عملکرد آن‌ها و امپریالیسم غرب منجر به کشته شدن افراد زیادی شده که منتج به فروپاشی آن شده بود  خاطرنشان کرد: به هم خوردن ایالات‌متحده آمریکا نیز دور از ذهن نیست.

امام‌جمعه موقت رشت با تأکید بر حفظ ایمان در انجام امور بیان کرد: جاده ایمان جاده لغزنده‌ای است و دستگیره محکمی لازم است که بتواند مانع لغزندگی شود که آن تقوا است.

وی با بیان اینکه در بحث تقوا، اجتناب از هر کار زشتی که عادت کرده‌ایم باید جدی گرفته شود به سبک زندگی نبی مکرم اسلام اشاره کرد و افزود: پیامبر هادی انسانیت است و هدایت انسان به زمان، مکان و نژاد خاصی تعلق ندارد.

پوررضا با اشاره به سیره عملی بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام‌الله علیها افزود: این بانو برای دادن لباس عروس خود به فقیر دنبال راستی فقر آن فرد نبوده و با ایثار در شب عروسی لباس خود را برای رفع فقر تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه صرف شهادت به مسلمانی، رسم مسلمانی را به‌جا نمی‌آوریم گفت: آن هنگام که سبک زندگی اسلامی را فراموش می‌کنیم در حال بازی با نام مسلمانی هستیم.

امام‌جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به پست و مقام افراد توجه نمی‌کرد خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) بیش از همه به این موضوع می‌نگریست که چه کسی بیشتر به فکر رفع مشکلات مردم است لذا با الگو گیری از رفتار نبی مکرم اسلام باید آن را سرلوحه کار خود در جامعه قرار داد.

Share