رسولی مطرح کرد

الزام شهرداری رشت به نامگذاری یکی از خیابان‌های سطح شهر به نام آیت الله هاشمی

الزام شهرداری رشت به نامگذاری یکی از خیابان‌های سطح شهر به نام آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی (ره) به پاس مجاهدت¬های ایشان و در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره او توسط رضا رسولی ممطرح شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا رسولی عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از بنیانگذاران و از چهره‌های کلیدی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شدند، گفت: ایشان نقش پررنگی در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران، منطقه و جهان داشتند و کمتر کسی در حوزه سیاست و دیپلماسی را می‌توان سراغ داشت که با ایشان آشنایی نداشته باشد.

وی ادامه داد: نام آیت الله هاشمی همواره و در طول حیاتش با واژه «مبارزه» همراه بوده است، چه در آن زمان که اقدامات گسترده پیدا و پنهان علیه شاه داشت و ضمن همراهی با امام توانست به پیروزی و قوام جمهوری اسلامی کمک شایان توجهی کند و چه آن وقتی که فرماندهی جنگ تحمیلی را عهده دار بود و موفق شد با تکیه بر نیروی های مسلح کشورمان اعم از ارتش، سپاه، نیروهای مردمی و جانفشانی و فداکاری آنها، عراق را در بن بست قرار دهد.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره فعالیت های آیت الله هاشمی در دوران زندگی خود، افزود: ایشان ده‌ها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام(ره)، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوره پیاپی در کارنامه خود دارد و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌ های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.

رسولی نقش آیت الله هاشمی را در بازسازی ویرانی های پس از جنگ تحمیلی و ترویج گفتمان سازندگی و توسعه اقتصادی را بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: ایشان اقتصاد کشور را در مسیر مناسب و متناسب با ظرفیت های ایران اسلامی قرار دادند  و در ترسیم سیاست خارجی ایران و انقلاب اسلامی نقش مهمی بازی کردند.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از آغازین روز انقلاب و تا آخرین لحظات زندگی خود یعنی نوزدهم دی­ماه ۱۳۹۵ از فداکاری و خدمت در مسیر انقلاب، اسلام، مردم، عظمت و استقلال ایران و حریّت مردم، دریغ نکردند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص آیت الله هاشمی، گفت: با درگذشت جانکاه حضرت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی بسیاری از شهرها و شهرداری‌­ها معبر و یا میدانی را به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان و ادای احترام نسبت به آن بزرگوار، به نام ایشان نامگذاری نمودند.

رسولی ادامه داد: با توجه به درپیش بودن سالروز فقدان ایشان شایسته است شورای اسلامی و شهرداری رشت معبری درخور را به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری نمایند.

وی معبر پیشنهادی جهت تغییر نام خیابان رسالت فعلی، حدفاصل تقاطع زرجوب تا خیابان آزادگان (میدان معراج شهدا) دانست و ادامه داد: شهرداری رشت ملزم است به پاس مجاهدت­‌های آیت الله هاشمی و در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این بزرگوار، یکی از خیابان­‌های سطح شهر را به نام آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی (ره) نامگذاری کند.

Share