مدیر‌کل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی:

اقتصاد دولتی جوابگوی نیازهای توسعه ای کشور نیست

مدیر‌کل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه اقتصاد دولتی جوابگوی نیازهای توسعه کشور نیست، خاطرنشان کرد: هزینه طرح های توسعه را به جای گره زدن به اقتصاد دولتی، به اقتصاد ملی متصل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی بخش رستمی در مراسم تقدیر از دست اندرکاران کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد سال ۹۵ در بین دستگاه های اجرایی استان گیلان که در سالن همایش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد، وزارت راه و شهرسازی را یک ابروزارتخانه در مجموعه اجرایی دولت دانست و اظهار کرد: بیش از ۶۵ هزار نفر نیروی انسانی در این وزارتخانه مشغول به خدمات رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه خانواده راه و شهرسازی بیش از ۵۶۰ نوع خدمت در ۱۱ محور اصلی به مردم ارائه می دهد، تصریح کرد: حمل و نقل دریایی، ریلی، هوایی و جاده ای، شهرسازی، ساخت ساختمان ها و اماکن دولتی، طراحی و جانمایی شهرهای جدید برای ساماندهی جمعیت سرریز کلانشهرها، بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی، تولید دانش و تدوین قوانین، مقررات و آیین نامه ها و کنترل اقدامات نظام فنی و اجرایی از جمله ماموریت های یازده گانه این وزارتخانه است.

مدیر‌کل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه ارائه خدمات به مردم در راستای قوانین و مقررات صورت می گیرد، گفت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، قانونگذار ما را مکلف به ارزیابی عملکرد کرده است.

رستمی، دولت خوب را دولت پاسخگو دانست و افزود: توجه به حق الناس، رعایت حقوق مردم و ارائه اقدامات شفاف در راستای تعهدات سازمانی تکلیف دولت است. در واقع دولت باید به همه مردم جامعه در راستای عملکردش پاسخ دهد.

وی از انتخاب ادارات کل بنادر و دریانوردی و راه و شهرسازی استان گیلان به عنوان دستگاه های برتر ارزیابی عملکرد سال ۹۵ خبر داد و عنوان کرد: قانون برنامه ششم توسعه کشور ابلاغ شده و سال ۹۶ سال پایه قانون برنامه ششم است لذا شاخص های ارزیابی عملکرد در طول سال بررسی می شود.

مدیر‌کل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به وظایف وزارتخانه راه و شهرسازی در قانون برنامه ششم، یادآور شد: رویکرد مقام عالی وزارت در حوزه بندر و ریل، شهرپایه بودن است لذا نیازمند به کارگیری توان بخش خصوصی هستیم، زیرا امروز سرمایه دولت بضاعت ندارد.

رستمی، با بیان اینکه اقتصاد دولتی جوابگوی نیازهای توسعه کشور نیست، خاطرنشان کرد: وزارتخانه راه و شهرسازی نقش مهمی در انجام طرح های توسعه ای دارد، اما باید هزینه طرح های توسعه را به جای گره زدن به اقتصاد دولتی، به اقتصاد ملی متصل کنیم و از پتانسیل بخش خصوصی بهره ببریم تا زمینه رونق اقتصادی و اشتغال جوانان فراهم شود.

Share