مادر نمونه گیلانی

از خداوند به خاطر داشتن «علی» متشکرم

مادر نمونه گیلانی، با بیان اینکه از خداوند به خاطر داشتن «علی» متشکرم، گفت: علی معنی عشق به خدا را نشانم داد و من با عشقی که نسبت به فرزندم دارم، عشق به خدا را درک کردم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معصومه لقایی تبار در حاشیه نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد روابط بین الملل و دانشجوی مقطع دکترای مدیریت استراتژیک هستم و در حال حاضر در اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان فعالیت می کنم.

وی با اشاره به سختی های مسیر زندگی با وجود داشتن یک فرزند معلول جسمی – حرکتی، افزود: با وجود همه مشکلات توانستم فرزندم را بزرگ کنم،در حالی که امید به تولد یکسالی او نداشتم.

مادر نمونه گیلانی، با بیان اینکه پسر ۲۱ ساله من دانشجوی ترم پنج رشته میکروبیولوژی است، تصریح کرد: «علی» درس چهار سال و نیمه را طی سه سال تمام کرد و در حال آماده شدن برای آزمون کارشناسی ارشد است. همه سختی ها را گذراندیم و روی پای خودمان ایستادیم.

لقایی تبار اضافه کرد: زندگی را فقط از جنبه مادی نمی بینم و معنویات زندگی خیلی برایم مهم است. خوشحالم در مسیر پر فراز و نشیب زندگی همسرم کنار من است و هرگز من و علی را تنها نگذاشته و توانسته یک پدر خوب برای پسرم و یک پشتوانه قوی برای زندگی مان باشد.

وی از خانواده ها خواست عشق را در مسیر زندگی خود قرار دهند و عنوان کرد: با عشق هرگز سختی ها و مشکلات زندگی ما را خسته نمی کند و اگر عشق باشد، هرگز حرفی از جدایی و کلمات ناپسند نسبت به یکدیگر نیست.

مادر نمونه گیلانی، با بیان اینکه از خداوند به خاطر داشتن «علی» متشکرم، گفت: علی معنی عشق به خدا را نشانم داد و من با عشقی که نسبت به فرزندم دارم، عشق به خدا را درک کردم.

لقایی تبار ادامه داد: با وجود «علی» می توان فهمید هنوز انسان هایی وجود دارند که ترحم نمی کنند و انسان ها را با همه مشکلاتشان دوست دارند. با وجود علی می توان دریافت که جنبه های مادی نمی تواند بر معنویات فائق بیاید.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانم به خودم، به فرزندم و به همه مردم ثابت کنم که عشق حرف اول را در مسیر زندگی می زند، با تمام اخلاص در برابر خداوند کرنش می کنم و از او به خاطر داشتن پسری مانند علی با این وسعت قلب و پاکی روح سپاسگزارم. علی به من و پدرش بسیار احترام می گذارد که جای شکر دارد.

مادر نمونه گیلانی، ضمن قدردانی از همسر و خانواده مهربانش به خاطر حمایت معنویشان، اظهار کرد: کشور ما هنوز در ابتدای راه توجه به افراد معلول و رفع نیازمندی های رفاهی آنان است، اما در همین کشور انسانیتی وجود دارد که افراد را برای خودشان دوست دارند.

وی با بیان اینکه «علی» یک کودک معمولی بود و از ۹ ماهگی دچار تومور نخاع شد،اضافه کرد: این بیماری را افراد ۱۸ سال به بالا می گیرند لذا همه زندگی مان را فروختیم و برای عمل جراحی علی راهی آمریکا شدیم. پسرم در آنجا دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت و حدود ۹۰ درصد تومور برداشته شد. امیدوارم معجزه الهی برای علی اتفاق بیافتد و سلامتی خود را به دست آورد.

لقایی تبار، با بیان اینکه علی نهایت عشق را به او می دهد، خاطرنشان کرد: فرزندم معلولیت شدید جسمی – حرکتی دارد، اما با عشق، محبت و دوستی علی در زندگی به آرامش رسیده ام.

Share