حرف‌های جنجالی پورعرب در دورهمی

از توبیخ بخاطر پینگ پونک با نیکی کریمی تا حرف زدن با بازیگر زن!

پورعرب گفت: در هنگام سریال امام حسن (ع)، خاکبازان یکی از مدیران وزارت ارشاد دو سال تمام می‌خواست من را ممنوع‌الکار کند و حتی دوباره توبیخ شدم یکبار برای پینگ پونک بازی کردن با نیکی کریمی پشت صحنه فیلم عروس و یکبار هم قدم زدن و حرف زدن با بازیگر خانم فیلم قربانی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، ابوالفضل پورعرب بازیگر سینمای ایران با اشاره به آشنایی خود با سینما گفت: من با فیلم سنگام با سینما آشنا شدم ولی با سلطان قلبها عاشق سینماشدم در سینمای که سر پل جوادیه بود به سینما می‌رفتم هر چند پدرم با سینما مخالف بود و می‌خواست من موسیقیدان شوم و به همین دلیل ابتدا ساز ویلون و بعد پیانو را یاد گرفتم.

وی ادامه داد: البته در دبیرستان فعالیت تئاتر داشتم ولی سال ۱۳۵۹ با مجید مظفری و محمود استادمحمد اولین کار حرفه‌ای تاتر را بازی کردم و در تئاترشهر روی صحنه رفتم.

پورعرب که در سایت فیلم نت و در برنامه سی و پنج با فریدون جیرانی صحبت می‌کرد، افزود: سال۶۰ کارمند تلویزیون شدم و در صداوسیما تا سال ۶۴ در برنامه سینما تئاتر فعالیت کردم و از سال ۶۴ تا ۶۶ دوباره به تئاتر آمدم و یک تئاتر را دو سال روی صحنه بازی کردم و در تئاتری به کارگردانی کاظم معصومی بازی کردم البته من در دانشکده با فاطمه معتمدآریا و کاظم معصومی هم دوره بودیم.

وی ادامه داد: در یک دوره‌ای در تلویزیون بودم و دستیار کارگردان بودم زمانی که غلامحسین کرباسچی از اصفهان به تلویزیون آمده بود و مدیر پخش تلویزیون شده بود.

بازیگر فیلم عروس با اشاره به ورود خود به سینما گفت: بعد از بازی در نمایش حاکم یک شبه، بهروز افخمی من را برای حضور در فیلم عروس انتخاب کرد و صدرالدین حجازی با من تماس گرفت البته من بهروز افخمی را می‌شناختم و با وی در میرزا کوچک خان همکاری کرده بودم.

وی با اشاره به حضور در فیلم در عروس در سال ۱۳۶۹ گفت: دستمزد من برای فیلم عروس ۳۰ هزار تومان بود و بعد در زمان تمرین متوجه شدم که خانم نیکی کریمی هم حضور دارند البته خانم کریمی بسیارحرفه‌ای بود و من حتی از وی می‌ترسیدم و دلهره داشتم.

بازیگر فیلم نرگس ادامه داد: من از ابتدا اصلاً به مشهور شدن فکر نمی‌کردم و دوست نداشتم مشهور شوم و بعد شاهد جنجالهای رسانه‌ای شوم.

وی با گلایه از مدیران فرهنگی و صداوسیما گفت: من اگر برای سینمای ایران مهم بودم زمانی که سرطان داشتم باید می‌آمدند بیمارستان و من را می‌دیدند چرا عزت‌الله ضرغامی که با من به تلویزیون آمد زمانی که من در بیمارستان بودم به دیدن من نیامد.

پورعرب افزود: من نگران این بودم که نگویند که برای پول جمع کردن رفته بیمارستان. من در زمانی که بیمار بودم آسیب روحی زیادی دیدم و دیگر امروز آن شور و علاقه برای بازی را ندارم زیرا خیلی بد است که من این همه فیلم کار کنم و مدیران به دیدن من نیایند و دلجویی نکنند و فقط مردم پشت در بیمارستان حضور داشتند.

وی ادامه داد: چرا باید صداوسیما به دروغ و غلط خبر مرگ من را پخش کند ولی بعد فقط به یک معذرت‌خواهی کفایت کند.

بازیگر فیلم مردی شبیه باران افزود: من اگر نقش یک رزمنده و بسیجی در فیلم مردی شبیه باران را بازی کردم به این دلیل بود که یازده ماه در منطقه جنگی بودم و اعتقاد به بسیج و بسیجی داشتم و برای من قابل احترام بود نه اینکه گروهی خوششان بیاید.

وی ادامه داد: من تاکنون در هیچ برنامه غیر زنده‌ای حضور پیدا نکرده‌ام زیرا معتقدم حرفها قطعاً به نفع یک جریان یا گروه سانسور می‌شود.

پورعرب افزود: ما از کودکی رفتارهای اجتماعی را یاد نگرفته‌ایم درحالی که باید به کودکان درباره رفتارهای اجتماعی آموزش بدهیم مثلاً من زمانی که درتئاتر بودم استاد محمد حتی شکل صحیح غذا خوردن را به ما یاد می‌داد.

وی با اشاره به مشکلات هنرمندان گفت: چرا باید یک هنرمندی که مشهور نیست بعد از مرگ حتی حق نداشته باشد در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود و با فشار یک قبر به وی بدهند.

پورعرب افزود: در هنگام سریال امام حسن (ع)، خاکبازان یکی از مدیران وزارت ارشاد دو سال تمام می‌خواست من را ممنوع‌الکار کند و حتی دوباره توبیخ شدم یکبار برای پینگ پونک بازی کردن با نیکی کریمی پشت صحنه فیلم عروس و یکبار هم قدم زدن و حرف زدن با بازیگر خانم فیلم قربانی.

بازیگر سریال شهرزاد درباره حضور در این سریال گفت: سریال شهرزاد را بسیار دوست داشتم و بازی با شهاب حسینی خیلی خوب بود و حسن فتحی هم کمک زیادی کرد من نفهمیدم که جوانی من چگونه گذشت اما می‌خواهم میانسالی را بفهمم.

بازیگر فیلم سایه‌های موازی ادامه داد: قصه سایه‌های موازی را خیلی دوست داشتم و بسیار برای من مهم بود زیرا داستان فیلم حرف جامعه و برخی ازدواجهای امروز است من این فیلم را با مردم دیدم و دوست داشتم البته بگویم تماشای هر فیلمی با مردم بسیار شجاعت و شهامت می‌خواهد.

Share