در حاشیه اجلاس سرمایه گذاری صورت گرفت

از امضای تفاهمنامه هتل ۵ ستاره تا کارت شهروندی و بازار بین المللی در رشت

در حاشیه اجلاس دوروزه سازمان های سرمایه گذاری شهرداری های کلانشهرهای کشور در هتل کادوس رشت، صبح امروز تفاهم نامه های شهرداری رشت با سرمایه گذاران به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت گوهررود و شهرداری رشت با موضوع احداث هتل ۵ ستاره در ضلع شمالی تالاب عینک بود که به امضای دکتر نصرتی شهردار رشت و حمیدرضا فرجی از شرکت گوهررود رسید.

تفاهم نامه هتل ۵ ستاره

مشوق های سرمایه گذاری تصویب شده از سوی شورای اسلامی شهر رشت در محدوده تالاب عینک از مهم ترین علل حضور سرمایه گذار در این حوزه عنوان شد.

این هتل ۵ ستاره با مساحت تقریبی ۲ هکتار با زیر بنایی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و شامل ۲۵۰ واحد اقامتی و ۲۰ واحد VIP خواهد بود و مجموعه های متنوعی نظیر سالن های همایش و کنفرانس، سالن نمایش و … در آن در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه همزمان با احداث این هتل پارکینگی با ظرفیت حداقل ۳۵۰ خودرو در نظر گرفته خواهد شد.

تفاهم نامه حوزه ساخت و ساز و امور زیربنایی با رویکرد توسعه گردشگری

دومین تفاهم نام همکاری در حوزه ساخت و ساز و امور زیربنایی به منظور توسعه گردشگری با حضور سرمایه گذاری به نام محمد جواد خالصی به امضا رسید.

تفاهم نامه احداث بازار بین المللی و چندمنظوره

سومین تفاهم نامه میان شهرداری رشت و شرکت برج های آرامش به منظور احداث بازار بین الملل و چند منظوره رشت امضا شد.

این تفاهم نامه به امضای دکتر نصرتی شهردار رشت، رسول زاده و پهلوان نژاد رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برج های آرامش رسید.

تفاهم نامه احداث جایگاه های سوخت با قابلیت مدیریت بحران

چهارمین تفاهم نامه امضا شده میان شرکت پترونواسیستم و شهرداری رشت در خصوص جایگاه های سوخت با قابلیت مدیریت بحران بود که به منظور ایمنی بیشتر و خدمات دهی مطلوب تر در زمان بحران منعقد شد.

حبیب فردی به نمایندگی از این شرکت گفت: یک شرکت ژاپنی که جزء ۵ شرکت برتر در این حوزه است امکانات پیشرفته ای را در این خصوص در اختیار ایران خواهد گذاشت.

تفاهم نامه کشت و صادرات گیاهان دارویی، درمانی، آرایشی، بهداشتی و خوراکی

اما پنجمین تفاهم نامه بین شرکت کشت و صنعت نگین وندان گیل و شهرداری رشت بود که در زمینه فرصت های سرمایه گذاری و کشت و صنعت گیاهان دارویی، بهداشتی، درمانی، آرایشی و خوراکی به منظور بسته بندی و صادرات به امضا رسید.

زهرا مظفری و عاصم امام علی پور به نمایندگی از این شرکت این تفاهم نامه را با شهرداری رشت به امضا رساندند.

تفاهم نامه راه اندازی رستورانی با توجه به فرصت های گردشگری

اما شرکت هولدینگ پارتیکان ششمین تفاهم نامه سرمایه گذاری را به امضا رساند. این تفاهم نامه پیرامون موضوع راه اندازی رستورانی با توجه به فرصت های توریستی، گردشگری و فرهنگی رشت بسته شد.

حضور رشت به عنوان شهرخلاق خوراک شناسی در شبکه شهرهای خلاق یونسکو، وجود ساختمان های فرهنگی تاریخی در مرکز شهر و وجود جاذبه های گردشگری در حاشیه شهر از مهم ترین علل حضور سرمایه گذار در این حوزه اعلام شد.

تفاهم نامه کارت شهروندی

هفتمین تفاهم نامه امروز میان شرکت داده ورزی فرادیس البرز و شهرداری رشت به امضا رسید. این تفاهم نامه در خصوص کارت شهروندی است.

امیرحسین سقراطی به نمایندگی از این شرکت گفت: در راستای سیاست های بانک مرکزی مبنی بر جمع آوری پول های خرد، پروژه ای تعریف و این شرکت نیز در این زمینه ورود کرد و کار از کاشان آغاز شد و امیدواریم رشت نیز از اولین شهرهایی باشد که به این سیستم ملحق می شود.

تفاهم نامه تولید برق از پسماند

هشتمین تفاهم نامه بین محمد علی نقدی معاون مالی و اقتصادی شرکت سیف بنا و دکتر نصرتی شهردار رشت در زمینه تولید برق از پسماند به امضا رسید.

موافقت نامه ساماندهی زرجوب و گوهررود

اما در حاشیه این اجلاس یک موافقت نامه نیز به امضا رسید. این موافقت نامه بین دکتر نصرتی شهردار رشت و آقای احمد خدابنده لو به نمایندگی از شرکت هولدینگ مربوطه به امضا رسید.

این موافقت نامه در خصوص ساماندهی وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهر رود است.

سرمایه گذار این پروژه با اشاره به مشکلات محیط زیستی این دو رودخانه گفت: زرجوب و گوهر رود متاسفانه امروز از آلوده ترین رودهای جهان هستند و سلامت شهروندان را تهدید می کنند به همین دلیل در این زمینه ورود کردیم و امیدواریم بتوانیم با کمک همه مدیران ذی ربط مشکلات را برطرف کنیم و رودخانه های رشت را به محلی برای جذب گردشگر تبدیل کنیم.

ابراز خرسندی شهردار رشت از امضای تفاهم نامه های سرمایه گذاری

نصرتی نیز در خصوص این تفاهم نامه ها گفت: در حاشیه نشست تخصصی کلانشهرها تعدادی تفاهم نامه سرمایه گذاری به امضا رسید و ان شاء الله تعدادی را نیز فردا امضا می کنیم.

شهردار رشت افزود : امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری در حاشیه این اجلاس فصلی برای نخستین بار صورت می گیرد تا بدعتی برای اجلاس های بعدی شود که در هر نشست تعدادی قرارداد به امضا برسد که قابلیت رصد کردن در جلسات بعد داشته باشد.

وی تصریح کرد: فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مدیرکل داریی معاونان و مدیران شهرداری و عزیزانی از ۱۴ کلانشهر که دعوت شده اند در این نشست حضور داشتند و برای سرمایه گذار این جمع موجب دلگرمی و تاثیر گذار خواهد بود.

شهردار رشت در ادامه اظهار داشت: سرمایه گذارانی که امروز ورود کرده اند از قابلیت و توانمندی بالایی برخوردارند و شرط و شروطی برای معرفی و گرفتن تسهیلات و… نداشتند . نگاهشان نگاه سرمایه گذاری و رقابت پذیری بود. خوشحالم که این تفاهم نامه ها امضا شد تا قراردادهای اجرایی نیز به سرعت تنظیم و امضا شود.

نصرتی در پایان گفت: امیدوارم به سرعت آنچه انتظار مردم با فرهنگ رشت است با قدم های استوار و رو به جلو برای ایران عزیز با توجه به ویژگی های شمال کشور و به خصوص رشت مهیا شود.

سرپرست فرمانداری رشت: همه تلاش خود را برای حمایت از سرمایه گذاران مصروف خواهیم داشت

سید محمد احمدی نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: ویژگی های بسیار ارزشمندی را در شهر رشت می بینیم که اینها می تواند زیر بنا و زیرساخت هرگونه سرمایه گذاری باشد. اگر از همه ابعاد بخواهیم نام ببریم موضوعات اجتماعی، فرهنگی، قدمت این شهر، آثار و مفاخری که این شهر وجود دارد را می توان اشاره کرد.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه اعضای شورا همگی از کارکشتگان و افراد خبره هستند افزود: بنده هم به عنوان خدمتگزار مردم اعلام می کنم همه تلاش خود را برای حمایت از سرمایه گذاران مصروف خواهیم داشت و از همه ابزارها و توان خودمان استفاده می کنیم که این بستر امن را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.

Share