شهردار رشت خبرداد:

ارائه گزارش عملکرد سه ماهه طی روزهای آتی | گم شدن شایسته سالاری در وابستگی‌های جناحی

ظهر امروز نشست دکتر مسعود نصرتی با بانوان شاغل در شهرداری رشت در تالار گفتگوی شهر در ساختمان تاریخی شهرداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  در این نشست که با حضور و پیگیری فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا و رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری و به عنوان تنها بانوی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد دکتر مسعود نصرتی با قدردانی از برگزارکنندگان نشست با بانوان اذعان داشت: همه مطالب مطروحه در این جلسه توسط بانوان کاملا درست است و باید محقق و اجرایی شود.

شهردار رشت با اشاره به موضوعات بسیار متعدد قابل طرح از سوی بانوان گفت: این خانواده، باید شهر که یک کالبد برای شهروندان است را به گونه ای مهیا کند تا شهروندان درآن با رفاه و آسایش زندگی کنند واین امر جز با رعایت حقوق شهروندی و ایجاد شرایط زندگی مطلوب در محلات شهر محقق نخواهد شد.

رفع نازیبایی های شهر اولین قدم توسعه شهری است

وی رفع نازیبایی را اولین قدم در توسعه شهری دانست و گفت: درحال حاضر عناصر زائدی در شهر وجود دارد از جمله می توان به تابلوهای ناهمگون شهری، حداقل های آسفالت و نوارهای حفاری و … اشاره کرد که باید به آنها توجه بیشتری شود.

وی افزود: اگر ما که یک خانواده ۴ هزار نفره با احساس و تعلق باشیم به شهر توجه درست داشته باشیم ، هیچ گاه نازیبایی شهر از چشم ما مخفی نخواهد ماند.

دکتر نصرتی تصریح کرد: جامعه ۳۰۰ نفری بانوان در جامعه شهری با نگاه جزیی بین و تیزبین خود در رفع نازیبایی نقشی بسیار تاثیر گذار دارند.

شهردار رشت با تاکید برضرورت ارتقای انتظار اجتماعی گفت: ما باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا شهر نه فقط برای زنده ماندن بلکه برای زندگی کردن شهروندان مهیا گردد.

شهردار رشت با اشاره به ارتقای احساس تعلق کارکنان نسبت به شهر، از برگزاری جلسات مشترک هم اندیشی ماهیانه بانوان و آقایان خبر داد و گفت: با ارائه ایده های خروجی از این جلسات و نشست ها، با اقتدار مدیران از بین بانوان و آقایان شایسته با حفظ شایسته سالاری انتخاب خواهند شد.

گم شدن شایسته سالاری در وابستگی های جناحی

دکتر نصرتی با اشاره به گم شدن شایسته سالاری در وابستگی های جناحی تصریح کرد: در این شهر برای معرفی افراد در پنج دقیقه اول از وابستگی آن فرد به حزب و یا گروه و یا فرد خاص سخن گفته و نسخه وی پیچیده می شود.

وی در راستای تولید درآمد گفت: شما نشان دادید که در تولید درآمد و مدیریت هزینه نقش بسیار حساسی دارید و حدود سه ماه حقوق اضافه کار و… پرداخت شد. شما کمک کردید شهرداری مطالبات چند طلبکار اصلی شهرداری را پرداخت نماید.

ارائه گزارش عملکرد سه ماهه طی روزهای آتی

شهردار رشت از ارائه گزارش عملکرد سه ماه طی روزهای آتی خبر داد و افزود: این سه ماه، سه ماه شروع نه سه ماه کار بوده که با موفقیت سپری شده است. ارتقای شهررشت به یک شهر ایده آل شدنی است و بانوان مجموعه مدیریت شهری نشان دادند می توان به کمک آنها به شهر ایده آل دست یافت.

شهردار رشت با سخن از قانون گرایی یادآور شد: حرکتهای در حال انجام باید طوری باشد تا درآینده بدهکار کسی نباشیم.

ارائه لایحه پاداش به شورا

دکتر نصرتی از ارائه لایحه پاداش به شورا خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه شهردار می تواند برای کارهای خاص در یک ماه به یک کارمند حتی دوبار هم پاداش بدهد.

شهردار رشت افزود: مردم باید باور کنند که مجموعه مدیریت شهری پای کار هستند و در مسیر توسعه شهری گام بر می دارند.

گلایه از تغییرات پستی بانوان در مدیریت شهری

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اشتغال بیش از ۳۰۰ بانو در حوزه های مختلف شهرداری رشت اذعان داشت: بعد از سپری شدن دوره چهارم شورا و توفیق مجدد اینجانب در شورا و همچنین پس از سه ماه از فعالیت شورای پنجم و تثبیت مدیریت شهری در راستای تبادل اندیشه و نظر قرار شد تا جلساتی مستمر با بانوان در طول سال برگزار شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد: تاثیر بانوان در توسعه شهری امری انکار ناپذیر است . وی افزود : بانوان به عنوان مدیر میانی، معاون، شهردار و کارمند در حوزه مدیریت شهری شاغلند و مسئولیت پذیرتر از آقایان هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با گله مندی از تغییرات پستی بانوان حوزه مدیریت شهری طی روزهای اخیر تصریح کرد: با توجه به سابقه خدمت ۲۷ ساله دکتر نصرتی انتظار است تا از پتانسیل و تخصص بانوان در حوزه مدیریت شهری بیش از پیش بهره مند شویم.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر سهم زیاد خانواده های معظم شهدا، ایثارگران آزادگان و فرزندان معظم شهدا در حوزه مدیریت شهری اذعان داشت: امروز شهرداری رشت شاهد آن است که فرزندان شهدا و ایثارگران به خصوص بانوان نقش به سزایی در توسعه شهری دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت، در پایان اذعان داشت: امروز ما آمدیم تا شنونده سخنان بانوان حوزه مدیریت شهری باشیم.

ساماندهی مناسب و شناخت دقیق منابع انسانی با حفظ کرامت زنان

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز با اظهار خرسندی در میزبانی از بانوان شهرداری اذعان داشت: در سال هشتاد و چهار تعداد بانوان شهرداری رشت فقط ۳۰ نفر بوده است اما امروز با یک افزایش ده برابری شاهد حضور بیش از ۳۰۰ بانو در حوزه مدیریت شهری هستیم.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت فعالیت کنونی سیصد نفر از بانوان مدیریت شهری را مدیون سی نفر اول دانست و اذعان داشت: در گذشته وضعیت شغلی بانوان فقط و فقط به حوزه های بایگانی و تایپ خلاصه می شد اما امروز با سپری شدن دوره گذار شاهد آنیم که یک سوم مدیران جلسات شهرداری بانوان هستند.

فاطمه قدیمی با اظهار تاسف نسبت به عزل بانوان مدیریت شهری در تیر و مرداد ماه در فاصله کمتر از دو ساعت تصریح کرد: انتظار بانوان آن است تا به پتانسیل آنان با تکیه بر شایسته سالاری بیش از پیش توجه شود و با ساماندهی مناسب و شناخت دقیق منابع انسانی، کرامت زنان حفظ گردد.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری رشت : هنگام کار کردن نگاه به جنسیت خودمان نمی کنیم

مریم گل احضار با تاکید بر تلاش بانوان شهرداری رشت در همه صحنه ها و سطوح از جمله حوزه کارشناسی تا مدیریتی تصریح کرد: آنچه که در سالهای گذشته اتفاق افتاد حضور تمام وقت ما برای به ثمر رساندن کارهای شهرداری بود.

وی افزود : حضور زنان در پست های مدیریتی با حذفی که در ماههای گذشته صورت گرفت انگیزه های بانوان را کاهش می دهد.

در ادامه این نشست تعدادی از بانوان شاغل در شهرداری به بیان نقطه نظرات و مشکلات و معضلات بانوان در حوزه مدیریت شهری پرداختند و مریم فهمیده مسئول ناحیه دو منطقه سه شهرداری در این خصوص تصریح کرد : بهبود شرایط کاری، درخواست احقاق حقوق مبنی بر تعطیلی روزهای پنجشنبه و افزایش ساعات کاری در دیگر روزهای هفته، پرداخت به موقع حق اضافه کاری، تشویقی، بازنگری در پرداخت وام ۴ درصدی مهر ایران به کارکنان، تقویت روحیه بانوان، بازنگری در سهم مدیریت بانوان را از اهم مطالبات صنفی بانوان مطرح کرد .

فاطمه اسدیان فر از مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز با تاکید بر حضور موثر نماینده بانوان در پیگیری مطالبات آنان ، شروع دوباره این مسیر را با حمایت شهردار و شورا امری ضروری بر شمرد.

در پایان مقرر گردید تا نشست شهردار با بانوان شاغل در شهرداری هردو ماه یک بار برگزار گردد.

Share