بخشدار پره سر خبرداد

ادامه آتش سوزی در جنگل های کوهستانی رضوانشهر

بخشدار پره سر از توابع شهرستان رضوانشهر گفت که قسمت هایی از منطقه جنگلی ارتفاعات این بخش از روز گذشته (جمعه) دچار آتش سوزی شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حسین روحانی بخشدار پره سر اعلام کرد: این حادثه در جنگل های لوئیم و پارگام اتفاق افتاده و با توجه به سخت گذر بودن و عدم دسترسی به کانون اصلی این آتش سوزی، کار مهار و خاموش کردن آن نیز بسیار سخت است.
وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی و نیروهای مردمی در منطقه مورد نظر حضور دارند، گفت: به اتفاق فرماندار شهرستان رضوانشهر شب گذشته در محل حادثه حضور پیدا کردیم و هماهنگی لازم برای مقابله با آتش سوزی را به مسئولان داده ایم.
روحانی ادامه داد: سخت گذر بودن منطقه، حضور بموقع نیروهای عملیاتی و مردمی را برای خاموش کردن آتش با دشواری هایی کرده ضمن اینکه وزش باد گرم و وجود برگ های خشک درختان در زمین موجب شده تا دامنه آتش به سرعت گسترش یابد.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و ۸۱۰ کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲ هزار هکتار مرتع است.

Share