در نوزدهمین جلسه شورا

اختصاص یک میلیارد تومان به داماش و سپیدرود و انتخاب نمایندگان شورا در کارگروه شهرهای جاده ابریشم

لایحه تخصیص مبلغ یک میلیارد تومان، ۵۰۰ میلیون تومان برای تیم سپیدرود و ۵۰۰ میلیون تومان برای تیم داماش و به شکل ماهیانه نقدی و غیرنقدی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رشت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در نوزدهمین جلسه شورای شهر رشت لایحه تخصیص مبلغ یک میلیارد تومان به تیم‌های داماش و سپیدرود به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رشت رسید.

احمد رمضانپور نرگسی با اعلام اینکه فوتبال از ورزش‌هایی است که مردم از آن استقبال می‌کنند و لازم است مورد حمایت قرار گیرد افزود: این تیم‌ها اسرائیلی نیستند که از آن‌ها حمایت نکنیم و حمایت از این تیم‌های ورزشی ضروری است.

فرهام زاهد نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون لایحه مطرح شده در راستای حمایت از تیم داماش و سپیدرود تصریح کرد: بر اساس نظر شهردار رشت تا پایان فصل یک میلیارد تومان به تیم سپیدرود و ۵۰۰ میلیون تومان به تیم داماش کمک می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شهردار رشت درخواست کرده است تا این کمک مالی از حساب اصلی خود شهرداری پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه رسیدگی به موضوعات فرهنگی و ورزشی از وجوهات شهری است که باید مورد توجه باشد گفت: ما فقط زورمان به تیم‌های داماش و سپیدرود رسیده مانند صدا و سیما که برنامه‌ای پرمخاطب مانند “کلاه‌قرمزی” را پخش نمی‌کند و به جای آن برنامه‌های طنز “دره‌پیت” را پخش می‌کند.

زاهد با بیان اینکه من به‌عنوان رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان گیلان هیچ‌گاه از رانت شورای شهر استفاده نکرده‌ام خاطرنشان کرد: از زمان دو دولت قبلی رسم شده است که هرکاری نمی‌خواهد انجام شود برای آن کارگروه تشکیل می‌دهند.

جلال‌الدین محمد شکریه دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه نباید میان تیم‌های داماش و سپیدرود تبعیضی قائل شد اظهار داشت: هزینه‌های هر دو تیم به یک میزان است و لیگ‌برتری بودن یا نبودن آن‌ها نباید باعث ایجاد تبعیض میانشان شود.

حامد عبداللهی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به ابهامات موجود در لایحه کمک به تیم‌های سپیدرود و داماش تصریح کرد: باید سازکاری مناسب و مشخص جهت ارائه این کمک‌ها انجام شود که برای همگان شفاف و فاقد ابهام باشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی اوقات به قسمی که در روز تحلیف خورده‌ایم شک می‌کنم عنوان داشت: متاسفانه اتفاقات نامناسبی در شهرداری رشت در حال به وقوع پیوستن است و این با قسمی که ما در راستای دفاع از حق مردم خوردیم همخوانی ندارد.

حجت جذب با اعلام اینکه شهرداری رشت ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد خاطرنشان کرد: گاهی اوقات احساس می‌کنم ما به جای اینکه نماینده مردم باشیم، نماینده شهرداری شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات باید به‌طور مساوی در میان هیئات مذهبی توزیع شود اظهار داشت: نباید به‌گونه‌ای رفتار شود که هیئت‌های ورزشی که با برخی اعضای شورا در ارتباط هستند بیشتر از اعتبارات برخوردار شوند.

جذب با اعلام اینکه شهر رشت در حال حاضر از بحران‌های زیادی در حوزه‌های مختلف شهری رنج می‌برد ابراز داشت: با وجود مشکلات شهری بسیار زیاد، باز هم ما در شورا جمع می‌شویم می‌خواهیم به افراد و تیم‌های خاص کمک کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه به‌دلیل عدم حمایت مالی مناسب از کارکنان شهرداری فرزند یکی از کارکنان در دوره بارداری همسرش از دنیا رفت افزود: ما نباید تمام فشارها را بر شهرداری رشت وارد کنیم.

در این جلسه نمایندگان شورای شهر رشت در کارگروهای شهرهای جاده ابریشم تعیین شدند و قرار شد عاقل‌منش به‌عنوان نماینده فرهنگی، رسولی نماینده گردشگری، رمضانپور نرگسی نماینده اقتصادی و شیرزاد به‌عنوان نماینده محیط زیست به کارگروه های مربوطه معرفی شوند.

همچنین لایحه تخصیص مبلغ یک میلیارد تومان، ۵۰۰ میلیون تومان برای تیم سپیدرود و ۵۰۰ میلیون تومان برای تیم داماش و به شکل ماهیانه نقدی و غیرنقدی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رشت رسید.

Share