لاهوتی با اشاره به وقوع زلزله:

۱۰۰ منزل مسکونی بر اثر زلزله «لنگرود» نیاز به بازسازی دارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: با توجه به حادثه‌های این چنینی که در این چند هفته اتفاق افتاده است توقع ما این است که دستگاه‌های دولتی موضوع را تمام شده تلقی نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت حوزه انتخابیه خود به دنبال زلزله شب گذشته در لنگرود گیلان،‌ اظهار داشت: کانون اصلی زلزله در مرکز شهر لنگرود اتفاق افتاد.

وی افزود: با توجه به اینکه این زلزله در مرکز شهر رخ داد می‌توانست خسارات بسیار سنگینی به بار بیاورد اما خوشبختانه از آنجایی که عمق زلزله ۲۳ کیلومتر بود، از میزان خسارات کم کرد.

نماینده مردم لنگرود با اعلام اینکه مجموعا کمتر از ۱۰ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شده‌اند که برخی از آنها سرپایی هستند، تصریح کرد: فعلا در حال برآورد خسارات هستیم ولی با توجه به گزارشات واصله، منزلی که به صورت کامل در اثر این زلزله تخریب شده باشد، نداریم.

لاهوتی ادامه داد: حدود ۱۰۰ واحد در اثر این زلزله به گونه‌ای هستند که باید حتما بازسازی شوند و ما به ساکنان آنها توصیه کردیم که به هیچ عنوان در این منازل سکونت نداشته باشند تا بتوانیم رفع خطر کنیم.

وی با ییان اینکه تاکنون برآورد خسارتی صورت نگرفته است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر شرایط و وضعیت امدادی خوب است و از شب گذشته کلیه نیروها آماده هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس همچنین توضیح داد: پس از زلزله عموما پس لرزه‌ها وجود خواهد داشت و ما نگران این بودیم که مشابه اتفاق کرمانشاه در لنگرود بیفتد؛ لذا همه نیروهای امدادی و اعزامی در حال آماده باش بوده و هستند.

لاهوتی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه‌های این چنینی که در این چند هفته اتفاق افتاده است توقع ما این است که دستگاه‌های دولتی موضوع را تمام شده تلقی نکنند و آمادگی هر لحظه وجود داشته باشد تا بتوانیم همین میزان خسارتی هم که به مردم وارد شده را به خوبی جبران کنیم.

Share