رئیس اداره برق خمام خبر داد:

۹۰ درصد از شبکه‌ی برق بخش خمام بازسازی و اصلاح شد

رضا جاهد از جذب حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار در بحث بحران برف سال گذشته خبر داده و عنوان کرد: نزدیک به ۹۰ درصد از امور بازسازی و اصلاح شبکه تکمیل گردیده و حدود ۱۵۰۰ اصله تیر برق در بخش خمام نصب گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ریاست اداره برق خمام در گفتگو با خمام‌نیوز از جذب حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار در بحث بحران برف سال گذشته خبر داده و عنوان کرد: نزدیک به ۹۰ درصد از امور بازسازی و اصلاح شبکه تکمیل گردیده و حدود ۱۵۰۰ اصله تیر برق در بخش خمام نصب گردیده است.

رضا جاهد با بیان اینکه به میزان ۶۰ کیلومتر کابل فشار ضعیف و ۳۰ کیلومتر کابل خودنگه‌دار کابل‌کشی شده و امور انجام شده زیربنایی بوده است، تصریح کرد: در همه‌ی روستاها ورود کرده و به امر تقویت شبکه پرداخته‌ایم و در تلاش هستیم تا درصد باقیمانده را تا قبل از برف زمستانی و بحران احتمالی آتی به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه تیرهایی که مشکل‌ساز بوده‌اند جمع آوری شده و این به معنای جمع آوری همه تیرهای چوبی نیست، افزود: تیرهای قدیمی که وضعیت نامطلوبی داشته‌اند تعویض شده و تیرهای جدید جایگزین گردیده است.

به گفته‌ی این مسئول، امکان افتادن برخی تیرها که کج گشته‌اند به دلیل آنکه کابل برق بر روی آنها وجود ندارد محتمل نبوده، اما در هر صورت پس از اتمام کار اصلاح و بازسازی شبکه جمع آوری خواهند شد.

جاهد با بیان اینکه در سال‌های گذشته انشعاباتی همچون دهنه‌سر شیجان، خواچکین و اشمنان‌طالم موجب نگرانی بوده، یادآور شد: با بازسازی و اصلاح شبکه به نوعی نقاط بحرانی از بین رفته و از نظر فنی و شبکه آمادگی در خصوص بحران احتمالی وجود دارد.

وی به قطعی‌های مقطعی برق در هنگام وزش باد شدید اشاره کرد و اذعان داشت: بخشی از قطعی‌ها به دلیل تعمیرات است که بالاجبار باید برای ادامه کار و بازسازی شبکه نسبت به قطع برق اقدام شود، اما افتادن درخت در بحث وزش باد گرم متصور بوده که بیشترین معضلی است که در شهر و روستاها با آن مواجه هستیم.

این مسئول به موضوع هرس درختان نزدیک به سیم‌های برق اشاره داشته و گفت: در بسیاری مواقع شاهد افتادن درختانی هستیم که در فاصله چند متری از سیم‌های برق قرار داشته، اما با سقوط آنها قطع برق را شاهد بوده‌ایم.

رئیس اداره برق خمام بر لزوم همکاری شهرداری و دهیاری‌های بخش خمام برای هرس درختان تاکید کرده و گفت: این موضوع در پایداری شبکه نقش مهمی ایفا می‌کند.

رضا جاهد همچنین با اشاره به خاموشی معابر شهری از جمله خیابان چمران و محدوده پارک سردار جنگل، گفت: این موضوع در دست پیگیری قرار خواهد گرفت، اما موضوع برجک‌های نوری از جمله برج نوری میدان شورا در محدوده وظایف شهرداری بوده و باید توسط آن اداره مورد پیگیری قرار گیرد.

این مسئول خاموشی جاده‌های برون‌شهری در بحث احداث شبکه همچون جاده جعفرآباد یا چوکام به پیربازار را مرتبط با اداره‌ی راه و شهرسازی دانسته و یادآور شد: البته مدتی قبل حدود ۱ کیلومتر از مسیر انتهای روستای بلسکله پوشش داده شد.

رئیس اداره برق خمام با بیان اینکه اولویت اول اداره‌ی برق اصلاح شبکه و موضوع بحران بوده و توسعه شبکه در اولویت بعدی قرار دارد، عنوان کرد: اداره برق در بحث رسیدگی به درخواست‌ها از جمله تیر برق و … تقریباً به روز عمل نموده و هزینه تیر برق تنها از افراد غیر بومی یا افرادی بومی که خانه‌های ویلایی آنها فاقد پروانه ساخت است دریافت می‌گردد.

وی، افزود: از خانوارهای بومی که برای خانه‌های ویلایی دارای پروانه خود درخواست تیربرق نموده‌اند هزینه‌ای بابت خرید تیربرق دریافت نشده و موضوع درخواست در زمان کمی رسیدگی خواهد شد.

این مسئول به انجام پیگیری‌ها برای بهبود وضعیت پاسخگویی تلفن ۳۴۴۲۲۵۱۱ اداره برق خمام اشاره داشته و خاطرنشان کرد: در خصوص نیروی جدید اپراتور پاسخگوی تلفن مستقر در اداره برق خمام رایزنی‌هایی انجام شده و قول‌های مساعدی داده شده، تا وضعیت پاسخگویی تلفنی به شهروندان تا حد بسیاری بهبود یابد.

Share