شهردار رشت

۱۹ دستگاه اتوبوس و سه دستگاه مینی بوس به ناوگان عمومی رشت افزوده می‌شود

نصرتی گفت: در گذشته شهرداری رشت قراردادی با شرکت سبلان خودرو منعقد نمود و طی آن قرار شد ۱۹ دستگاه اتوبوس و سه دستگاه مینی بوس به ناوگان عمومی رشت افزوده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با تبریک به مناسبت ۲۶ آذر روز حمل و نقل اظهار کرد: بر اساس مصوبه وزارت کشور تا ده سال آینده رشت اجازه راه اندازی ( بی آر تی) را نخواهد داشت و باید خط ویژه اتوبوس را گسترش دهیم.

مسعود نصرتی در خصوص وضعیت پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد: وقتی داخل پیاده راه خودرو تردد می کند یقینا ابعاد اجتماعی آن پررنگ تر از بعد ترافیکی خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت ناوگان عمومی گفت: در گذشته شهرداری رشت قراردادی با شرکت سبلان خودرو منعقد نمود و طی آن قرار شد ۱۹ دستگاه اتوبوس و سه دستگاه مینی بوس به ناوگان عمومی رشت افزوده شود.

نصرتی گفت: سبلان خودرو تقاضا دارد به جای اتوبوس ها ۶۵ دستگاه مینی بوس دو درب به رشت تحویل بدهد و با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که در حال حاضر این کارخانه فعال نیست.
شهردار رشت افزود: مینی بوس هایی که قرار است تعرفه شود چینی نیستند و یک گروه فنی باید به منظور بررسی وضعیت آن ها اعزام شود و چنانچه به هر دلیلی این پیشنهاد به صلاح شهر نباشد باید لغو گردد.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر تعداد ۳۱ دستگاه اتوبوس در رشت وجود دارد که برخی از آنها مدام در دست تعمیر می باشند، تصریح کرد: باید هر چه سریعتر ناوگان اتوبوسرانی رشت تقویت شود.

نصرتی با اشاره به مرکز کنترل ترافیک گفت: در کل کشور هفت شهر دارای مرکز کنترل ترافیک هستند و در شرایط فعلی هفت دوربین پلاک خوان و ۲۲ دوربین جهت ثبت تصاویر در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه راه اندازی دو مرکز مجزای کنترل ترافیک برای شهرداری و راهور موجب افزایش هزینه ها خواهد شد، خاطر نشان کرد: در مرکز کنترل ترافیک تهران، پلیس راهور زیر مجموعه شهرداری می باشد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه شرکت های ایرانسل، رایتل و مخابرات در خصوص ایجاد زیر ساخت های لازم مرکز کنترل ترافیک اعلام آمادگی نموده اند بیان کرد: پیشنهادات خوبی از سوی آنان مطرح و در دست بررسی قرار دارد.

نصرتی در خصوص (بی آر تی) اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور باید شرایط (بی آر تی) در رشت مجددا بررسی شود و چنانچه در آن مسیر برای شهروندان مشکلی ایجاد شود شهرداری نیز مقصر خواهد بود.

Share