احمد رمضانپور تاکید کرد:

پیگیری تشکیل کارگروه حفظ بناهای میراثی در شورای شهر رشت

احمد رمضانپور، یکی از مولفه های توسعه گردشگری را خانه های تاریخی و بناهای میراثی رشت عنوان کرد و افزود: در رشت بناهایی وجود دارد که از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است و باید در حفظ و حراست آن کوشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضو شورای شهر رشت با تاکید بر حفظ بناهای میراثی رشت اظهار کرد: گیلان به لحاظ گردشگری و کشاورزی می تواند در توسعه گردشگری حرف نخست را بزند.

احمد رمضانپور، یکی از مولفه های توسعه گردشگری را خانه های تاریخی و بناهای میراثی رشت عنوان کرد و افزود: در رشت بناهایی وجود دارد که از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است و باید در حفظ و حراست آن کوشید.

وی تاکید کرد: اگر قرار است رشت مقصد گردشگران باشد و بر ماندگاری مسافران بیفزایم، چاره ای نداریم تا لوازم و شرایط مقصد بودن را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، بر شناسایی این بناها در محلات تاریخی رشت تاکید کرد و افزود: اگر امروز کاشان مقصد گردشگران است، بخاطر حفظ و مرمت بناهایی نظیر خانه بروجردی ها یا خانه شریفیان است و اگر بخواهیم مسافران در رشت ماندگار شوند، باید جاذبه های ماندگاری را شناسایی و احیا کنیم.

رمضانپور محلاتی نظیر: ساغریسازان، استادسرا، پیرسرا و چهل تن را از پتانسیل‌های گردشگری دانست و بر حفظ و حراست از بناهای فاخر میراثی این محلات تاکید کرد و افزود: مدیران مناطق شهرداری نیز باید در حفظ و حراست از این بناها با سازمان میراث فرهنگی همکاری کنند و اگر این همراهی را شاهد بودیم، امروز خانه شبان یکی از فرصت های گردشگری این شهر بود.

عضو شورا بر تعامل همه نهادها و دستگاه‌های خدماتی در حفظ و حراست از بناهای میراثی صحه گذاشت و تصریح کرد: در درجه نخست مدیر ارشد استان می باید این همگرایی را بین نهادهای دیگر شهرداری و میراث فرهنگی فراهم آورد و با استفاده از بودجه های شهرستان رشت، برنامه مدونی برای مرمت و احیای این بناها داشت زیرا بودجه شهرداری مکفی خرید و حفظ این بناها نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کارگروه حفظ بناهای میراثی در شورای شهر تشکیل نمی‌شود، اظهار کرد: پیگیر تشکیل این کارگروه در کمیسیون فرهنگی شورا هستیم و انتظار می‌رود تمامی شهروندان و مسئولانی که دل در گرو توسعه گردشگری رشت دارند، به مدیریت شهری کمک کنند.

عضو شورای شهر رشت همچنین گفت: آوردن یک رشته تحصیلی در دانشگاه گیلان تحت عنوان «رشت شناسی» هم می تواند به پروسه حفظ و احیای بناهای تاریخی کمک کند و در این زمینه ریاست و معاون دانشگاه گیلان مذاکراتی داشته ام.

Share