استاندار گیلان در دیدار با سفیر روسیه مطرح کرد؛

پیشنهاد احداث بانک مشترک ایران و روسیه در منطقه آزاد انزلی

استاندار گیلان در دیدار با سفیر روسیه در ایران با اشاره به نشست‌های متعدد روسای جمهور ایران و روسیه در ماه‌های اخیر آن را نشان از رویکرد تقویت روابط دو کشور در سطح ملی عنوان کرد و افزود: گیلان به عنوان استان همسایه کشور روسیه توسعه روابط را مسئولیت ملی و وظیفه خود می‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در دیدار با سفیر روسیه که در محل دفتر کار استاندار گیلان برگزار شد با اشاره به اراده دو کشور ایران و روسیه در توسعه روابط روز افزون و قوی‌تر افزود: باید از فضای خوب توسعه روابط دو کشور که روز به روز بهتر می‌شود در جهت تقویت مناسبات بهره گیریم

استاندار گیلان با اشاره به نشست‌های متعدد روسای جمهور ایران و روسیه در ماه‌های اخیر آن را نشان از رویکرد تقویت روابط دو کشور در سطح ملی عنوان کرد و افزود: گیلان به عنوان استان همسایه کشور روسیه توسعه روابط را یک وظیفه و مسئولیت ملی می‌داند.

وی با اشاره به تکمیل راه آهن قزوین-رشت-انزلی و آستارا، تکمیل کریدور شمال-جنوب را تصمیم مشترک روسای جمهور ایران و روسیه دانست و افزود: گیلان، زمینه ساز و مجری این تصمیم مهم است.

استاندار گیلان با اشاره به زمینه همکاری خوب میان استان گیلان و آستاراخان، آسان کردن زمینه تعاملات بخش خصوصی را از جمله انتظارات عنوان کرد.

سالاری احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه را نشان از عزم جدی بخش خصوصی ایران در توسعه روابط دانست و خواستار کاهش مشکلات بازرگانان دو کشور شد.

وی افزود: در صورت وجود زمینه همکاری، آمادگی هر چه بیشتر تعاملات بخش خصوصی وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار احداث بانک مشترک دو کشور در منطقه آزاد انزلی شد و افزود: منطقه آزاد انزلی به لحاظ تسهیل ضوابط، زمینه ساز مناسب توسعه همکاری‌های گیلان و روسیه خواهد بود.

سالاری در پاسخ به درخواست سفیر روسیه در ایران، مبنی بر همکاری هر چه بیشتر در بخش آموزشی و دانشجویی دو کشور افزود: تعاملات میان ۲ دانشگاه، به صورت کاربردی و در حوزه تعاملات پژوهشی که در توسعه روابط مؤثر باشد شکل گیرد.

سفیر روسیه در ایران نیز در این دیدار خواستار افزایش حجم تبادلات کالا میان دو کشور ایران و روسیه شد و افزود: به دنبال تکمیل کریدور شمال و جنوب هستیم.

جاگاریان با قدردانی از احداث مجسمه عمرخیام و سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه خواستار برقراری خط پرواز مستقیم از آستاراخان به تهران شد.

وی با اشاره به زمینه خوب همکاری میان گیلان و روسیه اظهار داشت: همسایگی گیلان و روسیه فرصت همکاری خوبی برای توسعه تعاملات فراهم می کند.

Share