کدام تدبیر و کدام امید

وقتی مدیر روابط عمومی شهرداری انزلی به یکباره تبدیل به کارگر ساده می‌شود!

شهردار بندر انزلی نیز بدون فوت وقت و سریعا با استعفا کرد موافقت تا حامد سمیعی مرد پرتلاش شهرداری و رفیق روزهای سخت این نهاد به عنوان کارگری ساده در شهرداری ناحیه ۲ بندر انزلی به کار گمارده شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر روابط عمومی شهرداری انزلی، که از تعامل با خبرنگاران و همچنین انعکاس فعالیتهای این سازمان کارنامه خوبی در زمان مسئولیتش برجای گذاشته بود به یکباره استعفا داد و از همه مهمتر اینکه شهردار بندر انزلی نیز بدون فوت وقت و سریعا با این استعفا موافقت کرد تا حامد سمیعی مرد پرتلاش شهرداری و رفیق روزهای سخت این نهاد به عنوان کارگری ساده در شهرداری ناحیه ۲ بندر انزلی به کار گمارده شود.

خبرنگاران بندرانزلی نیز در پی این اقدام خواستار شفاف سازی در خصوص استعفای حامد سمیعی و توضیحات شهردار در این خصوص شدند اما حسن پورقربان شهردار انزلی تا این لحظه پاسخگوی خبرنگاران نبوده است.

در همین راستا خبرنگار دیارمیرزا با ابراهیم برف‌چالان سخنگوی شورا شهر انزلی به عنوان یکی از معدود کسانی که حاضر به گفتگو در این زمینه شده، مصاحبه‌ای ترتیب داده است.

*در خصوص استعفای حامد سمیعی مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری بندرانزلی توضیح می‌دهید؟

شورای شهر و مجموعه شهرداری بسیار علاقه مند بود که ایشان به کارشان ادامه دهند و بنده به شخصه اعتقاد دارم ایشان از نیروهای توانمند هستند و در جمع های مختلف این موضوع را اعلام کردم. علی رغم میل باطنی ناگاه استعفا دادند و در متن استعفای خود دلیلی ذکر نکردند و خودم نتوانستم مستقیما با ایشان صحبت کنم ظاهرا از یکسری کم و کسری‌ها گله داشتند بنده هم اعتقاد دارم ایشان نیروی توانمندی هستند. در واقع هنگامی که استخدام شهرداری شدند این پست سازمانی او بود(کارگر ساده) و فعلا نیز به پست سازمانی خود بازگشتند. به جهات توانمندی که داشتند در واحد روابط عمومی و بین الملل فعالیت می‌کردند. توصیه من به دوستان از جمله آقای سمیعی که سال‌های سال برای شهرداری زحمت کشیدند این است که خدمت به مردم انزلی افتخار است و انتظار نداریم با کوچک ترین ناملایمتی دوستان استعفا بدهند. ما دوست داریم ایشان همکاری کنند تا شهرداری و شهر انزلی به جایگاه واقعی خود برسانیم زیرا شورای شهر برنامه‌های زیادی دارد و انتظار داریم برای تحقق این برنامه‌ها دوستان کنار ما باشند.

* صحبت‌های شما تناقض دارد. وقتی می گویید حامد سمیعی برای انزلی افتخار است، آیا کسی که افتخار است را به یکباره برای کارگری می‌فرستند؟

وقتی کسی استعفا می‌دهد موقتا به پست سازمانی خود بر می گردد تا بررسی شود آیا شغل جدیدی برایش تعریف شود که در آن قرار بگیرد.

* اما وقتی کمتر از چندین ساعت استعفا مورد قبول واقع می شود این جای بحث ندارد؟

حالا چه دلایلی دارد که شهردار استعفا را قبول کرده است ابتدا ما باید دلایل استعفا را در حضور آقای سمیعی و آقای شهردار جویا شویم. علی رغم اینکه آقای سمیعی می‌دانست ما مشتاق هستیم با ایشان همکاری کنیم. ما شاهد بودیم آقای سمیعی نیرویی هستند که شبانه روز پای کار بودند و اگر کاری به ایشان سپرده می‌شد ۲۴ ساعت نمی‌خوابید و کار را به درستی انجام می داد. اینکه چه دلیلی داشت ایشان استعفا دهد ابتدا بیاید و با ما صحبت کند و کاستی ها و نواقص را به ما بگوید شاید برطرف می شد. استعفا دادن به این شکل دور از انتظار بود.

* با این صحبت شما پس قرار است استعفای ایشان بررسی شود؟

نه شهردار قبول کرده است و شورا فرصت بررسی نداشته است.

*تصمیم شخصی شهردار بوده است؟

تصمیم شخصی خود ایشان بوده و شهردار هم به عنوان مدیر اجرایی می‌تواند آن را بپذیرد یا نپذیرد. حالا شهردار پذیرفته و چه اتفاقی این میان افتاده است ما به عنوان اعضای شورا در جریان نیستیم. چون حتما شهردار دلایلی برای پذیرش استعفا داشته است و من در رسانه‌ها دیدم عنوان شده شهرداری ایشان را خلع کرده است. این واژه خوبی نیست و شهرداری این کار را نکرده است و حتما دلایلی وجود داشته است و ما باید بپردازیم که آقای سمیعی چه دلایلی برای استعفا و آقای شهردار چه دلایلی برای پذیرش آن داشته است. یا مثلا خود شهردار خواسته یا استعفای تحمیلی بوده علی رغم اینکه بنده به عنوان یک عضو شورای شهر آقای سمیعی را نیروی توانمندی میدانم.

* پس شما می گویید جایی که قرار گرفته به صورت موقت قرار گرفته است؟

من می‌گویم به پست سازمانی‌اش برگشته است. انشالله ما ورود کرده و این مسئله را بررسی می‌کنیم.

* ولی من از صحبت های شما قانع نشدم

در هفته گذشته چندین پست سازمانی دیگر هم تغییر کرد من انتظار داشتم درباره آنها نیز سوال کنید.

*  هر مدیری می تواند معاونین و رییس روابط عمومی خود را انتخاب می کند و حق قانونی وی بوده ولی اینکه یک فرد از سه پست بالا به یک کارگر ساده تبدیل شود جای سوال ندارد؟

خودش استعفا داده و برگشته به پست سازمانی شما باید تفاوت قائل شوید یعنی شهرداری وی را عزل نکرده است.

* یعنی نگفتند آقای سمیعی خودت را به آنجا معرفی کند؟

وقتی شما استعفا می‌دهید و کارمند رسمی شهرداری هستید کجا باید قرار گیرید؟ انشالله ما ورود می کنیم و مسئله را بررسی می کنیم. آقای سمیعی از سرمایه‌های شهرداری است و بنده قلبا به ایشان اعتقاد دارم و در این مقطع انتظار داشتیم ایشان با ما همکاری کند. بنده به دلیل فوت یکی از اقوام در چالوس حضور دارم و به محض برگشتن به انزلی حتما با ایشان صحبت کرده و قضیه را پیگیری می‌کنم.

گفتنی است دیروز خبرنگاران بندرانزلی طی بیانیه اعتراض خودرا در این خصوص اعلام کردند و امروز نیز به مناسبت سالروز تولد مدیر روابط عمومی پیشین گردهم درآمدند و با شعار «مثل کوه پشتت هستیم» از وی حمایت کردند.

Share