عیدی پولادمردان از خاک آمریکا؛

وزنه برداری ایران، نخستین بار قهرمان جهان شد

یم ملی وزنه برداری ایران توانست در رقابت های جهانی آمریکا، با کسب ۵ دال طلا عنوان قهرمانی را به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آناهایم آمریکا و در روز پایانی این رقابت ها، بامداد امروز (چهارشنبه) بهداد سلیمی و سعید علی حسینی، نمایندگان کشورمان در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم به مصاف ۸ وزنه‌بردار دیگر از کشورهای چک، استونی، مجارستان، ترکمنستان، الجزایر، ازبکستان، برزیل و گرجستان رفتند که در نهایت به ۵ مدال نقره و برنز دست یافتند.

حرکت یک‌ضرب:

بهداد سلیمی، در نخستین حرکت یک ضرب وزنه ۲۰۵ کیلویی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه ۲۱۶ کیلویی ناکام بود،به مدال نقره رسید.

سعید علی حسینی دیگر نماینده کشورمان که بعد از ۸ سال دوری به رقابت ها بازگشته بود، در نخستین حرکت یک‌ضرب موفق به مهار وزنه ۲۰۳ کیلویی نشد و در دومین حرکت نیز در مهار این وزنه ناکام بود اما وی در حرکت سوم این وزنه را بالای سر برد و با این وزنه به مدال برنز دست یافت.

تالاخادزه قهرمان جهان و المپیک از گرجستان با مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی در سومین حرکت یک ضرب ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان را به میزان ۳ کیلوگرم ارتقا داد.

حرکت دوضرب:

سلیمی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه ۲۴۱ کیلویی را مهار کرد اما بعد از تایید داوران، هیات ژوری این حرکت را قبول نکردند وی در دومین حرکت وزنه را یک کیلوگرم افزایش داد و موفق به مهار وزنه ۲۴۲ کیلویی شد، سلیمی در سومین حرکت نیز وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی را ثبت کرد و در حالی که ۳ چراغ سفید از داوران گرفته بود بازهم هیئت ژوری وارد عمل شد و این وزنه را قبول نکرد و با ۴۵۳ کیلوگرم به مدال برنز مجموع دست یافت.

علی حسینی هم در نخستین حرکت دوضرب وزنه ۲۳۶ کیلویی را مهار کرد، وی در حرکت دوم موفق به مهار وزنه ۲۴۳ کیلوگرمی شد. علی حسینی برای سومین حرکتش نیز وزنه ۲۵۱ کیلوگرمی را مهار کرد تا به مدال برنز برسد. علی حسینی در مجموع با ۴۵۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

وزنه برداران ایران در روزهای گذشته ۵ مدال طلا توسط سهراب مرادی و علی هاشمی و یک نقره توسط کیانوش رستمی و ۳ برنز هم توسط ایوب موسوی و علی هاشمی به دست آورده بودند و با توجه ۳ مدال نقره و ۳ مدال برنز سلیمی و علی حسینی در دسته فوق سنگین تیم کشورمان توانست در نهایت عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی آمریکا را به دست آورد.

Share