در نشست خبری مطرح شد

واکنش کدخدایی درباره اتهام محمود صادقی به آیت‌الله مکارم شیرازی

سخنگوی شورای نگهبان به پرسش خبرنگار فارس درباره نحوه مواجهه این شورا با نماینده تهران در مجلس که اتهام دروغ نسبت خویشاوندی یک نفر با یکی از متهمان مالی از مراجع تقلید را بازنشر داده است پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز شنبه ۱۱ آذر در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری درباره تایید صلاحیت یک نماینده مجلس در انتخابات مجلس یازدهم که هفته پیش اتهامی دروغ درباره نسبت خویشاوندی یا یک متهم مالی به یکی از مراجع عظام تقلید وارد کرده بود گفت: از ما نخواهید که اکنون درباره رد یا تایید صلاحیت‌ها در دوره آینده مجلس صحبت کنیم. اما اگر جرمی در این زمینه صورت گرفته باشد قاعدتا قوه قضاییه به آن رسیدگی می‌کند.

بنابراین گزارش،‌خبرنگار فارس در سوال خود از سخنگوی شورای نگهبان پرسید: یکی از ملاک‌های تایید صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری نمایندگی مجلس اقدام سابقه سوء است که از جمله آن می‌توان به عدم اشتهار به نشر اکاذیب اشاره کرد.

وی در ادامه عنوان داشت: هفته گذشته یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در اظهار نظری نسبتا رسمی اتهامی دروغ را درباره نسبت خویشاوندی یک متهم مالی با یکی از مراجع عظام تقلید تکرار کرد.

خبرنگار فارس در توضیح سوال خود خطاب به کدخدایی، گفت: منبع اولیه نشر این اتهام دروغ صدای آمریکا بود که هیچ سندی هم درباره آن ارائه نکرد و اساسا این نسبت خویشاوندی با متهم مالی از سوی مرجع تقلید مذکور نیز بارها تکذیب شده است.

وی در ادامه پرسش خود در نشست خبری از سخنگوی شورای نگهبان پرسید، آیا این شورا برای انتخابات مجلس یازدهم صرفا در صورت شکایتی رسمی از این نماینده به اتهام افترا به ساحت مرجعیت، نشر اکاذیب را در بررسی صلاحیت وی لحاظ خواهد کرد؟ یا اینکه صرف بازنشر نسبتی دروغ به ساحت مرجعیت از سوی یک نماینده مجلس برای رد صلاحیت او در انتخابات بعدی مجلس کفایت می‌کند؟

لازم به ذکر است چند سال پیش صدای آمریکا بدون ذکر سند و منبعی فردی به نام «مدلل» را که دارای اتهاماتی مبنی بر سوء استفاده‌های مالی و رانت‌خواری به عنوان داماد آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی معرفی کرده بود که در طول این مدت دفتر این مرجع تقلید مکررا هرگونه انتساب خویشاوندی و اساسا هرگونه آشنایی و ارتباطی با وی را با وی تکذیب کرده بود اما محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید هفته پیش بدون توجه به این تکذیبیه‌ها و بدون ارائه هیچگونه مطلب مستندی طی توئیتی از آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی خواست راجع‌ به اتهامات مالی فردی به نام مدلل توضیح دهد.

Share