کاش از ایده بازخوانی این سرود مطلع می‌شدم

واکنش خالق «این پیروزی خجسته باد» به تولید نماهنگ «صبح پیروزی»

احمدعلی راغب سازنده سرود «این پیروزی خجسته باد» با انتشار متنی به تولید نماهنگ «صبح پیروزی» واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاد احمدعلی راغب، سازندۀ سرود «این پیروزی خجسته باد» با انتشار بیانیه‌ای به تولید نماهنگ «صبح پیروزی» واکنش نشان داده‌اند.

متن این بیانیه به این شرح است:

«خبر پیروزی غرورآفرین و نجات‌بخش رزمندگان جبهه مقاومت به فرماندهی سردار خوشنام و دلاور، حاج قاسم سلیمانی بر گروه تروریستی سفّاک و حیوان‌صفت داعش، خاطرۀ شور و شعف عمومی و ملی از پیروزی‌های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس را در یادهای نسل دفاع و حماسه زنده کرد. برای اینجانب که در آن سالها تلاش داشتم تا آن لحظات تاریخ‌ساز و به یادماندنی را برای نسل‌های بعد و برای همیشۀ تاریخ در قالب آثار موسیقایی ثبت و ضبط کنم، شنیدن خبر بازخوانی سرود «این پیروزی خجسته باد» که به گواه نسل‌ها یکی از ماندگارترین آثار موسیقی دفاع مقدس است، به مناسبت پیروزی بر داعش، موجب غرور و افتخار است. بازخوانیِ این سرود، انتخاب شایسته‌ای بود که البته می‌توانست هنرمندانه‌تر از این نیز اجرا شود. حق گلایه از تهیه کنندگان این نماهنگ و خصوصا همکار قدیمی جناب گلریز را برای خودم محفوظ می‌دانم. اگر از ایدۀ بازخوانی این سرود، به عنوان خالق آن، مطلع می‌شدم، طراحان این ایده را تشویق و حمایت می‌کردم و البته راهنمایی‌هایی برای بهبود این بازخوانی در اختیارشان می‌گذاشتم تا حق تلاش آنانی که در آن سالها در تهیه سرود «این پیروزی خجسته باد» با اینجانب همراهی و همکاری کردند، خصوصا شاعر آن سرود، مرحوم حمید سبزواری به احسن وجه ادا شود و زحمت دوستانی که سرود را بازخوانی کرده‌اند نیز به ثمر بهتری بنشیند و قواعد مرسوم در بازخوانی هم به درستی رعایت شود.

ثبت رخدادهای بزرگ ملی در تاریخ به میانجی هنر، اقدام ضروری و شایسته‌ای است و البته در این راه، علاوه بر هنرمندی و ظرافت طبع، صداقت و انصاف نیز بایسته است تا مبادا حق احدی از کسانی که نقشی در این تاریخ دارند، نادیده گرفته شود. خصوصا به نسل جوان مدیران و فعالان فرهنگی و هنری که به کار ثبت هنرمندانۀ پیروزی‌های امروز مشغول هستند توصیه می‌کنم دقت و وسواس بیشتری در کارهایشان به خرج دهند و در حفظ احترام پیش‌کسوتانِ راهی که در آن قدم گذارده‌اند، پیش و بیش از دیگران، عامل و بلکه خود، مدعی باشند تا ارج کارهای خودشان نیز گذارده شود و ارزش آن افزون گردد.

با احترام به همه رزمندگان و شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت و به امید تداوم پیروزی‌ها».

احمدعلی راغب

۵ آذرماه ۱۳۹۶

Share