در یادواره شهدای فومن

واکنش خاتمی به اظهارات احمدی‌نژاد؛ دوری از قانون‌ و شلوغ‌ کاری، شارلاتان‌ بازی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس، دولت و قوه قضاییه کشور قانونی و مشروع است، یادآور شد: کسانی که در یگ‌ گوشه علیه قوه قضاییه شلوغ کاری می‌کنند، باید مطیع قانون باشند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم یادواره ۴۰۵ شهید شهرستان فومن در مسجد حضرت ولیعصر(عج) بالامحله این شهرستان با بیان اینکه شهر فومن دوست داشتنی است، گفت: فومن گل معطر جهان تشیع ایت الله بهجت را به جهان اسلام تقدیم کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه مرحوم شیخ جعفر شجونی از مبارزین نخست انقلاب اسلامی بود، افزود: مرحوم شجونی بیش از ۲۶ بار در دوران طاغوت دستگیر شده بود.

وی با یادآوری اینکه فومن شهر ریشه دار و اصیل دینی است، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نبوده و مجلس شهدا یک مجلس معمولی نیست.

خاتمی با اشاره به اینکه مجلس شهدا فاخر و آبرومند برگزار می شود، متذکرشد: اگر خبرنگاران با حاضران در مجلس شهدا مصاحبه کنند، آن ها می‌گویند که برای بیعت با شهدا و پیمودن راه آن ها آمده ایم.

وی با تصریح براینکه مردم ایران اسلامی هرگز نخواهند گذاشت پرچمی که شهدا به اهتزاز درآورده اند از بین برود، اضافه کرد: نشانه‌های مرگ لیبرال دموکراسی غرب به وضوح دیده می‌شود.

خاتمی با بیان اینکه از لیبرال دموکراسی عهد شکنی و داعش و زیرپا گذاشتن ارزش‌های انسانی خارج می‌شود، متذکر شد: جمهوری اسلامی سد جریان‌‌های فکری ضد ارزش‌های انسانی و دینی شد.

امام جمعه تهران، مردم سالاری دینی را یادگار امام (ره) و خون پاک شهدا دانست و افزود: دین مبین اسلام و روحیه ولایت مداری ایران زمین را بیمه و پرآوازه کرده است.

وی همچنین خواستار تقویت جلوه های دینی در کشور شد و ادامه داد: جامعه اسلامی باید دینی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه مردم ایران تا آخرین قطره خون از دین اسلام و جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد، گفت: ولایت مداری ویژگی شاخص همه شهدا است.

خاتمی با یادآوری اینکه در کمتر وصیت نامه‌ای از شهدا می‌بینید که از ولایت مداری اثری نباشد، اضافه کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های امام حسن عسکری (ع) معرفی امام زمان(عج) بعنوان ولی و حجت امت‌ اسلامی بود.

وی با تاکید براینکه کسی که بمیرد و امام زمان‌ خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، ادامه داد: امام زمان (عج) در اوج‌ خفقان حکومتی منجی عالم‌ بشریت شد.

خاتمی با اشاره به اینکه هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری فتنه‌ها را خنثی کرده است، ادامه داد: کشورهای منطقه بخاطر نداشتن رهبر جامع شرایط نتوانستند انقلاب خود را به درستی حفظ کنند.

وی با تصریح براینکه ما نباید ولایت شعاری داشته باشیم، اضافه کرد: همه باید در عمل در خط ولایت باشند.

امام جمعه تهران وحدت در جامعه را مهم دانست و افزود: توطئه اخیر دشمنان در زلزله کرمانشاه با هدف ایجاد بی اعتمادی مردم به مسئولان انجام گرفته است.

وی با تاکید براینکه دشمنان در حال شایعه پراکنی هستند، ادامه داد: همه مسئولین کشوری برای خدمت به مردم کرمانشاه وارد عرصه کار شدند و سپاه روزانه ۴۰۰ کانکس برای زلزله زدگان می‌سازد.

واکنش خاتمی به اظهارات احمدی‌نژاد

به گزارش دیارمیرزا عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس، دولت و قوه قضاییه کشور قانونی و مشروع است، یادآور شد: کسانی که در یگ‌ گوشه علیه قوه قضاییه شلوغ کاری می‌کنند، باید مطیع قانون باشند و مشروعیت مسئولان با تایید شما صورت نمی‌گیرد. هر مسئولی باید در مقابل کارهای خود پاسخگو باشد.

وی با تصریح براینکه دوری از قانون‌ و شلوغ‌ کاری، شارلاتان‌ بازی است، اضافه کرد: خروجی این رفتار ها مایوس کردن مردم و شاد کردن دشمنان است.

خاتمی با یادآوری اینکه وحدت ملی با محوریت ولی فقیه انجام می‌گیرد، متذکرشد: برخی‌ها خودشان را به زور محور وحدت نپندارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان مدام در حال توطئه هستند، افزود: جوانک ناپخته عربستانی می‌خواهد حرمین شریفین و خانه خدا را به شهرهای اروپایی تبدیل کند.

امام جمعه تهران با تصریح براینکه بن سلمان‌ طرفدار صهیونیست است، گفت: دشمنان و غرب در حال تحریک عربستان هستند.

خاتمی با بیان اینکه ایران اسلامی هرگز جنگی‌ را آغاز نمی‌کند، افزود: اگر دشمنی بار دیگر شانس جنگی‌ اش را در خاک ایران آزمایش کند، بداند که ما قدرت اول منطقه هستیم و دندان‌هایشان را در دهانشان خرد می‌کنیم.

Share