سخنان انتقادی استاندار گیلان:

هیچ سرمایه‌گذاری جرأت ورود به گیلان را ندارد

استاندار گیلان گفت: شرایط گیلان به‌گونه‌ای است که هیچ سرمایه‌گذاری جرأت ورود به استان را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و رونق اقتصاد با اشاره به نامطلوب بودن شرایط تولید و اشتغال در گیلان اظهار داشت: اگر همین روند ادامه پیداکند نمی‌توانیم سهیه‌ گیلان در حوزه تولید را جذب کنیم.

استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها مانند بانک ملت در زمینه ارائه وام در راستای اشتغالزایی و کمک به کارآفرینان عنوان داشت: با این روند نه تنها به وضعیت مطلوب بلکه به سطح متوسط هم نمی‌رسیم.

سالاری میزان عملکرد استان‌هایی مانند گلستان را در حوزه بهبود تولید دو برابر گیلان خواند و خاطرنشان کرد: بانک‌ها موظف هستند تا به میزانی که به آنان پرونده ابلاغ می‌شود به تولیدکنندگان وام پرداخت کنند.

وی ابراز داشت: در استان گیلان افرادی هستند که نمی‌گذارند تا مسئولان برای مردم کار کنند و پول می‌گیرند تا مردم را بدبخت کنند و درگیر کردن مردم با فقر و سختی را وظیفه مقدس خود می‌دانند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه هیچ استانی مانند گیلان دارای چنین شرایط سختی برای کار کردن نیست تصریح کرد: مسئولان استان اگر از به خطر افتادن آبرویشان می‌ترسند بدانند که کسی که برای خدا کار کند بی‌آبرو نمی‌شود.

سالاری کار کردن در استان گیلان را به حضور در خط مقدم جبهه به‌عنوان خط‌شکن تشبیه کرد و ابراز داشت: متاسفانه دشمنان در این استان از جنس خودمان هستند و تشخیص‌شان از غیرخودی سخت است.

وی با بیان اینکه شرایط استان گیلان به‌گونه‌ای است که هیچ سرمایه‌گذاری جرأت ورود به استان را ندارد افزود: مدیران استان اگر می‌توانند کار کنند بمانند اگر نه کنار بروند تا آقایانی که ادعای کار کردن دارند سرکار بیایند.

سالاری با تاکید بر اینکه مشاغل موجود در جامعه کفاف معیشت مردم را نمی‌دهد تصریح کرد: متاسفانه تا ما تصمیم به اشتغال‌زایی می‌گیریم برخی آقایان وطیفه مقدس‌شان برای بدبخت کردن مردم یادشان می‌افتد و جلوی ما می‌ایستند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با انتقاد از عملکرد نامطلوب کارگروه تولید و اشتغال استان گیلان خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش‌هایی از استان خودی‌ها به جان هم افتاده‌اند تا مردم کار و معیشت نداشته باشند.

Share