جعفرزاده: میرزا کوچک آزاده‌ای بود که قلبش برای ایران می‌تپید

همایش بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی با حضور گیلانی‌های مقیم استان قزوین

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: میرزا کوچک خان بزرگ مرد آزاده ای بود که قلبش برای ایران می تپید و با تعهد و ایمانی که داشت در برابر استکبار ایستاد و شهید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش بزرگداشت سردار سرافراز میرزا کوچک خان جنگلی چهارشنبه شب با حضور گیلانی‌های مقیم استان قزوین، داود محمدی، بابایی صالح، سیده حمیده زرآبادی، نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، جعفرزاده، قربانی، نیک فر و کوچک نژاد نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، شجاع مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن شهید رجایی تربیت معلم قزوین برگزار شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در این همایش گفت: زمانی که استبداد صغیر در کشور حاکم بود میرزا کوچک خان با مجاهدان گیلانی به سمت تهران حرکت کرد و پس از اقامت در قزوین به همراه مجاهدان گیلانی و قزوینی تهران را فتح کرد و شش ماه بعد ستارخان به تهران آمد و اتفاقات مهم آن دوران رقم خورد.

نماینده استان گیلان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: میرزا کوچک خان، مرد آزاده ای بود که امروز هم می تواند الگوی بسیاری از مردم ما باشد به شرط آنکه شهدا و شخصیت های برجسته خود را دور از دسترس معرفی نکنیم.

وی گفت: همانگونه که از سه هزار شهید استان قزوین و هشت هزار شهید استان گیلان باید درس بگیریم و نکته های زندگی بیاموزیم باید دانست می توان مانند این شهدا و میرزا زیست و تاثیرگذار بود.

جعفرزاده اضافه کرد: در ابتدای نهضت جنگل افراد زیادی با ایده های مختلف به میرزا پیوستند چون جاذبه داشت و هم چپی ها و هم راستی های آن دوران به وی پیوستند اما میرزا تفکر اعتدالی داشت و با این نگاه نهضت را جلو برد.

وی تصریح کرد: در همان دوران برخی می گفتند مگر اعتدال اسلحه بدست می گیرد که باید پاسخ داد اگر امروز اسرائیل بخواهد غلطی کند ما در کشور چه چپ و چه راست، اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالیون وارد صحنه می شویم و از کیان کشور دفاع می کنیم و آن زمان نیز اینگونه شد.

قلب میرزا برای ایران می تپید

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: میرزا کوچک خان قلبش برای ایران می تپید و با تعهد و ایمانی که داشت در برابر استکبار ایستاد و شهید شد.

وی گفت: برگزاری همایش هایی در تجلیل از مفاخر ایرانی برای آن است که تفکر شخصیت هایی مانند میرزا در تاریخ کشور یخ نزند و به فراموشی سپرده نشود.
جعفرزاده بیان کرد: باید مطالعه کنیم و ببینیم چه اتفاقی رخ داد که بعد از هفت سال مبارزه با دشمن داخلی و خارجی، سر میرزا را در غربت بریدند و برخی او را ترک کردند تا عبرت تاریخی شود.

جامعه کنونی نیازمند وحدت است

وی اظهارداشت: اگر در شرایط کنونی همه ما متحد شویم و به فکر رشد و تعالی کشور باشیم و گوش به فرمان رهبری حرکت کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

جعفرزاده یادآور شد: امروز ترامپ با این سخن پراکنی می خواهد تعصب مسلمانان را آزمایش کند و اگر ما زودتر از این می گفتیم بیت المقدس پایتخت فلسطین است خلع سلاح شده بودند.

وی گفت: میرزا انسان عادلی بود و چارچوب و اصولی داشت و هرگز در برابر سرباز ایرانی اسلحه نکشید اما مردانه در برابر استعمار ایستاد و جانش را نثار کرد.

اطاعات پذیر باشیم کشور آسیب نمی بیند

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید یاد بگیریم اطاعت پذیر رهبری باشیم و با حفظ همدلی و وحدت باهم بودن را تجربه کنیم تا بر مشکلات فائق آییم.

وی افزود: اگر خودخواهی و منیت ما را احاطه کند دچار مشکلات اساسی می شویم لذا مطالعه تاریخ می تواند درس زندگی برای همه ما باشد.

جعفرزاده اظهارداشت: مرامنامه جنگل را بخوانید و ببینید چه قوانینی از سوی میرزا توصیه و رعایت می شد و در اوج نهضت جنگل توسعه روستا و جنگل هرگز متوقف نشد و امروز هم با درس از گذشتگان باید با حفظ انسجام برای توسعه و آبادانی کشور تلاش کنیم.

Share