فرماندار شفت خواستار شد:

نصب علمک خانوارهای جامانده از گازرسانی در اسرع وقت صورت گیرد

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه ذخیره سوخت مناطق کوهستانی و صعب العبور باید تکمیل و نحوه دریافت آن باید توسط بخشداری ها و دهیاری ها به مردم اطلاع رسانی گردد افزود: اداره گاز در اسرع وقت نصب علمک خانوارهای جامانده از گازرسانی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا محسنی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و لزوم همدلی و همکاری در جامعه افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های ذیربط باید خود را در مقابل حوادث احتمالی آماده کنند.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی ماشین آلات سنگین و امکانات موجود شهرستان شفت باید تکمیل و در شرایط خاص از آن بهره برداری شود افزود: شهرداری ها و دهیاری ها تجهیزات خود را آماده خدمات رسانی در زمستان کنند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه جلسات فرعی ستاد مدیریت بحران این شهرستان باید در شهرداری ها و بخشداری ها برگزار شود و نتیجه آن در قالب گزارش کار به فرمانداری منعکس شود افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه های ذیربط برای برگزاری مانور ساعت صفر آماده شوند.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه ذخیره سوخت مناطق کوهستانی و صعب العبور باید تکمیل و نحوه دریافت آن باید توسط بخشداری ها و دهیاری ها به مردم اطلاع رسانی گردد افزود: اداره گاز در اسرع وقت نصب علمک خانوارهای جامانده از گازرسانی را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ادارات قبل از فرا رسیدن فصل سرما برنامه کشیک اداری و جانشینان مدیر مجموعه خود را به فرمانداری منعکس کنند افزود: دستگاه های دولتی بخش گرمایشی و مصرف سوخت خود را مدیریت و مشکلات این حوزه را در اسرع وقت رفع کنند.

محسنی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی و جایگاه های سوخت شهرستان شفت باید به مولدهای برق مجهز و از کارایی آنها اطمینان حاصل کنند افزود: اقدامات پیش گیرانه باید در زمان مناسب و قبل از وقوع بحران احتمالی انجام شود.

وی با بیان اینکه سیل اخیر سبب آسیب رساندن به برخی از تاسیسات در برخی از روستاها شده است و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود افزود: شاخه زنی درختان حاشیه شبکه های برق رسانی باید تسریع و تا پایان این ماه پایان یابد.

فرماندار شفت در ادامه بازدید میدانی از دکل ها و شبکه های برق فشار قوی را یک اولویت برای اداره برق برشمرد و افزود: فهرست جدید نیازمندی ها برای تعمیر شبکه های برق احصا و تا ۴۸ ساعت آینده به فرمانداری منعکس شود.

وی با تقدیر از نقش کشاورزان در مقابله با بحران برف سال گذشته افزود: بانک اطلاعاتی تراکتورهایی که قابلیت بازگشایی محورهای روستایی را دارند باید بروزرسانی و برای صاحبان آنها بسته های تشویقی پیش بینی شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه دامداران برای حفظ جان و مال خود باید هرچه زودتر مناطق ییلاقی را به سمت مناطق پایین دست ترک کنند افزود: باید از تجارب سال گذشته درس بگیریم.

وی با بیان اینکه مسیرهای منتهی به بیمارستان و خانه‌های بهداشت روستایی باید در اولویت بازگشایی برف احتمالی قرار گیرد افزود: هیات های امنای مساجد با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاری ها بسترهای لازم برای پذیرایی از مهمانان برف زده را آماده کنند.

محسنی با اشاره به پیش بینی اعتبار برای نوسازی مدارس افزود: آموزش و پرورش گازرسانی به ۱۱ مدرسه باقیمانده را در دستور کار قرار دهد.

Share