فرمانده ناوگان شمال خبر داد:

ناو موشک انداز «سپر» به ناوگان شمال کشور الحاق می‌شود

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) از الحاق ناو موشک انداز «سپر» با حضور مسئولان کشوری و لشکری در اواسط آذرماه سال جاری به این ناوگان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دریادار دوم احمدرضا باقری در نشست با اصحاب رسانه در مقر فرماندهی ناوگان شمال به مناسبت هفته نیروی دریایی، اظهار کرد: ناو موشک انداز کلاس پیکان با عنوان «ناو سپر» به ناوگان شمال کشور و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) الحاق می شود.

وی با بیان اینکه مراسم الحاق این ناو با حضور مقامات کشوری و لشکری در اواسط آذر ماه جاری برگزار می شود، افزود: یک فروند یگان شناور رزمی که در سیکل تعمیرات فنی قرار دارد نیز به ناوگان افزوده می شود.

امیر باقری با اشاره به اجرای بیش از ۲۱۵ برنامه به مناسبت گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی، تصریح کرد: از این میان ۷۷ برنامه در منطقه چهارم امام رضا (ع) نیروی دریایی ارتش برگزار می شود.

وی  هفتم آذر یادآور دلاور مردی ها و رشادت های دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس و در مبارزه با بعثی ها عنوان و خاطرنشان کرد: اقدام نیروی دریایی در راستای قطع شریان اقتصادی عراق در برهه جنگ دارای اهمیت ویژه ای بود.

فرمانده ناوگان شمال به حماسه ۳۴ روزه مقاومت خرمشهر اشاره کرد و افزود: ایستادگی و مقاومت یک تیپ از تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی در مقابل بیش از سه لشکر از کشور عراق در خرمشهر این حماسه بزرگ را خلق کرد.

Share