یک هکتار از اراضی در آتش سوخت

مهار آتش سوزی گسترده پارک ملی بوجاق پس از ۷ ساعت تلاش

با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست و همکاری آتش نشانی، شهرداری و بخشداری کیاشهر و نیروهای امدادی و انتظامی پس از هفت ساعت، این آتش سوزی مهار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق و نیروهای امدادی ، آتش سوزی وسیع پارک ملی بوجاق مهار شد.

ابراهیم غلامی رییس پارک ملی بوجاق کیاشهر با اعلام این خبر گفت: به دلیل وزش باد گرم در روزهای اخیر و بی احتیاطی، آتش سوزی گسترده ای در چهار نقطه از ضلع غربی و جنوب غربی پاسگاه سرمحیط بانی سفید رود به وقوع پیوست که با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست و همکاری آتش نشانی، شهرداری و بخشداری کیاشهر و نیروهای امدادی و انتظامی پس از هفت ساعت، این آتش سوزی مهار شد.

غلامی گفت: در این حادثه متاسفانه حدود یک هکتار از اراضی حاشیه‌ی تالاب و دشت سفید رود دچار حریق شدند و خساراتی به طبیعت منطقه وارد شد.

وی افزود: همه ساله بدلیل نوع پوشش گیاهی منطقه و عوامل انسانی از جمله حضور گردشگران و صیادان و شکارچیان غیر مجاز و گاهی طمع فرصت طلبان به منظور تصرفات عدوانی اراضی پارک ملی، در فصول مختلف سال، چندین مورد حریق در منطقه بوجود می آید که بعضا باعث خسارات جبران ناپذیر به حیات وحش و طبیعت زیبای پارک می شود لذا این اداره با تجهیز پاسگاه سرمحیط بانی سفید رود به یک دستگاه خودرو اطفا حریق و با حضور و گشت زنی مستمر در منطقه سعی دارد تا از گسترش و دفعات حوادث آتش سوزی در عرصه های طبیعی منطقه بکاهد.

رییس پارک ملی بوجاق کیاشهر یادآور شد: از کلیه علاقمندان به طبیعت و گردشگران عزیز درخواست داریم تا از افروختن آتش در نزدیکی نیزارها و پوشش گیاهی خشک منطقه خصوصا در روزهایی که وزش باد گرم در منطق وجود دارد جدا خودداری کنند.

گفتنی است پارک ملی بوجاق کیاشهر با وسعت بیش از ۳۲۰۰ هکتار در بندر کیاشهر واقع شده است و تنها پارک ملی خشکی – دریایی کشور می باشد که زیستگاه گونه های با ارزشی همچون انواع پرندگان مهاجر و بومی، آبزیان منحصر به فردی از رده ماهیان استخوانی و خاویاری است.مصب رودخانه بزرگ سفید رود نیز در قلب این پارک ملی قرار دارد

Share