فرماندار املش

مردم گیلان در هشتم دی مقابل انحرافات سیاسی ایستادند

محمودی گفت: ما معتقدیم همه آن‌هایی که چه به عمد و چه به سهو دچار اشتباهاتی شدند بار دیگر می‌توانیم آن‌ها را به آغوش بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یونس محمودی در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت حماسه هشتم و نهم دیماه در فرمانداری املش اظهار داشت: عدم تمکین به ولایت فقیه ممکن است موجب تزلزل در اصول و مبانی فکری و فرهنگی و اجتماعی شود.

وی افزود: یکی از پیامدهای مثبت حماسه هشتم دی از سوی مردم غیور گیلان و نهم دی از سوی ملت ایران پذیرش اصل ولایت فقیه بود که منجر به وفاق و همدلی و همسویی ملت در جهت جلوگیری از هر گونه انحراف سیاسی و اعتقادی ملت با رهبری نظام شد واز افتراق بین نیروهای وفادار در نظام جمهوری اسلامی جلوگیری نمود.

فرماندار املش گفت: پیامد دیگر حماسه نهم دی آگاه‌سازی و افزایش طمأنینه قلبی و بصیرت اعتقادی و سیاسی ملت در قبال دشمنان داخلی و خارجی بود.

محمودی ادامه داد: ما معتقدیم همه آن‌هایی که چه به عمد و چه به سهو دچار اشتباهاتی شدند بار دیگر می‌توانیم آن‌ها را به آغوش بگیریم.

وی تأکید کرد: دشمن درصدد است همیشه با ایجاد شرارت‌های عمومی در ایام سال بویژه در نهم دی جوانان ما را از اصول مهم آن‌ها منحرف کنند اما هوشیاری و بیداری و التزام عملی جوانان مؤمن و ملت مبارز و آگاه ایران در همراهی با رهبر انقلاب اسلامی ثابت کرده است که دسایس و وساوس استکبار باید در نطفه خفه شود.

فرماندار املش با بیان اینکه تنبه اولین وظیفه مسلمانان است گفت: طلحه و زبیر هم با ایجاد تکاثر مال و ثروت‌اندوزی درصدد به انحراف کشاندن امت اسلامی در عراق بودند با این وصف حضرت  امیرالمؤمنین حتی در جنگ جمل و پس از کشتن آن‌ها بالای قبر آن‌ها گریه می‌کند و این گریه برای آن‌هایی بود که اسلام حقیقی را درک نکردند و مظهر صلح و دوستی نبودند.

محمودی درادامه افزود: مردم گیلان در هشتم دی مقابل انحرافات سیاسی ایستادند و با اتحادی مثال زدنی از افتراق بین نیروهای وفادار نظام جلوگیری کردند.

وی خاطرنشان کرد دین اسلام دین سهله و سمحه است برخی می‌گویند چون اسلام دین سهله و سمحه است پس مثل انجمن حجتیه بنشینیم تا غبار فساد همه مملکت را فرا گیرد تا منجی ظهور کند نزدیک بود این کج اندیشی ها در ابتدای انقلاب وقبل از آن ضررهای فراوانی به اعتقادات مردم مسلمان وارد آورد اما ملت هوشمند ایران به واسطه رهبری داهیانه حضرت امام(ره) اجازه ندادند تا این کج اندیشی ها به اعتقادات مردم ضربه  بزند.

 وی ادامه داد: اینکه گفته میشود دین اسلام دین سهله و سمحه یعنی دینی که در احکام اسلام بر انسان  آسان گرفته است مانند این که  پیرمردها و پیرزن‌ها در صورت عدم استطاعت جسمی و یا بیماری وجوبی به گرفتن روزه ندارند و لازم نیست روزه بگیرند و همچنین کسانی که بیماری‌های گوارشی دارند لازم نیست روزه بگیرند یا در باب نماز در کتاب الله میگوید در صورتی که ایستاده نمیتوانید نشسته و نشسته نمیتوانید خوابیده به پهلوی چپ یا راست نماز بخوانید این یعنی دین سهله و سمحه و در این امور  اسلام بهترین استدلالات دینی و اخروی را فراهم کرده است.

وی گفت: هیچ عملی در اسلام بدون پذیرش اصل ولایت ممکن و متصور نیست.

فرماندار املش گفت: هر چقدر پل، مدرسه و جاده بسازیم ولی به اصل نماز و ولایت توجه نکنیم همه عملی رو به فنا خواهد بود و همه باید به اصل ولایت فقیه اعتقاد داشته و به آن پایبند و ملتزم باشیم.

محمودی در پایان اظهار کرد: مردم املش مراسم گرامیداشت نهم دی  را در روز شنبه نهم دی‌ماه با سخنرانی امام جمعه املش در محوطه گلزار شهدا برگزار خواهند کرد.

Share