سالاری اظهار کرد:

قصد وزیر توهین به کشاورز نبود | استان گیلان جای حاشیه‌سازی نیست

استاندار گیلان با بیان اینکه کشاورزی راهکار مناسبی برای تامین معیشت و زندگی مردم این استان نیست گفت: لازم است تا بسترهای مناسب برای انجام فعالیت‌هایی نظیر طیور و گردشگری برای کشاورزان فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مصطفی سالاری در مراسم تجلیل فعالان تولید در عرصه کشاورزی در استانداری گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۸ درصد فعال حوزه کشاورزی است اظهار داشت: اینکه ۱۸ درصد تولید ناخالص استان را کشاورز تشکیل می‌دهد آمار درستی نیست.

استاندار گیلان با اعلام اینکه باید حمایت‌های لازم در راستای رفع دغدغه کشاورزان از آنان انجام شود عنوان داشت: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات حوزه کشاورزی محدود بودن زمین‌های کشاورزی است که برای رفع آن باید به‌دنبال افزایش بهره‌وری باشیم.

سالاری با اشاره به راهکارهای ارتقاء بهره‌وری در حوزه کشاورزی استان گیلان اعلام کرد: بخش عظیمی از این کار در اختیار دولت است تا علاوه بر تبیین شیوه‌های نوین کشاورزی، نهادهای کشاورزی مناسب را نیز در اختیار کشاورزان بگذارد.

وی با اعلام اینکه برخی رقبای جهانی با سرمایه بیشتری نسبت به فعالان ایرانی در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند گفت: مراکز تحقیقاتی کشاورزی باید نمونه‌های ارتقاء کشاورزی در سطح جهان را پیدا کرده و آن را با شرایط آب و هوایی کشور مطابقت دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مروجان حوزه کشاورزی می‌بایست از علومشان در راستای ترویج شیوه‌های نوین کشاورزی استفاده کنند ابراز داشت: اگر مروجان اطلاعات کمتری نسبت به کشاورزان دارند به مزارع و باغ‌ها فرستاده نشوند.

سالاری با تاکید بر لزوم برندسازی محصولات کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو محصولات مرغوب گیلان را با محصولات نامرغوب مخلوط کرده و سبب افت کیفیت محصولات می‌شوند که این آسیبی برای کشاورزی گیلان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشاورزی راهکار مناسبی برای تامین معیشت و زندگی مردم این استان نیست ابراز داشت: لازم است تا بسترهای مناسب برای انجام فعالیت‌هایی نظیر طیور و گردشگری برای کشاورزان فراهم شود.

وی با اعلام اینکه ۴۸ کمیته تخصصی در راستای پیشبرد اهداف استان گیلان تشکیل شده است گفت: ۱۱ کمیته از این کمیته‌ها مختص حوزه کشاورزی است و هدفمان این است تا تهدیدها و فرصت‌های این حوزه را از زبان خود کشاورزان بشنویم.

سالاری با تاکید بر لزوم هم‌افزایی اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی با یکدیگر در راستای رفع چالش‌های کشاورزی گیلان اظهار داشت: دولت حمایت‌های لازم در حوزه چای را با افزایش ۴۰ درصدی تعرفه واردات از کشاورزان انجام داده است.

وی با اشاره به حواشی پیش آمده پیرامون سفر وزیر جهادکشاورزی به استان گیلان گفت: پیش از ضبط آن فیلم، درباره خواص سبوس برای ایجاد آرامش صحبت شده بود و بعد از بیان آن مطلب وزیر کشاورزی آن نکته را گفت و قصد وی توهین به کشاورز نبود.

سالاری با بیان اینکه استان گیلان به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌های ملی است خاطرنشان کرد: اگر کسی به‌دنبال ایجاد حاشیه است بداند که استان گیلان جای حاشیه‌سازی نیست و ما فقط به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌ها هستیم.

Share