از کودکی به پزشکی علاقه داشتیم

قبولی دوقلوی تالشی در رشته پزشکی | به هم قول دادیم کمک به مردم هدف اصلی ما باشد

پریان و پونه دوقلوی تالشی در اتفاقی نادر و جالب همزمان با هم در کنکور سراسری سال جاری در رشته پزشکی پذیرفته شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیلان آنلاین، آزمون کنکور سراسری یکی از مهمترین دغدغه های دانش آموزان ایرانی به شمار می آید و اکثر نوجوانان مستعد و با انگیزه و علاقه مند به تحصیل به ویژه در رشته های پرطرفدار، از چند سال قبل از این آزمون به شدت خود را آماده شرکت در این آزمون می کنند.

در سال های اخیر تعداد داوطلبین گروه آزمایشی تجربی به ویژه به علت علاقه داوطلبین به رشته های پزشکی و پیراپزشکی نسبت به گروه های دیگر افزایش چشمگیری داشته و با توجه به نسبت پذیرش در رشته پزشکی به تعداد کل شرکت کنندگان در گروه آزمایشی تجربی، می توان گفت که کمتر از یک درصد از داوطلبین گروه تجربی در رشته پزشکی قبول می شوند. و در نتیجه قبولی در این رشته کاری بس دشوار بوده و استعداد و مخصوصاً همتی بلند را طلب می کند.

پریان و پونه دوقلوی تالشی در اتفاقی نادر و جالب همزمان با هم در کنکور سراسری سال جاری در رشته پزشکی پذیرفته شدند.

این دو خواهر اهل روستای خرجگیل از توابع اسالم تالش و در مسیر جاده بسیار زیبای اسالم به خلخال هستند و پونه با رتبه ۱۸۵ و پریان با رتبه ۲۳۶ به عنوان دانشجویان رشته پزشکی از مهر ماه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان شروع به تحصیل کردند.

پریان در پاسخ به اینکه چه انگیزه ای موجب شد تا این دو خواهر گیلانی در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه خوبی گردند، اظهار داشت: من و پونه از کودکی به رشته پزشکی علاقه مند بودیم و مخصوصاً از آن جایی که خواهر بزرگتر ما چند سال قبل در کنکور موفق به قبولی در رشته هوشبری شد و الان دانشجوی ترم آخر گیلان هست، در کنار پدر و مادر از مشوقان جدی ما جهت موفقیت در کنکور بود.

پریان و پونه همچنین تماشای سریال زمین انسان ها را نیز در افزایش علاقه به پزشکی موثر دانستند.

بیماری سخت مادر این دو خواهر در اولین سال منتهی به کنکور، اتفاق تلخی بود که رخ داد و پونه در این زمینه می گوید: ابتلای مادر به یک بیماری سخت زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد و برای چند ماه نتوانستیم طبق برنامه پیش رویم و این موجب شد در سال اول رتبه متناسب با قبولی در پزشکی را کسب نکنیم و با بهبود حال مادر، در سال دوم با برنامه ریزی منظم تری پیش رفتیم.

پریان در خصوص آمادگی برای کنکور گفت: ما در کلاس های کنکور شرکت نکردیم اما در آزمون های آزمایشی موسسه قلمچی شرکت می کردیم و روزانه ده ساعت و اواخر تا دوازده ساعت مطالعه می کردیم.

پونه و پریان روز کنکور را بهترین روز زندگی خود می دانند و پونه در این زمینه بیان کرد: روز کنکور پس از اتمام آزمون حس خوبی داشتیم و از موفقیت در آزمون اطمینان وجود داشت و در روز اعلام نتایج نگرانی چندانی وجود نداشت.

پونه در خصوص تحصیل در رشته پزشکی اظهار داشت: وقتی وارد یک جای بزرگتر می شویم، مشکلات و مسئولیت هایش هم بیشتر می شود، درس ها هم سنگین است اما سعی می کنیم از پس درس ها بر بیاییم.

پریان در پاسخ به این سئوال که مهمترین هدف تان در تحصیل چیست، گفت: ما وقتی درس می خواندیم به هم قول دادیم که اگر پزشک شدیم، درمان و کمک به مردم برای ما اصل باشد و حتی الامکان بدون منت به نیازمندان کمک کنیم و این امر را جزیی از وظایف خودمان بدانیم؛ در بین رشته های تخصصی من به جراحی مغز و اعصاب و پونه به جراحی پلاستیک علاقه داریم، هر چند که در آینده ممکن است علایق مان تغییر کند.

پونه نیز در این زمینه اضافه کرد: هدف ما این است که زندگی خوب و مثبتی داشته باشیم، در زندگی اجتماعی بد دیگران را نخواهیم، موجب آزار دیگران واقع نشویم و از حسادت ورزی و دیگر صفات ناپسند دوری کنیم و در حال حاضر به خوبی درس بخوانیم و مراحل مختلف تحصیل در پزشکی را با موفقیت طی کنیم و پس از اتمام تحصیل در حد توان به هم نوعان خود کمک کنیم.

Share