توضیحات رسول خادم درباره شکست عجیب علیرضا کریمی

فلسطینی‌ها هم از این ایثار اطلاعی ندارند | راهکار دیگری برای این موضوع اندیشید

تنها فدراسیون کشتی مبادرت به انتشار بیانیه‌ای کرد و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با سکوت از کنار این مساله گذشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اتفاقات اخیر در کشتی و شکست عجیب علیرضا کریمی از حریف روسی برای روبرو نشدن با حریف رژیم صهیونیستی حرف و حدیث‌های بسیاری را در فضای ورزشی و مجازی به وجود آورد. در این میان تنها فدراسیون کشتی مبادرت به انتشار بیانیه‌ای کرد و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با سکوت از کنار این مساله گذشتند.

به گزارش اعتماد، با رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی درباره حاشیه‌های اخیر برای علیرضا کریمی گفت‌وگو کردیم تا از مواضع رییس فدراسیون کشتی در این خصوص باخبر شویم.

مردم ایران در صفحات مجازی با هشتگ «باید ببازی» شروع به حمایت از علیرضا کریمی آزادکار مظلوم کشورمان کرده اند؟
در این بین نه تنها علیرضا، بلکه تیم ملی کشتی ایران نیز مظلوم واقع شده است، چرا که اگر کریمی که شانس اصلی برای قهرمانی بود به مدال طلا یا حتی به مدال برنز می‌رسید، حالا تیم ایران به جای جایگاه هشتم در جایگاه سوم دنیا قرار می‌گرفت.
 
به هر حال این موضوع باعث ناراحتی مردم ایران شده و آن پست تاثیرگذار کریمی در صفحه اینستاگرامش با متن «آخرین سنگر سکوته/ حق ما هم هیچ‌وقت گرفتنی نیست. » بارها و بارها دیده شده و دست به دست دارد می‌چرخد و همه بابت مظلومیت این قهرمان غمگین‌ هستند.
به هر حال برای یک قهرمان از دست دادن نتیجه یعنی از دست دادن هر آنچه داشته است و این آسان نیست. حال این کشتی‌گیر مظلوم واقع شده و هیچ توجهی به این ندارد که فلان سازمان دعوتش کرده و با یک سکه از او تقدیر خواهد کرد. او هر آنچه داشته را از دست رفته می‌بیند و آن آهنگ را با متن آخرین سنگر سکوته به عنوان پست اینستاگرام خود منتشر می‌کند و مردم هم برای حمایت از قهرمان خود شروع به بازنشر آن پست کرده و با پیام‌های خود، از او که مظلوم واقع شده است حمایت می‌کنند.

اسراییل در کل تاریخ کشتی در تمام رده‌های سنی خود تنها چهار مدال کسب کرده که دو مدال به سال‌های دور باز می‌گردد و دو مدال دیگر هم که در این چند سال به دست آورده به دلیل مبارزه نکردن همین علیرضا کریمی بوده است.
به نظر می‌رسد مردم فلسطین هم از اینگونه ایثارها اطلاعی ندارند. در واقع دستگاه‌های مسوول نمی‌توانند در انعکاس این فداکاری‌ها به خوبی عمل کنند.
 
راهکار شما برای حل این موضوع چیست؟
امروز مهم‌ترین مشکل این است که غیر از خود ورزشکاران اسراییلی، کسی در دنیا متوجه نمی‌شود که چرا ورزشکاران ایرانی در برابر نمایندگان اسراییل مبارزه نمی‌کنند و در نتیجه نه در ابعاد بین‌المللی برد لازم را دارد و نه در داخل تاثیر‌گذاری گذشته را. برای همین به نظر می‌رسد اگر تصمیم به ادامه این سیاست است، باید به روز شود و راهکار دیگری برای این موضوع اندیشید. امروز دنیا نمی‌گوید که کریمی در اعتراض به رژیم اسراییل و حمایت از فلسطین مبارزه نکرده است، چون به هیچ‌وجه امکان انتشار در فضای مسابقات را ندارد. بلکه چیزی را که دیده‌اند بازگو می‌کنند و می‌گویند کشتی گیر روسیه عجب کاری کرد که کشتی باخته را در یک دقیقه نهایی با ۶ فیتیله پیچ به نفع خود تمام کرد.

Share