معاون پیشگیری دادگستری گیلان تأکید کرد؛

فقر و بیکاری علت قاچاق است | دستگاه قضایی مخالف توسعه نیست

معاون پیشگیری دادگستری گیلان با تأکید براینکه علت عمده قاچاق فقر و بیکاری بوده و توسعه پایدار به فقرزدایی کمک می کند، گفت: دستگاه قضایی مخالف توسعه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، احمد آقایی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که در سالن میرزای شفتی فرماندار شهرستان شفت برگزار شد ضمن تبریک پایان کار داعش، اظهار کرد: این پیروزی غیرتمندان به واسطه حضور سپاه پاسداران و تمامی رزمندگان با رهبری خردمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری به وجود آمد.

وی با اشاره به شرایط و ویژگی های و شاخصه های خاص شهرستان شفت، افزود: این شهرستان به دلیل وجود چند ویژگی و شاخصه مهم همانند وجود جاذبه های گردشگری، تاریخی، مذهبی و فرهنگی مورد توجه است.

معاون پیشگیری دادگستری گیلان با بیان اینکه وجود جاذبه های گردشگری در شهرستان شفت سالانه سبب جذب گردشگران زیادی می شود، گفت: از نظر تاریخی و مذهبی و همچنین غنای فرهنگی  این شهرستان حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه بدون توجه به مسائل زیست محیطی معنا ندارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود هم توسعه، هم محیط زیست و منابع طبیعی در کنار هم حفظ شود.

آقایی در ادامه با تاکید براینکه دستگاه قضایی هرگز مخالف توسعه نبوده و نیست، تصریح کرد: عده ای فرصت طلب همواره به دنبال نمایش چهره ای غیر واقعی از دستگاه قضایی کشور هستند.

برخورد قاطع با سودجویان منابع طبیعی

وی با بیان اینکه دستگاه قضا با سودجویان و فرصت طلبان منابع طبیعی  برخورد قاطع می کند، یادآورشد: علت عمده قاچاق، فقر و بیکاری است و توسعه پایدار به فقرزدایی کمک می کند.

معاون پیشگیری دادگستری گیلان با اشاره به وجود جنگل های هیرکانی در استان گیلان، افزود: این جنگل های منحصربه فرد از دوره سوم زمین شناسی باقی مانده اند و  ۹۸ درصد آن در ایران وجود دارد و نیازمند توجه بیشتر است.

آقایی با تأکید براینکه طرح هادی با روستاهای متمرکز و حاشیه شهرها همخوانی دارد ، تصریح کرد : اجرای طرح های هادی روستایی در قلب و حاشیه جنگل سبب نابودی منابع طبیعی می شود.

وی همچنین در ادامه قاچاق چوب را یک آسیب برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع کاهش یافته است.

عدم منافات حفظ منافع طبیعی با توسعه عمرانی

در ادامه این جلسه نیز رئیس دادگستری شفت با بیان اینکه جنگل و منابع طبیعی به عنوان طلای سبز از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی و کشاورزی محسوب می شود، اظهار کرد: سهم عمده جنگل و منابع طبیعی در شکوفایی و توسعه قابل توجه است.

سیروس محمدی با اشاره به اینکه امروزه نقش منابع طبیعی قابل انکار نیست، گفت: با یک تعامل سازننده می توانیم منابع طبیعی زنده ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه براساس اصول قانون اساسی وظیفه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه عمومی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه منابع طبیعی شهرستان شفت نظارت خوبی وجود داشته و بازدیدهای میدانی از سطح جنگل، منابع طبیعی، معادن صورت می گیرد.

رئیس دادگستری شفت در ادامه با تأکید بر تعامل و همکاری با مسئولان شهرستان در حوزه توسعه و عمران، خاطرنشان کرد: شهر و روستاهای شهرستان شفت نیازمند توجه ویژه ای در حوزه عمرانی هستند.

به گفته محمدی حفظ منابع طبیعی نیز منافاتی با توسعه عمرانی ندارد.

Share