در پی وقوع زلزله

فرمانداری رشت اطلاعیه داد | آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت

به اطلاع مردم فهیم و بزرگ شهرستان رشت می رسانیم وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری لنگرود که لرزش آن در تمامی شهرهای گیلان از جمله رشت احساس شد هیچ تلفات و یا خسارتی را در این شهرستان در پی نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روابط عمومی فرمانداری رشت در پی وقوع زمین لرزه در گیلان اطلاعیه صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع مردم فهیم و بزرگ شهرستان رشت می رسانیم  وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری لنگرود که لرزش آن در تمامی شهرهای گیلان از جمله رشت احساس شد هیچ تلفات و یا خسارتی را در این شهرستان در پی نداشته است.

شهروندان ساکن در ساختمان های بلند شدت زلزله را بیشتر از سایرین احساس کردند و با توجه به طبیعت وقوع زلزله و اثر آن بر بناهای مرتفع این اتفاق کاملا طبیعی است.

هم اکنون تیم های امدادی برای کنترل وضعیت در حالت آماده باش قرار دارند و با توجه به فاصله کانون زلزله، عمق و بزرگی آن انتظار وقوع شرایط بحرانی وجود ندارد و از همه شهروندان عزیزی که منازل خود را ترک کرده اند درخواست می شود ضمن حفظ آرامش به خانه های خود بازگشته و بدون توجه به شایعات فضای مجازی اخبار و اطلاع رسانی ها را از منابع موثق دنبال کنند.

همچنین اکیدا توصیه می شود به دلیل شدت زمین لرزه و امکان جدا شدن لوله های بخاری از محل نصب بر روی دیوار نسبت به بررسی آن اقدام نمایید.

بروز اختلالت در شبکه های مخابراتی در دقایق اولیه پس از زلزله به دلیل حجم بالای تماسهای گرفته شده بوده و هم اکنون تمامی شبکه های مخابراتی شهرستان بدون مشکل در وضعیت عادی قرار دارند.

آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در پی وقوع زلزله در شهر رشت

علی مقصودی، معاون خدمات شهری شهرداری رشت از آماده باش اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت خبرداد و افزود دقایقی پس از زلزله امشب در رشت کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری شهر رشت براساس وظایف وماموریتی که از پیش برایشان تعیین شده است در موقعیت هایشان مستقر شدند و آماده مواجه با ماموریت های محوله هستند.

علی مقصودی جانشین اول ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت تاکید کرد: شهروندان امشب را نسبت به همیشه هوشیار تر سپری کنند.

Share