تأکید شهردار رشت بر استفاده بهینه از ظرفیت‌ها

عضویت ۴۱ شهر و وجود ۷ منطقه آزاد در مسیر جاده ابریشم

مسعود نصرتی با اشاره به عضویت ۴۱ شهر و وجود ۷ منطقه آزاد در مسیر جاده ابریشم تصریح کرد: با برقراری ارتباط با مسیر جاده ابریشم می توان علاوه بر جذب سرمایه گذار نقش پویا و فعالی در اقتصاد و تجارت شهر داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هم اندیشی کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل شهری در پهنه شمال با رویکرد اجرایی با حضور مسعود نصرتی شهردار رشت، غلامرضا زکی زاده رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت، فتاح رمضانعلی دبیر کارگروه تخصصی مشاغل شهری کشور و مدیران عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری ۵ استان اردبیل، مازندران، البرز، قزوین و گلستان برگزار شد.

مسعود نصرتی ضمن خیر مقدم به میهمانان اذعان داشت: هر سازمانی که در شهرداری ها تشکیل می شود دارای شرح وظایف منحصر به خود است که متاسفانه در مواردی مورد بی مهری قرار می گیرد.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت نگاه جامع سازمان‌های تابع شهرداری‌ها به مسائل توسعه ای خاطرنشان کرد: مشکلات متعددی در شهرها موجود است و بخش اعظم مشکلاتی نظیر ترافیک به مراکز تجاری و انبارهایی که در اختیار اصناف است و در داخل شهر مستقر هستند بر می گردد که این موضوع نیاز به بررسی و توجه بیشتر سازمان ساماندهی مشاغل دارد.

وی افزود: خروج برخی مشاغل از داخل شهر و هدایت آنها به خارج از شهر، خلق ثروت و ایجاد اشتغال پایدار به نحوه مدیریت این سازمان‌ها بر می گردد، بنابراین شایسته است تا مدیران سازمان ها، فضا را به گونه ای مهیا کنند تا مسائل به صورت بین بخشی مرتفع گردد.

 نصرتی با اشاره به عضویت ۴۱ شهر و وجود ۷ منطقه آزاد در مسیر جاده ابریشم تصریح کرد: با برقراری ارتباط با مسیر جاده ابریشم می توان علاوه بر جذب سرمایه گذار نقش پویا و فعالی در اقتصاد و تجارت شهر داشت.

وی تصریح کرد: در صورت تمایل و علاقه همه شهرها می توانند به صورت بهینه از ظرفیت های موجود در مجمع شهرهای مسیر جاده ابریشم بهره مند شوند.

شهردار رشت با تاکید بر ظرفیت های مختص هر شهر گفت: زمانی می توان از طرح ها و پیشنهادات اعضای کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل در مجمع شهرهای مسیر جاده ابریشم بهره برد که ضمن استفاده از توان آموزشی دانشگاه ها و راه اندازی استارتاپ ها، از ظرفیت مجمع نیز شناخت کافی داشته باشیم.

ارائه طرح های اجرایی جهت ارتقاء ساماندهی مشاغل شهری و آلاینده

غلامرضا زکی زاده رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری رشت در تشریح اهداف جلسه کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل شهری اذعان داشت: آشنایی با اعضای زیرمجموعه کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل شهری در پهنه شمال، هماهنگی و ایجاد راه های ارتباطی مناسب با اعضای زیرمجموعه کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل شهری جهت انتقال تجربیات و پیشنهادات اجرایی از اهم اهداف این کارگروه است.

وی افزود: در این جلسه اعضای کارگروه پیشنهادات و مطالب خود را در قالب طرح های اجرایی جهت ارتقاء و ساماندهی مشاغل شهری و آلاینده ارائه خواهند کرد.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری با اشاره به برگزاری نشست فوق به میزبانی شهر رشت یادآور شد: طی مصوبه هیئت دولت در سی ام شهریور سال جاری با تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل شهری، دست شهرداری در بحث مشاغل شهری و مشاغل مزاحم باز گذاشته شد تا از ارائه هرگونه پروانه جدید و یا تمدید مشاغل آلاینده در داخل شهر خودداری شود.

درخواست حمایت از اختیارات شهردار رشت در مجمع شهرهای مسیر جاده ابریشم

فتاح رمضانعلی دبیر کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل شهری کشور نیز در این نشست با اشاره به تقسیم بندی کارگروه کشور در ۵ پهنه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز تصریح کرد: در این کارگروه ها با ارائه پیشنهاد از سوی اعضا و اظهار نظر ریاست کارگروه پیشنهادات به سازمان شهرداری جهت تصویب و اجرایی شدن ارسال می شود.

وی اجرایی شدن مصوبات هیئت وزیران را از اهداف برگزاری این نشست ها عنوان کرد و افزود: این کارگروه یک کارگروه مشورتی است که زیر نظر وزارت کشور فعالیت کرده و در آن مصوبات بر مبنای پیشنهادات جمع آوری و در کارگروه کشور مطرح و در صورت لزوم جهت ابلاغ به تصویب خواهد رسید.

دبیر کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل کشور ضمن درخواست حمایت از اختیارات شهردار رشت در مجمع شهرهای مسیر جاده ابریشم یادآور شد: در کارگروه تخصصی پهنه شمال کشور توجه به درامدهای پایدار در ساماندهی مشاغل شهری، مدنظر قرار دادن نحوه اجرایی آیین نامه ساماندهی مشاغل و استقرار دبیرخانه اجرایی بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در سازمان ساماندهی مشاغل از اهم پیشنهادات بوده است.

Share