شهردار رشت در نشست هم اندیشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان

صرفا با انتقاد کارها پیش نمی‌رود | باید مشکل ترافیک و مدیریت پسماند سراوان سریعا رفع شود

نشست هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت با بهبود نصیری دبیر مجمع ایثارگران و جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با حضور جمعی از مدیران بنیاد شهید برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مسعود نصرتی در این نشست ضمن ابراز امیدواری به انجام کارهای فرهنگی ماندگار توسط این مجموعه گفت: ۳۷۳۰ عضو جامعه ایثارگران اعضای گلچین یک جامعه و جمعی مقتدر برای حفظ و حراست از ارزش ها و برنامه های نظام هستند.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به دوران ۸ ساله دفاع مقدس تصریح کرد: دوران پس از جنگ تحمیلی نمادی از عمران و آبادانی با عزم عمومی بود و امروزه هم مدافعان حرم نقشی اساسی در تداوم این راه داشته اند.

دکتر نصرتی با بیان اینکه انتقادات سازنده است اما صرفا با انتقاد کارها پیش نمی رود افزود: باید در کنار هم به انتظارات اجتماعی پاسخ مناسبی بدهیم و باید بپذیریم که اهداف مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی و دولتی زمانی محقق می شود که در کنار یکدیگر در صحنه حضور داشته باشیم و با هم افزایی از یکدیگر حمایت کنیم.

 

وی در بخشی از اظهارات خود اشتغالزایی و رونق کسب و کارهای مولد را از جمله انتظارات مهم جامعه برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت های فراوانی که در این استان در حوزه گردشگری وجود دارد باید با فراهم کردن شرایط حضور سرمایه گذاران در راستای ثبات و رونق اقتصادی این شهر و تحقق انتظارات جامعه گام برداریم.

شهردار رشت ضمانت بازگشت سرمایه را از مهم ترین دغدغه های سرمایه گذاران برشمرد و خاطر نشان کرد: با حضور ۳۶ میلیون گردشگر سالانه، عرضه و تقاضای مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در این استان وجود دارد و با ثبات مدیریتی و هم افزایی دستگاه ها امنیت سرمایه گذاری و شرایط بازگشت سرمایه فراهم خواهد بود.

مسعود نصرتی تصریح کرد: امروزه بالاترین تولید سرمایه در جهان از صنعت گردشگری است و برای تبدیل رشت به مقصد گردشگری باید مشکل ترافیک و مدیریت پسماند سراوان سریعا رفع شود.

شهردار رشت از ثبت تالاب شهر رشت در کنوانسیون رامسر در راستای پیوستن به شبکه جهانی شهرهای تالابی خبر داد و گفت: پس از پذیرش ثبت تالاب عینک از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور، با دو گروه سرمایه گذاری قدرتمند مذاکراتی صورت گرفته است و به مرحله پیش نویس تفاهم نامه رسیده ایم و مشکلات زرجوب و گوهر رود نیز در حال پیگیری است.

وی در ادامه خطاب به حاضرین در جلسه تصریح کرد: پیشنهادات ۱۴ گانه مطرح شده در این جلسه در دستور کار قرار خواهد گرفت و همانطور که در دوران ۸ ساله دفاع مقدس، دوران سازندگی پس از آن، دفاع از حرم و تمامی عرصه حضور داشته ایم باید در زمینه عمران و سازندگی این شهر و استان نیز قدرتمندانه حضور داشته باشیم.

مسعود نصرتی با بیان اینکه ثبات مدیریتی و مشارکت اجتماعی و هم افزایی دستگاه ها راه برون رفت از مشکلات فعلی است اظهار داشت: زمانی که اعتماد سازی محلی در مقابل شورا و شهرداری رشت به وجود بیاید می توانیم انتظار افزایش مشارکت اجتماعی را داشته باشیم.

شهردار رشت تولید درآمد و خلق ثروت را پیش نیاز عمران و آبادانی و رونق فعالیت ها دانست و افزود: در چنین شرایطی می توانیم فضایی مناسب برای جامعه ایثارگران و جانبازان فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه همه ما در مقابل شخصیت های ارزشی، شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده های آنان بدهکار هستیم افزود: امروز وظایف ما علاوه بر فرهنگی، اسلامی و ملی بودن، بزرگتر و فراملی شده است.

دکتر نصرتی با تاکید بر ارتقاء جایگاه تشکیلات حوزه ایثارگران خاطر نشان کرد : این تشکیلات به عنوان حلقه واسط مدیریت شهری با جامعه ایثارگران باید تقویت شود و لایحه ای را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر رشت در راستای افزایش تعامل و فعالیت های عمرانی مربوطه ارسال کرده ایم.

محمدحسن عاقل منش: طرح عملکرد عمرانی رفاهی جانبازان استان گیلان در دستور کار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه با تاکید بر استمرار پیشبرد منطقی امور و هدفمند کردن اقدامات گفت: تعاملات دو طرفه به گونه ای باشد که گره از مشکلات مردم بگشاییم.

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه برخی مسائل نیازمند تعامل و هم افزایی سایر نهادها با شهرداری رشت است افزود : شهردار و شورای اسلامی شهر رشت عزم خود را برای ایجاد همدلی و همراهی و تعامل با سایر دستگاه ها جزم کرده اند.

وی از جانبازان به عنوان قهرمانان ملی و از معلمان به عنوان سفیران تعلیم و تربیت با جایگاهی ویژه در کشور های پیشرفته جهان یاد کرد و اظهار داشت: باید فرهنگسازی را از خودمان آغاز کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت بر استمرار جلسات هم اندیشی تاکید کرد و گفت : مدیریت شهری بیشترین جذب نیروی ایثارگر و خانواده ایثارگران را داشته است.

محمد حسن عاقل منش در پایان گفت: طرح عملکرد عمرانی رفاهی جانبازان استان گیلان در دستور کار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

محمد حسن علیپور بر همدلی اعضای شورا و تعامل با سایر نهاد ها تاکید کرد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز را مدیون خون شهدا هستیم اظهار داشت: باید با خودباوری و پیروی از رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف گام برداریم.

محمد حسن علیپور با اشاره به مشکلات فرهنگی و ترافیکی تصریح کرد: نمایندگان مردم در پارلمان محلی با همدلی و هم افزایی با سایر نهاد ها و جلب اعتماد و مشارکت مردمی در راستای رفع موانع و مشکلات موجود گام بردارند.

Share