با حضور جمعی از مسوولین؛

شهردار لاهیجان از حسین محجوبی نقاش و معمار برجسته لاهیجی تجلیل کرد

شهردار لاهیجان از سال ها افتخار آفرینی استاد حسین محجوبی نقاش و معمار لاهیجی برجسته کشور تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با مراسم تکریم و الگوسازی از استاد حسین محجوبی، نقاش صاحب‌سبک و نام‌آور کشور که به همت بنیاد نخبگان استان گیلان، دانشکده معماری و هنر و پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان در رشت برگزار شد، مسعود کاظمی، شهردار لاهیجان با حضور در این مراسم باشکوه از این استاد برجسته اهل لاهیجان قدردانی کرد.

مسعود کاظمی با بیان اینکه تجلیل از مفاخر شهر لاهیجان یکی از برنامه های فرهنگی شهرداری لاهیجان خواهد بود، افزود: استاد حسین محجوبی یکی از بزرگان هنری و معماری کشورمان است که آوازه این استاد در ایران و جهان همیشه زبانزد بوده است.

وی گفت: حسین محجوبی در دوره ای که جهان به سوی صنعتی شدن و زندگی ماشینی حرکت می کند با خلق آثاری فاخر که طبیعت در آن حرف نخست را می زند باعث آشتی دوباره انسان ها با زیبایی های خدادادی می شود و نگاه ها را به سوی خود جلب می کند.

شهردار لاهیجان اضافه کرد: استاد محجوبی از لاهیجان برخاست و در مکتب دبیرستان معروف البرز تهران پرورش یافت و ادامه تحصیل داد ولی هیچ گاه اصالت گیلانی بودن و لاهیجانی بودن خود را فراموش نکرد و در همه سال های فعالیت خود با افتخار از لاهیجان شهر زادگاه خود سخن گفت و الهام های خود در آثار هنری گرانبهایش را برگرفته از طبیعت زیبا و بکر لاهیجان دانست.

کاظمی گفت: در رویکرد جدید مدیریت شهری لاهیجان بر خود می بالیم که از وجود این نخبه بزرگ کشورمان برای زیبا آفرینی در لاهیجان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: نگاه ما در مدیریت شهری تنها اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی نیست و با نگاهی ویژه برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و اجتماعی برای شهر لاهیجان در تدارک تدوین سالنامه فرهنگی اجتماعی شهرداری لاهیجان هستیم.

وی افزود: هم اکنون برنامه ریزی تشکیل کارگروه های مختلف فرهنگی و هنری به منظور شناسایی هنرمندان، تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان و فرهیختگان، تجلیل از بزرگان فرهنگی و هنری و ورزشی، اجرای برنامه های مختلف در فصول سال، آموزش فرهنگ شهرنشینی و مشارکت شهروندان در اداره شهر و برنامه های دیگر در حال تدوین می باشد.

کاظمی افزود: شهرداری لاهیجان به نمایندگی از مردم قدرشناس و با فرهنگ این شهر به خود می بالد که استاد حسین محجوبی اهل لاهیجان بوده و با هنر های بی شمار خود باعث مطرح شدن نام لاهیجان در سراسر جهان شده است.

وی اضافه کرد: لاهیجان دارای مفاخر بسیار زیادی در طول تاریخ بوده است که استاد محجوبی یکی از این بزرگان نام آور می باشد.

در این مراسم شهردار لاهیجان با اهدای تابلو فرشی از منظره باغ چای و منزل مسکونی قدیمی که بیانگر ویژگی های لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران می باشد از سالها تلاش استاد حسین محجوبی در عرصه هنر و معماری قدردانی کرد.

لازم بذکر است که شهرداری لاهیجان با همکاری دانشگاه آزاد در سال ۱۳۹۴ در مراسمی باشکوه از استاد حسین محجوبی به صورت ویژه تجلیل کردند.

Share