با معارفه در جلسه شورای اداری البرز

سیروس شفقی رسما فرماندار شهرستان کرج شد+ تصاویر

با قرائت حکم وزیر کشور، ” سیروس شفقی” بعنوان فرماندار جدید شهرستان کرج معرفی شد و حکم خود را از استاندار البرز دریافت کرد و همچنین از تلاش های “علی قنبرزمانی” فرماندار سابق این شهرستان نیز قدردانی بعمل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی صبح پنجشنبه درجلسه «شورای اداری استان البرز» و همزمان آیین تکریم و معارفه فرماندارسابق و جدید شهرستان کرج که با حضور آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان کرج، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استان و اعضای شورای اداری استان و شهرستان کرج که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهارداشت: امروز به بهانه قدردانی از زحمات برادر عزیزی که سکاندار بخشی از نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند و عزیز دیگری که سکاندار دیگری هستند این نشست را شاهد هستیم؛به این بهانه بنا دارم که بخشی از وظایف مدیریتی همه اعضای شورای اداری را مرور نمایم و تذکراتی را هم به همکاران اداری در همین راستا داشته باشم تا با عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری و دولت در خدمت به مردم بتوانیم سرمایه های اجتماعی را حفظ کنیم.

*قدردانی از استان البرز برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور

استاندارالبرز در ادامه با اشاره به زلزله شب گذشته در استان البرز و آمادگی دستگاه ها و مردم در این زمینه بیان کرد: دیشب شاهد وقوع زلزله ای در استان بودیم و با توجه به شرایط استان البرز و تهران و معین بودن البرز برای پایتخت، تداوم  آموزش ها امری ضروری است.
وی افزود: حضور استان البرز و کمک های موثر مردم استان البرز و شهر کرج آنقدر در زلزله غرب کشور، کرمانشاه و سرپل ذهاب پر رنگ بوده است که در سمینار سه روز قبل استانداران، جناب آقای بازوند بنام از بنده و تلاش های مسئولان و مردم استان قدردانی کردند.

*وحدت و همدلی بین مسئولان ارشد استان وجود دارد
استاندار البرز ادامه داد: امروز مسئولان نظام جمهوری اسلامی در استان همه پای کار هستند، اما تنگناها بسیار است، با وجود این امر نیز هماهنگی خوبی بین نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای کمیسیون مجلس وجود دارد در کنار آن نیز آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج نیز  در تمامی بخش ها با حمایت ها و کمک هایی که برای استان دارند موجب ایجاد هماهنگی در تمامی بخش ها شده است.

*تراکم جمعیت در مرکز کلانشهر کرج و البرز هشدار است
استاندارالبرز در بخش دیگری با اشاره به شرایط استان البرز و شهر کرج از حیث تمرکز جمعیتی و مقایسه آن با آمارهای کشور بیان کرد: تراکم جمعیت کشور ۴۶ نفر است، در استان این رقم به ۴۶۹ نفر حدود ۱۰.۵ برابر است، این در حالی است که کلانشهر کرج ۸۹۱ نفر تراکم دارد و ۱۹.۲ برابر کشور می باشد که این امر وقوع حوادثی همانند زلزله را حایزاهمیت می سازد.
وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی هایی که در شورای مدیریت بحران استان صورت گرفته بود، از نخستین دقایق وقوع زلزله همه مسئولان حضور پیدا کردند و آماده باش دستگاه ها تا صبح ادامه داشت.

•  هنوز مسجل نشده که زلزله شب گذشته پس لرزه بوده است
دکترنجفی با اشاره به مذاکره تلفنی خود با مرکز زلزله شناسی گفت: پیشرفت علم هنوز به نقطه ای نرسیده که شرایط  دقیق زمان وقوع زلزله پیش بینی شود  و هنوز نیز مسجل نشده که زلزله ۵.۲ ریشتری شب گذشته پس لزره بوده و یا نبوده است.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه تذکری به بخش های امدادی داد و تصریح کرد: اگر انبارها خالی است، با کمک نمایندگان مجلس این بخش تکمیل شود.

*درپیگیری مطالبات مردم تعارف را کنار بگذارید
دکتر نجفی در ادامه خطاب به مدیران عضو شورای اداری استان تصریح کرد: در پیگیری مطالبات مردم تعارف را کنار بگذارید و حتی شده  پشت درب وزارتخانه ها بنشینید و امتیازات لازم را برای مردم بگیرید.
وی بیان کرد: البرز استان قوی، بزرگ، موثر و نوپا است، بخشی از موسسات بزرگ تحقیقاتی کشور در استان البرز واقع است، اولین دانشگاه کشور درکرج به آستانگی یکصدسالگی نزدیک می شود اما هنوز از زیرساخت های مناسب برخوردار نیست؛ این هنر و توانایی شما مدیران است که برای پیگیری مطالبات مردم در میدان کار باشید.

*در انتخاب نیروها خط کشی قائل نشوید

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: از مدیران درخواست داریم، مدیری که بر مسند مدیریت می نشیند در روز آخر کارنامه کاری درخشانی را از خود نشان دهد.
وی خطاب به مدیران تأکید کرد: در استفاده از نیروهای همراه خط کشی قائل نشوند و از آنهایی که تجارب، علم خوب، عملکرد مثبت دارند استفاده شود؛ البته طبیعی است مدیری که در دولت تدبیر و امید کار می کند باید رویکرد دولت را قبول داشته باشد و با اصل پذیرش رویکرد دولت ما از اندیشه ها و تجارب مختلف باید بهره مند شویم.

*استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید از شعار به عمل تبدیل شود
وی در ادامه بر لزوم ارتباط موثر با نخبگان، نهادهای اجتماعی و مدنی، سمن ها و تقویت بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: بهره مندی از ظرفیت این بخش باید از شعار به عمل تبدیل شود.
استاندار البرز افزود: بخش خصوصی نمادش فقط اتاق بازرگانی و خانه صنعت نیست، سرمایه گذاران تمامی بخش ها می توانند در این زمینه همراه باشند.

*تأکید بر تسریع پاسخ سریع استعلام ها
دکتر نجفی همچنین تأکید کرد:  معنا ندارد استعلام دو اداره کل دو ماه طول بکشد،تأکید کردم اگر ۱۰ روز نشد مسئولیت با خودم کار پیگیری شود.
رئیس شورای اداری استان ادامه داد: مدیران باید این هنر، توان و جرات را داشته باشند که تفاوت سرمایه گذاری فاینانس را تشخیص دهند؛بخش اعظم سرمایه گذاری ها مربوط به بخش خصوصی است و باید این سرمایه گذاران را حفظ کرد و از دست نداد.
دکتر نجفی همچنین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک فرصت است گفت: برای دولت، عنایت مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان فرصتی است که باید استفاده شود، اگر چه تکالیف سایر قوا نیز مشخص است، اگر سرمایه گذاری می آید و قصد سرمایه گذاری دارد اگر اشکالی وجود دارد باید با برنامه و ارشاد کار به نحو درست انجام شود و نه اینکه با مکاتبات اداری و.. موجب فرار سرمایه گذار شویم.

•  معرفی “سیروس شفقی” بعنوان فرماندار جدید شهرستان کرج
استاندارالبرز در ادامه از تلاش های فرماندارسابق شهرستان کرج قدردانی کرد و گفت: ایشان از مدیران با اخلاق و پیگیر مسائل بودند؛ با شناختی بیش از دو دهه “مهندس سیروس شفقی” را به عنوان فرماندار کرج معرفی کردم.
وی افزود: تجربه موفق در شهرداری های گیلان به مدت ۸ سال و در فرمانداری آستارا نیز کارهای خوبی انجام دادند و از مدیران با درایت، تجربه و علم و پشتکار هستند، به ایشان نیز تأکید داشتم که از نیروهای اصیل، پاکدست و امین و فرزندان شهرستان کرج و استان البرز استفاده لازم را ببرند تا بتوانیم نیازهای بخش های مختلف را برطرف نماییم.
وی ادامه داد: در همه بخش ها باید در کنار هم با اتحاد و وحدت با هر اندیشه ای منبعث از نظام جمهوری اسلامی و دولت حرکت کنیم.

در پایان، با قرائت حکم وزیر کشور، ” سیروس شفقی” بعنوان فرماندار جدید شهرستان کرج معرفی شد و حکم خود را از استاندار البرز دریافت کرد و همچنین از تلاش های “علی قنبرزمانی” فرماندار سابق این شهرستان نیز قدردانی بعمل آمد.

Share