فرماندار سیاهکل

سیاهکل نباید فقیر داشته باشد | با ساخت ویلا برای ارگان یا سازمان خاص به شدت برخورد می‌کنم‌

فرماندار سیاهکل، با بیان اینکه سطح درآمد روستاییان باید افزایش پیدا کند، یادآور شد: با وجود پتانسیل های فراوان در شهرستان سیاهکل، نباید در این شهرستان فقیر داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا اسلامی در جمع شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران شهرستان سیاهکل، اظهار کرد: در برخورد با خوش نشینان که از شهرهای بزرگ برای ویلاسازی به روستاها آمده اند، در کسب پروانه ساخت حداکثر مبلغ و سختگیری را داشته باشید؛ چراکه موضوع روستای شما موضوع خوش نشینان نیست.

وی با بیان اینکه خواهیم کرد، افزود: اگر در حوزه شما خوش نشین وارد شد، این طور نباشد که به او تخفیف بدهید. باید سعی کنید روستای شما به عنوان روستایی که دارای ویلاست معروف نشود، بلکه با رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال زبانزد باشید.

فرماندار شهرستان سیاهکل ادامه داد: کسانی که بومی روستا هستند می توانند حداکثر تخفیف در پروانه ساخت داخل طرح هادی را داشته باشند. البته ما نمی خواهیم سیاهکل خارج از نگاه محیط زیستی و جنگل های هیرکانی دیده شود و رعایت این دو مسئله مهم است لذا به عنوان فرماندار از دو اداره منابع طبیعی و محیط زیست می خواهم نهایت همکاری را با دهیاران داشته باشند و به روستاییان جهت دریافت سند زمین کمک کنند.

این مقام مسئول، از شوراهای روستا خواست نهایت احترام را به دهیاران بگذارند و گفت: دولت الکترونیک در برخی از استان ها اجرایی شده و فرایند رسیدگی به ارباب رجوع را کوتاه می کند.

اسلامی، با تاکید بر لزوم تعامل دهیاران و روسای شوراهای روستا، خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال روستا بسیار کوشا باشید و از کارهای کوچک شروع کنید و قطعا مجموعه فرمانداری حمایت می کند.

وی با بیان اینکه سطح درآمد روستاییان باید افزایش پیدا کند، یادآور شد: با وجود پتانسیل های فراوان در شهرستان سیاهکل، نباید در این شهرستان فقیر داشته باشیم و بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده است که سطح درآمد مردم پایین باشد. اگر روستایی نتوانست کار اقتصادی بزرگی انجام دهد، حداقل با بهره وری هزینه   ها را کاهش دهد.

فرماندار سیاهکل، با اشاره به سفر استاندار به این شهرستان طی هفته های آتی، گفت: اولویت   های روستای خود را مشخص کنید و آنچه که برای مردم حائز اهمیت است را ارائه دهید.

وی از دهیاران خواست اشتغال و عمران را جزو اولویت های خود بدانند و تصرح کرد: یکی از مهمترین مشکلات روستاهای ما آب است لذا این مشکل را نیز باید با تدابیر درست حل و فصل کنیم.

Share